Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Napoleonic Brigade Series / The Gamers - Nästa Spel

Startat av A F, 27 november 2005 kl. 19:45:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

#60
CiteraSka Adams sidekick Escubi göra alla blippar och kartor?

Troligen, men under noggrann övervakning av oss. Vi i teamet ska ha full kontroll över systemets "Look & Feel".

CiteraDet vore ju väldigt trevligt om man kunde fräscha upp den gamla, men lite charmiga, Gamers-grafiken till en modern tappning.

Det är absolut planen. Jag har surfat runt på handritade brukskartor från 1800-talet, och har en massa coola idéer. Om de sedan fungerar i praktiken får vi se, men mer säljande grafik ska det absolut bli.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

silversixx

#61
:up:
Nu vill jag inte sabba diskussionen helt och detta är ganska så off topic. Men jag har upplevt att det smartaste MMP gjort, för att hålla sig flytande, är att de signat Adam. Förutom att han bokstavligt talat sprutar ut spel som designer/producer/developer, så har han även sett till att MMP numera släpper intressanta och nya spel och lockar in nya köpare.
Hur länge kan ett företag överleva på en ASL-sekt och persondyrkan runt Dean Essig (Hej Björn!)?

A F

#62
Citat från: "Elias Nordling"Det första spelet blir La Belle Alliance, som kommer att täcka hela Waterloo-kampanjen på 4-5 kartor.

Layouten, söta, tack.

Elias Nordling

#63
CiteraLayouten, söta, tack.

Vi ändrade skalan till 250 m/hex, remember? Och om vi trycker slagen på baksidan behöver vi inte oroa oss för att en del slag kan hamna i skarvarna.

4 kartor om vi fimpar Preussarnas flankkrok efter Ligny, men vi börjar med att inkludera den och ser om den tillför något.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

#64
Citat från: "Elias Nordling"
CiteraLayouten, söta, tack.

Vi ändrade skalan till 250 m/hex, remember?

Hur mycket skillnad blir det? Skulle jättegärna vilja se en skiss.


Citat från: "Elias Nordling"Och om vi trycker slagen på baksidan behöver vi inte oroa oss för att en del slag kan hamna i skarvarna.

Du menar att ni duplicerar själva slagfälten?

Citat från: "Elias Nordling"4 kartor om vi fimpar Preussarnas flankkrok efter Ligny, men vi börjar med att inkludera den och ser om den tillför något.

Hela kampanjen avgörs i det hörnet, dag ett. Klart ni måste ha med den.

BigPapaBear

#65
Citat från: "silversixx":up:
Nu vill jag inte sabba diskussionen helt och detta är ganska så off topic. Men jag har upplevt att det smartaste MMP gjort, för att hålla sig flytande, är att de signat Adam. Förutom att han bokstavligt talat sprutar ut spel som designer/producer/developer, så har han även sett till att MMP numera släpper intressanta och nya spel och lockar in nya köpare.
Hur länge kan ett företag överleva på en ASL-sekt och persondyrkan runt Dean Essig (Hej Björn!)?

Håller med om att Starkweather kan vara MMPs nya Messias och att han är viktig för företagets framtid i det långa loppet. På samma sätt vore det smart om man bytte ut Mick Jagger och Keith Richards mot Justin Timberlake och Dregen. Företaget håller längre, men är det intressant om det de skapar är tråkigt och platt? ;)
En mycket bitter liten man.

A F

#66
Citat från: "BigPapaBear"men är det intressant om det de skapar är tråkigt och platt? ;)

De behöver en art director, men det behöver alla krigsspelsföretag mer eller mindre. Problemet med Youse och Essig är att det snarare är Syd Barret och Lou Reed vi pratar om. Har försökt att diskutera "varumärket Dean Essig" med Dean och det är som att prata med en vägg. Och Brian Youse är som att prata med en vägg a vad man än pratar om.

Elias Nordling

#67
CiteraOch Brian Youse är som att prata med en vägg a vad man än pratar om.

Det är litet kul att höra Adam Starkweather prata om hur man säljer in saker till Brian Youse. Borodine är t ex med i färdplanen för att Brian Youse troligen har hört talas om slaget pga något ASL-scenario. Visserligen inte SAMMA slag om Borodino då, men det funkar tydligen ändå.

CiteraHur mycket skillnad blir det? Skulle jättegärna vilja se en skiss.

Mailar den. I princip får man in 1,5 gånger så mycket yta per karta, så 6 kartor blir 4 etc.

CiteraDu menar att ni duplicerar själva slagfälten?

