Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BernadotteOnline

Storm of Steel

Startat av BernadotteOnline, 1 juli 2007 kl. 09:40:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Decision Games lyckas igen att smyga ut sitt ny strategiska WWI spel - Storm of Steel.  Samtidigt uppmärksammas GMTs nysläpp av Great War in the East bättre.

Storm of Steel

ZIPade Regler

GWITE är ett beprövat kort från Command tidningarna, som justerat med många års erfarenheter. Känd designer. Allt talar för att det blir kanon.

DG - hmm! Kan mycket väl vara ett bra alternativ, men de verkat så nöjda med att deras namn skall sälja spelet.
Vet någon något om detta DG spel?

Skall läsa reglarna och jämföra.
Har inte budget nu. Känn redan nu som om man kan få detta billigare är 140 USD efter ett tag på Ebay.
                                             / Johan



Strv102r

#1
Påverkar väl inte spelet antar jag, men Öland är lite stort jämfört med Gotland.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Doomfarer

#2
Kolla in Danmark då.  :D
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BernadotteOnline

#3
England är också lite utsträääckt på mitten. / Johan

BernadotteOnline

#4
Hela norra kartflanken med Sverige och Finland kunde man troligen skurit bort. Om man inte tänker alliera sig med Finland och utkämpa ett vinterkrig - kanske omringa Leningrad!
Det är ju en kär gammal hobby.

"Kartnördarna informerar"

Vet ni något om spelet? /Johan

Organ

#5
En annan intressant kartmiss är att själva Gallipolihalvön inte verkar existera.
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

BigPapaBear

#6
Citat från: "Organ"En annan intressant kartmiss är att själva Gallipolihalvön inte verkar existera.

Det kanske var extremt högvatten när kartan ritades...  :D
En mycket bitter liten man.

pelle

#7
Sverige ser i alla fall bättre ut än i Guns of August:
http://www.boardgamegeek.com/image/17316

Scipio

#8
Citat från: "BernadotteOnline"Vet någon något om detta DG spel?

Jo jag fick det för några veckor sedan då jag förhandsbeställde det.
Tyckte också att 140$ var så pass dyrt så jag insåg att om jag inte förhandsbeställer det så kommer jag nog inte köpa det. Och som alla vet så är att förhandsbeställa från DG krigsspelsvärldens motsvarighet till rysk rolouette med dina pengar...

Egentligen finns det väl inte något revolutionernade i spelet i sig även om det har en del intressanta aspekter.

Kortsysstem för att driva sånt som krigsplaner och teknologisk utveckling.
Valen man kan göra i den teknologiska utvecklingen gör att det inte nödväntigtvis är tyskarna som i verkligheten blir dom som fokuserar på stormtrupper och infiltrationstaktik utan spelaren kan välja att gå andra vägar osv.

Sen så tycker jag om WW1-spel med nationsmoral-regler av typen:
- Haha, jag kanske har upplopp och kravaller här men vänta bara tills efter mitt nästa anfall då dom släpar ut dig på gatan från riksdagshuset och arkebuserar dig så kommer jag att garva halsen av mig!

Mina förhoppningar är att det ska ha ett någolunda djup men ändå vara hyfsat snabbspelat.
Får återkomma om jag får chans att testa det vid något tillfälle.
"Randomization is too important to be left to chance"

BernadotteOnline

#9
Citat från: "Scipio"Kortsysstem för att driva sånt som krigsplaner och teknologisk utveckling.
Valen man kan göra i den teknologiska utvecklingen gör att det inte nödväntigtvis är tyskarna som i verkligheten blir dom som fokuserar på stormtrupper och infiltrationstaktik utan spelaren kan välja att gå andra vägar osv.

Jysst! Har du testat detta i något scenario? Slår kanske inte igenom förrän man spelar kampanjen.


Citat från: "Scipio"Sen så tycker jag om WW1-spel med nationsmoral-regler av typen:
- Haha, jag kanske har upplopp och kravaller här men vänta bara tills efter mitt nästa anfall då dom släpar ut dig på gatan från riksdagshuset och arkebuserar dig så kommer jag att garva halsen av mig!

Mina förhoppningar är att det ska ha ett någolunda djup men ändå vara hyfsat snabbspelat.
Får återkomma om jag får chans att testa det vid något tillfälle.

Du tänker light Grand Guerre...
Jo, det vore intressant. Finns det chans att du kan ta med det till FF, så man kan titta på spelet. Spela hinner jag nog inte.

/ Johan

Scipio

#10
Citat från: "BernadotteOnline"Jysst! Har du testat detta i något scenario? Slår kanske inte igenom förrän man spelar kampanjen.
Inte ännu. Har försökt ragga bland krigsspelarna men intresset har varit varit obifintligt. Verkar som om man raggar till spel som inte är WW2 så brukar det bli riktigt svårt...

CiteraDu tänker light Grand Guerre...
Jo, det vore intressant. Finns det chans att du kan ta med det till FF, så man kan titta på spelet. Spela hinner jag nog inte.
Något sånt, tyvärr så har intresset för det supercoola spelet LGG också varit tämligen obifintligt...  :/
Tror inte dom där WW2-krigsspels-spelarna förstår vilka bra spel dom missar när dom inte tittar bredare än så.

Jag brukar nog Statens Järnvägar för transport till FF så jag kan bara ta med sånt som jag tror det finns hopp om att ragga in spelare på och Storm of Steel-lådan är riktigt stor. Något med WW2-tema låter som ett säkert kort nu när jag tänker på det...     :D
"Randomization is too important to be left to chance"

BernadotteOnline

#11
[quote="Scipio]
Får återkomma om jag får chans att testa det vid något tillfälle.[/quote]

Du har nog inte haft tid till ett speltest.
Titeln är en smygare. Liksom nyutgivningen av War Between the States.

Scipio

#12
Citat från: "BernadotteOnline"Du har nog inte haft tid till ett speltest.
Titeln är en smygare. Liksom nyutgivningen av War Between the States.
Det är riktigt, har haft mycket stora problem med att finna intresserade krigsspelare till dessa perioder tyvärr...
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

#13
Någon som är intresserad av att testa SoS på Galore V i februari?
Scipio?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

#14
Citat från: "tinG"Någon som är intresserad av att testa SoS på Galore V i februari?
Scipio?
Jovisst är jag intresserad. :)
Dock så har vi börjat lägga planerna redan för Galore och det är Totaler Krieg eller Strike of the Eagle som verkar gälla som kandidater just nu.
Vet inte om intresset finns hos dom andra för SoS.
"Randomization is too important to be left to chance"