Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hellenes

Startat av Doomfarer, 12 oktober 2009 kl. 17:50:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Fick just mitt speltestarex av Hellenes idag, ser mycket intressant ut. Snygg karta med. Skall bli kul att testa i verkligheten.

Har varit lite skeptisk i perioder till spelet, lite för svårt för nybörjare om  man nu skall kalla det en svaghet, men folk har verkligen lyssnat på förslag och spelet känns riktigt tight nu. Väl värt att testa.

Kan väl säga direkt att jag inte är nöjd med namnen på provinser och så i spelet, en av få saker jag inte fick igenom mitt ändringsförslag på. Ville ha grekiska namn, inte den mixen som det är nu mellan grekiska, latin och engelska. Men, men , man kan inte få allt.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

B_J_S

Hur blir man speltestare egentligen??

Vad är det för krav man har på sig då?
Spela spelet x gånger med olika varianter av speldeltagare?
//Jonas

BigPapaBear

Citat från: "B_J_S"Hur blir man speltestare egentligen??

Fyra år på högskola, sedan två års praktik.

Alternativt så hänger du på CSW och säger "jag vill" när folk frågar efter speltestare.
En mycket bitter liten man.

B_J_S

CiteraFyra år på högskola, sedan två års praktik.
Check  8)

CiteraAlternativt så hänger du på CSW och säger "jag vill" när folk frågar efter speltestare.
Hmm, skall börja med detta.
Finns det inga andra kriterier?
Som att man måste ha gjort +300 intelligenta inlägg på CSW??  :P
//Jonas

Elias Nordling

CiteraFinns det inga andra kriterier?

CiteraSom att man måste ha gjort +300 intelligenta inlägg på CSW??

Jag tror inte du förstår hur svårt det är att få tag på speltestare. Företagen skriker efter frivilliga. Kanske 15-20 anmäler sig som frivilliga, och sedan skickar man ut speltestkit. Av 10-15 hör man sedan inte ett pip mer. 2-3 spelar igenom spelet en gång och skriver en pliktskyldig rapport. Sedan är det om man har tur 1-2 som spelar spelet till döds och levererar utförliga speltestrapporter, kommer med regelfrågor och synpunkter med mera.

Jag försöker att alltid vara i den sista kategorin när jag speltestar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Elias Nordling"Sedan är det om man har tur 1-2 som spelar spelet till döds och levererar utförliga speltestrapporter, kommer med regelfrågor och synpunkter med mera.

Sekonderar Elias. Dessa få maniska testare är guld värda. Jag har en amerikan som testar NapOp om och om igen och kommer med vettig kritik varje gång. Priceless.

B_J_S

Får man något för att man testspelar?
Eller är det bara testkitet som man behåller?
//Jonas

Doomfarer

Jag har inte fått många testkit i mina dar, oftast bara en länk till reglerna och modulen i vassal/cyberboard.

Funkar fint tycker jag, men visst, hade det varit bra med testkit ibland.

Belöningen består oftast (alltid?) av ett ex av det färdiga spelet samt att du får se ditt namn i tryck. :)
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

B_J_S

Låter skoj.

Vet ni om det är några spel som ligger i närheten av speltest?
Hänger inte så mycket på CSW.
//Jonas

A F

Är du roiad av Napoleonkrigen/revolutionskrigen så är du välkommen att testa NapOpp sönder och samman. Vi ska få ut ett nytt scenario närmaste veckorna.

Andreas Johnson

Jag och PO håller på och speltestar Clash of Arms Fontenoy i BAR-serien. Vi blev uppraggade på CSW. Både har spelat BAR en hel del tidigare.

Det känns som ett ganska ansvarsfullt uppdrag och vi har försökt vara duktiga speltetstare. Har skrivit några hyfsat detaljerade AAR och även gett synpunkter på regler, layout mm. Det är både roligt och lite ansträngande.

I bästa fall får vi väl varsitt ex av det färdiga spelet... :)
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

A F

Citat från: "Andreas Johnson"Vi blev uppraggade på CSW.

METAL!

Elias Nordling

CiteraBelöningen består oftast (alltid?) av ett ex av det färdiga spelet samt att du får se ditt namn i tryck.

Åtminstone om man levererar meningsfull feedback.

CiteraVet ni om det är några spel som ligger i närheten av speltest?

Det kommer ca 200 nya krigsspel om året. You do the math.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraBelöningen består oftast (alltid?) av ett ex av det färdiga spelet samt att du får se ditt namn i tryck.

Åtminstone om man levererar meningsfull feedback.

CiteraVet ni om det är några spel som ligger i närheten av speltest?

Det kommer ca 200 nya krigsspel om året. You do the math.
Point taken :)
//Jonas

Doomfarer

Intressant är att det enda spel jag speltestat som jag inte fått ett testspelarex av är "FAB: The Bulge". Jag var nog lite för ärlig i vad jag tyckte om spelet då jag döpte om det till Fiddly Action Battle.  :wink:
Paul H

Are you working dear
I lie and play on