Japp. Och vi lär kunna ha större hexer för ergonomins skull på kuppen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

#68
Citat från: "Elias Nordling"Borodino är t ex med i färdplanen för att Brian Youse troligen har hört talas om slaget pga något ASL-scenario. Visserligen inte SAMMA slag om Borodino då, men det funkar tydligen ändå.

Sa jag "Syd Barret"?   :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Snowfox

#69
>Det första spelet blir La Belle Alliance, som kommer att täcka hela Waterloo-kampanjen på 4-5 kartor. Planen är att spelplanerna ska vara tryckta på bägge sidor, på baksidan har vi de enskilda slagen med större hexer (samma skala per hex). Därefter Wagram, Eylau och Borodino (det sistnämnda kan komma att bytas ut om vi inte kommer på något vettigt att göra med slaget).

Så det kommersiella målet är att sälja ett par hundra spel till samlare och krigsspelsklubbar?

Ursäka om jag låter negativ, även om jag äger det mesta som publicerats inom den tidsepoken så har jag svårt att frammana entusiasmen. Jag förstår att kampanjidén över 3 dagar är lockande, ordersystemet passar utmärkt till drabbningar som sträcker sig över några dagar men....ytan som behövs för att ställa upp det....
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

#70
CiteraSå det kommersiella målet är att sälja ett par hundra spel till samlare och krigsspelsklubbar? Ursäka om jag låter negativ, även om jag äger det mesta som publicerats inom den tidsepoken så har jag svårt att frammana entusiasmen. Jag förstår att kampanjidén över 3 dagar är lockande, ordersystemet passar utmärkt till drabbningar som sträcker sig över några dagar men....ytan som behövs för att ställa upp det....

Vilken del av "slagfälten tryckta på baksidan av spelplanerna" var det du inte förstod?

Om jag uttrycker det så här då: Spelet innehåller fyra slag i samma låda, där vart och ett är på 1/2-1 karta. DESSUTOM kan du om du VÄNDER på kartorna sätta ihop dem och spela HELA kampanjen!

För övrigt är monster över lag ekonomiskt mer framgångsrika än små spel. Små spel har mindre vinstmarginaler och är dyrare att lagerhålla i förhållande till spelets pris. Stora spel ger mer pengar per sålt spel OCH säljer oftast lika bra eller bättre än små spel. Sök här på forumet på Case Blue, Devil's Cauldron, Highway to the Reich eller Wacht Am Rhein och begrunna intresset. Inget av dem är Napoleonspel, men historiskt sett är det Napoleonmonster som La Bataille som säljer bäst även där.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Vvornth

#71
Citat från: "silversixx"Hur länge kan ett företag överleva på en ASL-sekt och persondyrkan runt Dean Essig (Hej Björn!)?

Beviserligen verkar de klara det mycket bra.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

#72
Citat från: "Elias Nordling"För övrigt är monster över lag ekonomiskt mer framgångsrika än små spel.

Så länge vi pratar om krigsspel.

Strv102r

#73
Citat från: "Elias Nordling"
CiteraSå det kommersiella målet är att sälja ett par hundra spel till samlare och krigsspelsklubbar? Ursäka om jag låter negativ, även om jag äger det mesta som publicerats inom den tidsepoken så har jag svårt att frammana entusiasmen. Jag förstår att kampanjidén över 3 dagar är lockande, ordersystemet passar utmärkt till drabbningar som sträcker sig över några dagar men....ytan som behövs för att ställa upp det....

Vilken del av "slagfälten tryckta på baksidan av spelplanerna" var det du inte förstod?

Om jag uttrycker det så här då: Spelet innehåller fyra slag i samma låda, där vart och ett är på 1/2-1 karta. DESSUTOM kan du om du VÄNDER på kartorna sätta ihop dem och spela HELA kampanjen!

För övrigt är monster över lag ekonomiskt mer framgångsrika än små spel. Små spel har mindre vinstmarginaler och är dyrare att lagerhålla i förhållande till spelets pris. Stora spel ger mer pengar per sålt spel OCH säljer oftast lika bra eller bättre än små spel. Sök här på forumet på Case Blue, Devil's Cauldron, Highway to the Reich eller Wacht Am Rhein och begrunna intresset. Inget av dem är Napoleonspel, men historiskt sett är det Napoleonmonster som La Bataille som säljer bäst även där.

Samma grundidé som i Nappes last battles från SPI alltså?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

A F

#74
Citat från: "Strv102r"Samma grundidé som i Nappes last battles från SPI alltså?

Du fick in det heliga S-ordet i en sales pitch. Bra.