Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

OCS i Lund/Hbg med omnejd

Startat av Andreas Lundin, 28 juni 2007 kl. 11:44:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

JAG blir sugen på DAK, och då bor jag i Göteborg!

Vi har precis börjat spela Burma och även om det är tidigt håller jag med om vad ni sagt ovan, det känns som det är ett bra sätt att komma in i OCS (även om jag förstår att det är annorlunda från de andra spelen på många sätt), jag har suttit med vid andra spel och aldrig riktigt fattat poängen, nu verkar det som att det lossnar.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

MB

Jag tror DAK kan bli början till något bra. Det är jag, Engelbrekt och Daniel H som kommer till att starta upp kampanjen.
Och vi har tänkt oss att köra hela 8)
Som vanligt är det bara till att dyka upp för den som är intresserad.

Jag håller helt klart med dig Delirium om att Burma är ett väldigt bra spel.

sfclinken

DAK är magiskt.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Engelbrekt

DAK + morotskaka är magiskt.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Önskar man kunde delta, men tiderna passar mig dåligt. Synd som fan.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Citat från: "Engelbrekt"DAK + morotskaka är magiskt.

När jag är gräsänkling nästa gång ska jag fasen se över möjligheterna att ta mig ner.

Maglica

Citat från: "Delirium"När jag är gräsänkling nästa gång ska jag fasen se över möjligheterna att ta mig ner.

Vissa gör vad som helst för lite morotskaka.   :wink:
Robert Maglica

sfclinken

Här är bilder och rapporter (och en massa annat dravel) från mitt och Jonas DAK.

http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic ... 89&start=0

Tyvärr dog det ut våren -42 på grund av olika anledningar men vägen dit var fantastisk. Kan vara intressant och se hur er kampanj utvecklas. Ser fram emot rapporter.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Engelbrekt

Delirium, du är välkommen ner (hem) till Skåne anytime.

Sfclinken: Vi ska nog kunna vaska fram en rapport då och då.

Delirium

Tackar, tackar! Är i Lund en gång om året, men Helsingborg ska väl inte vara omöjligt.

[OT: Åker ni till Lincon i år igen?]

sfclinken

Tyvärr är Torsdagar min "Hämta barnen tidigt på dagis" dag annars hade jag lätt dykt upp och kollat. Men tillfället kanske dyker upp iallafall.  :up:
GMY Peter

Engelbrekt

Ni DAK-veteraner: hur smidigt kan man föra ihop den italienska inledande offensiven med resten av hela kampanjen? Det finns ju ingen "Grand campaign" som börjar från allra första början, bara en med Operation Compass som start.

Vi tänkte börja kampanjen från 12 september 1940 och sen köra framåt.

Delirium

Tyvärr ingen veteran, men väldigt intresserad.

De lärde verkar ense om att DAK är ett tvåspelarspel, men ni kör på tre. Har ni någon tanke om organisationen där, eller bara hjälpas åt lite allmänt på ena sidan? Vi går själva lite i DAK-tankar nämligen och har funderat över möjligheten att ha in 1d2 spelare till...

Engelbrekt

3 är roligare än 2 tycker jag, men 4 spelare är väl bäst. Går dock inte att ordna verkar det som, poolen av spelare är för liten här nere.

Vi brukar ha 2 spelare på den sida som har mest trupper och därmed mer att göra eller där en delning är uppenbart lämplig: geografiskt, organisatoriskt eller historiskt. Som i vår Burmakampanj: En japan mot två allierade: britt/indier och kineser/jänkare.

Tyskar och italienare versus en britt låter väl som en idé.

sfclinken

Citat från: "Engelbrekt"Ni DAK-veteraner: hur smidigt kan man föra ihop den italienska inledande offensiven med resten av hela kampanjen? Det finns ju ingen "Grand campaign" som börjar från allra första början, bara en med Operation Compass som start.

Vi tänkte börja kampanjen från 12 september 1940 och sen köra framåt.

7.20 är ju "The Whole Burrito". Hela kampanjen från Italienska invasionen och framåt.
GMY Peter