Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2026 • Onsdag 13 maj - söndag 17 maj

Startat av Rydfalk, 10 mars 2026 kl. 11:27:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Jofors och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Citat från: Skald skrivet 23 april 2026 kl. 23:22:00
Citat från: pelle skrivet 13 mars 2026 kl. 20:04:12Jag kommer och jag hoppas någon vill prova att spela Krigs-spelet, grundadt på Bülows nyare krigs-systems esprit.

Detta vore ju superkul att prova på!
Själv är jag tämligen upptagen torsdag och lördag (turnering resp. arr) men skicka gärna en blänkare om och när ifall det behövs en extra spelare.

Inget inplanerat i detalj än, men jag är nog på plats någongång under fredagen, så det ska nog gå att ordna!

Rydfalk

Citat från: Skald skrivet 23 april 2026 kl. 23:18:10Alla är välkomna att komma och lira multiplayer-Jutland i skala 1:6000 (eller nått av flygspelen på bordet bredvid) som jag och kompisen arrar i Sjö- och flygspelsrummet på lördagen.

Får se om tiden tillåter deltagande...
Men titta in måste man!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Erlend

Citat från: Scipio skrivet 12 mars 2026 kl. 10:45:51
Citat från: Rydfalk skrivet 10 mars 2026 kl. 11:27:46Vill du demonstrera något under konventet så ta gärna fram en A3-presentation och skriv ut så kan vi göra reklam! Samma sak om du vill sätta upp något visuellt monster!
Jag kommer att ta med både GNWB-projekten och Time of Troubles med ambitionen att hålla i speltest när det finns intresse.
Tänker snickra ihop en A3-blänkare för vardera projekten för att dra upp intresset på plats.

I övrigt så vore det skoj att få till en omgång Imperial Elegy.

Vi er to nordmenn som gjerne blir med på Imperial Elegy om det finnes plass! :) Har ingen planer på Lincon ennå, hvilken dag vil dere spille?

Rydfalk

Citat från: Erlend skrivet  5 maj 2026 kl. 15:03:20
Citat från: Rydfalk skrivet 10 mars 2026 kl. 11:27:46Vill du demonstrera något under konventet så ta gärna fram en A3-presentation och skriv ut så kan vi göra reklam! Samma sak om du vill sätta upp något visuellt monster!
Jag kommer att ta med både GNWB-projekten och Time of Troubles med ambitionen att hålla i speltest när det finns intresse.
Tänker snickra ihop en A3-blänkare för vardera projekten för att dra upp intresset på plats.

Vi er to nordmenn som gjerne blir med på Imperial Elegy om det finnes plass! :) Har ingen planer på Lincon ennå, hvilken dag vil dere spille?

Har kontaktas av en Karl Johan som inte är medlem på forumet men som också vill spela Imperial Elegy.

"Är i nuläget tämligen obokad och kan tänka mig att lägga hela torsdagen, fredag eller lördag på IE. Annars går jag till T19 på torsdag förmiddag, men då är ju risk att det redan är fullt. Men jag har spelat en gång som sagt och kan reglerna bra, om det kan va en selling point ;)"

Rydfalk

Blipp-Figg.jpg
Äntligen får vi skjortor till Krigsspelsrummen!

Delirium

Tyvärr ville ödet (dvs min fru) lite annorlunda i år och långhelgen läggs på släkten och inte mitt spelande. Det enda som kan rädda Lincon nu är ett sjukdomsfall men det ska vi så klart inte hoppas på.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Citat från: Erlend skrivet  5 maj 2026 kl. 15:03:20

Vi tänkte spela Imperial Elegy på fredag och eventuellt lördag också, alla villiga är självklart välkomna men blir vi fler än 6 spelare så räcker inte mitt enda exemplar.

På torsdagen arrangerar jag Time of Troubles, baserat på Here I Stand reglerna. Söker spelare till det, finns utrymme för 4 deltagare.
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Citat från: Delirium skrivet  5 maj 2026 kl. 18:18:02Tyvärr ville ödet (dvs min fru) lite annorlunda i år och långhelgen läggs på släkten och inte mitt spelande. Det enda som kan rädda Lincon nu är ett sjukdomsfall men det ska vi så klart inte hoppas på.
Trist!
Hoppas att du lyckas hålla höstens FF-helg släkt-fri ivf.   :up:

Scipio

Reklamblänkare för Time of Troubles projektet till LinCon.

Slide2.PNG

Slide1.PNG

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet  5 maj 2026 kl. 19:15:24Reklamblänkare för Time of Troubles projektet till LinCon.
Om du har den i A3 kan vi kanske sätta den i ett ställ?

Scipio

Det har jag, tar med utskrift på den.

Jag har även en för GNWB:
GNWB (Stor).png

Rydfalk

Minns inte hur många ställ vi har. Några går åt till våra demospel, men tror att vi brukar ha nåt extra. Kanske nåt för Krigsspel att investera i?

Scipio

Jo så är det nog helt klart.
Borde egentligen sätta ihop lite reklammatrial för krigsspel.se överhuvudtaget för att sprida budskapet. Dte har varit lite dåligt med det på det senaste.