Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Arrangemang Friendly Fire 2009

Startat av Mattias Rönnblom, 16 juni 2009 kl. 21:47:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Kan tillägga att med hjälp av DTP-meckandets Da Vinci, P-O Jönsson, så är NapOp-demokittet otroligt tjusigt. Entumsbrickor är grejen.

Mattias Rönnblom

Jag har flyttat Friendly Fires webserver till ett nytt nät. Allt är upp och snurrar, men det kan ta upp till ett dygn innan förändringen slår igenom överallt (av DNS-tekniska skäl).

Miku

Hej,

Jag funderar på att komma till Friendly Fire några timmar mitt på lördagen. Jag tar med mig så mycket som möjligt av de senaste materialet till The Finnish Trilogy. För dem som är intresserade kan jag visa och berätta vad som hänt sen sist, vad jag har för planer och idéer, samt besvara på frågor. Kom gärna med feedback och förslag!

Det kommer även att finnas möjlighet till att speltesta någon av scenariona 1-3 av Vinterkriget samt köpa en "Trilogy" T-shirt till ett extra bra pris.

M.v.h.
Miku

A F

Citat från: "Miku"berätta vad som hänt sen sist

Har det hänt nått kul?

tinG

Citat från: "Miku"Hej,
Det kommer även att finnas möjlighet till att speltesta någon av scenariona 1-3 av Vinterkriget samt köpa en "Trilogy" T-shirt till ett extra bra pris.

M.v.h.
Miku

Jag skulle verkligen uppskatta  en omgång mot (av) spelets designer! ;)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Miku

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Miku"berätta vad som hänt sen sist

Har det hänt nått kul?

En hel del förbättringar. Jag kan ta dem på konventet.

/M

Miku

Citat från: "tinG"
Citat från: "Miku"Hej,

M.v.h.
Miku

Jag skulle verkligen uppskatta  en omgång mot (av) spelets designer! ;)

Absolut! Jag är där 11-16, så något borde vi hinna med.  :wink:

/M

BigPapaBear

:cry:  :cry:  :cry:

Jag kommer tyvärr att bryta min fina FF-serie då barnvakten har blivit sjuk och barnens mor är i utlandet.

Bitterhet och ångest. Jag som var så sugen på Rydfalkarns chiligryta...  :cry:
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Ta med dig kidsen vettja! :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Citat från: "BigPapaBear":cry:  :cry:  :cry:

Jag kommer tyvärr att bryta min fina FF-serie då barnvakten har blivit sjuk och barnens mor är i utlandet.

Bitterhet och ångest. Jag som var så sugen på Rydfalkarns chiligryta...  :cry:

Ta med tellingarna! Rydfalkarn kan väl barnvakta från köket?!
Nästa år hyr vi gemensamt in en förskollärare (Björn/Delirium känner en väl!). Jag kan se Greider-dagiset framför mig!

Björn/BigPapaBear, du måste komma!  :(
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

jonjac

Citat från: "SebastianKalucza"
Citat från: "jonjac"
Citat från: "SebastianKalucza"Jag skulle gärna spela ett parti Pax Romana om någon är intresserad.
Jag är gärna med i Pax Romana. Då är vi minst 3.

Ska försöka läsa lite regler. Är det ok med en nybörjare som inte har full koll?

Har själv bara spelat det en gång, och då hann vi bara med 2 rundor, så det är ingen fara :)

Det har kört ihop sig rejält på jobbet så jag har och kommer att jobba extra ikväll. Det innebär tyvärr att jag inte hunnit läsa så mycket. Så antingen är det okej att dra igenom en del på plats, eller så får jag avstå spel och vara förpassad till åskådare. Spelet verkar inte helt trivialt regelmässigt, så jag förstår om man vill att alla inblandade ska kunna reglerna från start.

Delirium

Det är lugnt, jag har spelat en del och kör gärna en genomgång. Tror vi blir fyra med mig, jonjac, Sebastian och Kristian?

En liten mental knuff i rätt riktning är att det nog snarast ska betraktas som ett avancerat beer'npretzels-spel (à la Britannia) än ett regelrätt krigsspel. Eftersom allt i spelet är extremt slumpstyrt är min insikt att det är bättre att lägga sig på den nivån i förväntning än att bli irriterad för att strategin spricker hela tiden och man väntas tänka om. Man bör helt enkelt inte ta det så seriöst.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

jonjac

Låter jättebra. Ska bli riktigt roligt att få spela!

Vi siktar på att åka från Stockholm kring 16-tiden som det ser ut nu. Så kring 18 eller strax därefter borde jag vara på plats.

Delirium

Citat från: "tinG"Nästa år hyr vi gemensamt in en förskollärare (Björn/Delirium känner en väl!). Jag kan se Greider-dagiset framför mig!

:lol:

Jo, tjenare.

"Jaså du tar med sambon till konventet? Du har äntligen fått henne att börja spela?"
"Nej, hon ska sköta Friendly Fire, the Kindergarten."
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

A F

Citat från: "tinG"Jag kan se Greider-dagiset framför mig!

För ensom växte upp på 70-talet så är det en skrämmande tanke.