Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av TCS Bloody 110.

Startat av Strv102r, 15 augusti 2012 kl. 17:42:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Efter Objective Schmidt (tack än en gång Fredrik) så kommer jag att försöka organsiera ett liknande omgång av detta spel som taktisk övning på jobbet. De inblandade är postiva.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

BigPapaBear

Citat från: "Strv102r"detta spel som taktisk övning på jobbet. De inblandade är postiva.

Jag hoppas du förstår att 99,9999% av världens alla hobbyspelare hatar dig för den där meningen.  :D
En mycket bitter liten man.

Strv102r

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Strv102r"detta spel som taktisk övning på jobbet. De inblandade är postiva.

Jag hoppas du förstår att 99,9999% av världens alla hobbyspelare hatar dig för den där meningen.  :D

För att jag stavade positiva fel? Kinkiga j-vlar!
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

BigPapaBear

Preics. Gamers är språkfascister.  :P
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

CiteraStrv102r skrev:
detta spel som taktisk övning på jobbet. De inblandade är postiva.

Jag hoppas du förstår att 99,9999% av världens alla hobbyspelare hatar dig för den där meningen.  

Björn, det är faktiskt två meningar.  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Strv102r

Snarlika brickor som till Objective Schmidt.

P-O Jönsson

Ooooooo på den tiden var det snygga brickor till TCS. Saknar.......
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Strv102r

Efter jul verkar projektet kunna lyfta.

Strv102r

Nu pågår planering av båda sidor. Tysk sida spelas av samma som spelade fransman i GD40 och tysk i Objective Schmidt. Amerikan är till del samma som var amerikan i Objective Schmidt men till största delen nya förmågor.

Strv102r

Utgångsläget för "grön" sida.

Mode

:?
Jag känner mig lite osäker på vad som avses med B/630 utrustning. Det fanns en M2A3 75 mm gun, även monterad på halvbandvagn som M3 75 mm GMC, men så här sent borde den vara ersatt i TD bn med dragen 3" Gun M5 (eller bandpv M10/M18). Vilken är det i spelet?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Strv102r

Citat från: "Mode":?
Jag känner mig lite osäker på vad som avses med B/630 utrustning. Det fanns en M2A3 75 mm gun, även monterad på halvbandvagn som M3 75 mm GMC, men så här sent borde den vara ersatt i TD bn med dragen 3" Gun M5 (eller bandpv M10/M18). Vilken är det i spelet?

Dragna Pv-pjäser. Framgår inte vilken modell.

Strv102r

Är 3" detsamma som 75mm? Är det inte 76,2mm? Nu blir jag tveksam...

Strv102r

De har samma eldkraft i spelet som en M4 Sherman om man ska dra några växlar på det?

Tysk setup med förutsättningar

P-O Jönsson

Så frågan är om det är Sherman med 75 mm kanon eller Sherman med 76,2 mm kanon?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards