Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nytt Musket and Pike

Startat av Engelbrekt, 17 maj 2011 kl. 15:46:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

GtG hade ju hans personliga valspråk som undertitel. Kanske Kejsarens dito? Vad det nu var? Tilly kallades väl den bepansrade munken? Kanske något med inspiration av det. Eller "Stairway to hell, battles from the early 30yw."
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Engelbrekt

Vi fick fet-nej på "Monk in Armor", GMT-folket fick någon slags association till en gammal tv-serie eller nåt.. Kejsarens eller i alla fall Habsburgs motto är ganska lamt: "Låt andra kriga, men du lyckliga Österrike, gift dig", ungefär.

"Mars Unleashed"? Vad sägs om det?
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Elias Nordling

Låter som Operation Mars på östfronten. tycker fortfarande något med Holy Roman Empire vore bäst.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Citat från: "Engelbrekt""Mars Unleashed"? Vad sägs om det?

Njae, tråkigt imo.

Hade inte "Prelude to Disaster" redan varit taget skulle det varit en bra titel.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Engelbrekt

Det är för svepande tycker jag, kejsardömet fanns ju under lång tid. Titeln behöver relatera till kriget eller tidsperioden på något sätt. Dessutom var kejsaren inte särskilt direkt inblandad, Maximilian av Bayern var mer aktiv i början av konflikten.

Engelbrekt

Som sagt, "The Empire Strikes Back" är lätt den bästa titeln. Det stämmer och är kul på grund av igenkänningsfaktorn.

Strv102r

Terrifying Tercios? Terrible Tercios? Tilly´s Terrifying Tercios?

En möjlig undertitel kan vara "The zenith of the Spanish art of war during the first phase of the 30yw."
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Snowfox

Några förslag:

The zenit of the tercio (1620 är nog försent för den titeln)

The Battles of the (German) Catholic League (German är nog att vara övertydlig)

The Bane of Magdeburg  :P
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Bara Tercio är rätt bra. Det var Richard Bergs titel på den tänkta expansionen till Lion of the North med White Mountain (och Rocroi), som sedemera aldrig blev av för att RHB själv tyckte att M&P gjorde perioden bättre. Att denna modul som utlovades inom kort för så länge sedan till slut kommer ut i ny skepnad skulle vara riktigt poetiskt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Engelbrekt

Tercio är jag inte så förtjust i. Det är en administrativ enhet som inte har mycket med perioden eller krigföringen att göra. Begreppet har fått stor spridning men stämmer ofta inte med det som det appliceras på.

Engelbrekt

Verkar bli "Saints in Armor" ändå till slut. GMT gillar det namnet ur ett marknadsperspektiv. Själv är jag skeptisk men men...

Tack alla för förslagen och diskussionen!  :)

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"tycker fortfarande något med Holy Roman Empire vore bäst.

+1
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Alla titelförslag rör vinnaren. Borde inte något med vinterkonungen, arga hertigar eller legosoldater kunna utgöra en titel, framför allt vinterkonungen.

Men tycker fortfarande

JESUS MARIA! [det var väl stridsropet?]

I rött ovanför massa pikbebeväpnade arga män som pressar på är bäst ;)
ser faktiskt lådan framför mig.

Strv102r

Citat från: "magnus lindström"Alla titelförslag rör vinnaren. Borde inte något med vinterkonungen, arga hertigar eller legosoldater kunna utgöra en titel, framför allt vinterkonungen.

Men tycker fortfarande

JESUS MARIA! [det var väl stridsropet?]

I rött ovanför massa pikbebeväpnade arga män som pressar på är bäst ;)
ser faktiskt lådan framför mig.

:up:

Engelbrekt

Jag föreslog något med vinterkonungen i titeln med det möttes av tystnad. GMT tycker inte att Tilly är tillräckligt känd, då lär inte en misslyckad anonym furste få pryda titeln. Jesu Maria är bra, men tåget har redan gått. Saints in Armor blir det, det är väl inte en helt kass titel?