Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVIII • 18/2 - 22/2 2026 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2025 kl. 18:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Där ser man, någon startade ett fredagsparti Imperial Elegy. :)

Nåja, det går fler tåg.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

FRVO

Citat från: Delirium skrivet 14 januari 2026 kl. 19:17:51Där ser man, någon startade ett fredagsparti Imperial Elegy. :)

Nåja, det går fler tåg.

Jag kan tänka mig att vara med på ytterligare ett parti någon av de andra dagarna om du söker spelare till ett sådant.

Delirium

Det blir absolut fler partier! Jag är alltid saktfärdig med dagsplaneringen (om jag inte kör något stort hela konventet) men vet att det finns stort intresse (förhoppningsvis kvarstår det även efter Galore).

FRVO

Citat från: Delirium skrivet 14 januari 2026 kl. 19:43:02Det blir absolut fler partier! Jag är alltid saktfärdig med dagsplaneringen (om jag inte kör något stort hela konventet) men vet att det finns stort intresse (förhoppningsvis kvarstår det även efter Galore).

:up: Jag ser på BGG att du är en auktoritet i ämnet. Får man skicka en fråga eller två om man kör fast i sitt soloparti?

Rydfalk

Citat från: Fredrik H skrivet 14 januari 2026 kl. 18:00:04Jag vill inte störa farbrors provvaktande, men det schema jag får upp har fel dagar (för mig) och hävdar att nästa FF äger rum i oktober. Kan i och för sig bero på min brist på förståelse för modern teknik, det har hänt förr.

Återanvänder gamla ark, allt för miljön. Nu fixat.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Skulle gärna testa Great Northern War Battles. Sätter upp mig där får vi se vad som händer.

Rydfalk

Det såg ut att finnas nån plats i Time of Troubles? Skrev upp mig där... om det finns nån lite nybörjarvänlig oreda att reda i.

Johan G

Jag är gärna med på ett endagars Imperial Elegy, lördag??

Torsdag-fredag vill jag gärna spela Congress of Vienna igen, och är öppen för egentligen lite vad som. Söndag kanske repris av Maria, avatar_ErikLj ?

aegneus

Behöver CoV två dagar ? Jag är intresserad, men två dar är kanske lite mycket för det

Delirium

Citat från: Rydfalk skrivet 14 januari 2026 kl. 20:40:07Det såg ut att finnas nån plats i Time of Troubles? Skrev upp mig där... om det finns nån lite nybörjarvänlig oreda att reda i.

Jag hade också gärna testat Time of troubles men ser trångt ut

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet 14 januari 2026 kl. 20:21:19Skulle gärna testa Great Northern War Battles. Sätter upp mig där får vi se vad som händer.
Kul! Det kommer garanterat bli strid med blanka vapen, vi får se om det svenska stålet biter!   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet 14 januari 2026 kl. 20:40:07Det såg ut att finnas nån plats i Time of Troubles? Skrev upp mig där... om det finns nån lite nybörjarvänlig oreda att reda i.
Det blir fint det, det är inte alls så oredligt som det verkar. Har du spelat HIS så är du inne i det ganska snabbt då skillnaderna är minimala.

Jag inser att det faktiskt kommer finnas två uppsättningar av Time of Troubles på FF så om det är fler som är sugna på att spela så går det att ordna. Det finns just nu i praktiken tre lediga platser för intresserade av ToT.
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet 14 januari 2026 kl. 21:34:29
Det blir fint det, det är inte alls så oredligt som det verkar. Har du spelat HIS så är du inne i det ganska snabbt då skillnaderna är minimala.

Ja, lite HIS har jag under bältet och oredan skrämmer inte, det är mer oron över erfarenheten hos spelare som nu hjälpt till med regler etc  :shock:
Men, det fixar sig!

Villpower

Citat från: Delirium skrivet 14 januari 2026 kl. 21:26:54

Jag hade också gärna testat Time of troubles men ser trångt ut

Lite beroende på hur situationen ser ut så kan jag lämna plats för ett nybörjarparti!
Varken Otto eller Mathias har ju spelat ToT, men har båda spelat HIS. Vet att Otto också uttryckte en flexibilitet om hexar erbjuds istället. Sånt kan vi nog lösa så alla som vill ToTa får ToTa sig ordentligt!
Delad ångest är dubbel glädje!

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet 14 januari 2026 kl. 19:17:51Där ser man, någon startade ett fredagsparti Imperial Elegy. :)

Nåja, det går fler tåg.

Starta ett torsdags eller lördagsparti så är jag gärna med där med.