Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Red Star Rising - anlänt till Sverige?

Startat av BernadotteOnline, 25 augusti 2007 kl. 18:55:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Att retirera i contested spaces är generellt sett skitdåligt helt enkelt. Förlora ett helt step per stack eller, i värsta fall, om du är OOS och retirerar i contested spaces så blir du permanent korpföda.

Hej Andreas!

Spel på torsdag blir OK.
Kan jag kopiera dina regler. Jag arbetat på Åldermansgatan.
   /Johan

Andreas Lundin

Visst! När börjar du? Du kan ju komma förbi och hämta dem på morgonen eller så...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Hittade den bild som de måste ha använt som original till omslaget. 80+ meter hög vid svärdsspetsen. 7900 ton betong (true öststat!), förutom klingan som är 27 meter lång och gjord av av 14,5 ton rostfritt stål.  Hålls endast på plats av sin egen vikt - hoppas det inte blåser allt för mycket. Står på toppen av Mamayev Kurgan i Volgo(Stalin)grad

:ultra:

En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Frihetsgudinnan och framförallt Törrrrning Tuorrrså - släng er i väggen!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

Nån av herrarna som skulel kunan ta med RSR till Krigsspel Galore så man får slå sig en lov?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

silversixx

Tänkte precis be om samma sak.
Eller så får Andreas ha med sig ett ex av RSR för att få sova hos Jacob ;)

Andreas Lundin

Jomenvisst!

Doomfarer

Vad tyckte du/ni om spelet då?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Har inte rört spelet än. Har inte tid...

Doomfarer

Ok, trodde ni skulle spela det i höstas? Mycket snack lite verkstad så att säga...  :D
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Ja, något i den stilen. Vi spelade nog War Without Mercy istället.

ulve

Någon som har spelat det ännu? Tänkte nästan ta och beställa det men det vore roligt om någon hade ett utlåtande.

Andreas Lundin

Spelar solo just nu. Kanske kan säga något om några dagar. STOR karta. Ganska trevligt system. Än så länge är jag positiv.

ulve

jag tror jag har råd att vänta i några dagar. eller ja. helst skall du säga att det är skitkasst så jag slipper köpa det ;)

Andreas Lundin

Spelade några rundor solo lördag och söndag. Jag fick ingen kick av detta system alls. Väldigt repetetivt (vilket tycks vara fallet med alla "japanska" spel jag kommer över).

Exempel: Som spelandes axelmakt är det enda som finns i "kromväg" de olika flygenheterna (i början har man tre stycken, men antalet minskas under spelets gång) samt en enhet belägringsartilleri. I övrig har tysken i princip två typer av enheter; rörliga och mindre rörliga. Kul!? :roll:

En eller möjligtvis två rundor kan man tycka att spelet kanske har lite charm, men efter ett tag infinner sig någon slags "rutin" och jag tappar i alla fall intresset. Rundan består då mest av gå (eventuellet lite overrun), combat (slå lite tärning), titta på när motståndaren går (eventuellt lite tärningsslag), ny runda (stoppa in lite förstärkningar och gör om proceduren).... Boring!

Fast vad kan man vänta sig av ett spel som skall gå "fort" att spela? Jag förväntar mig i alla fall lite mer krom och lite mer interaktion. Vidare gillade jag inte att striderna avgörs med 1 tärning, vilket ger alltför stor risk att få ettor och sexor (extrema resultat).

Vad är bra då? Ryssen har inte fasta stridsvärden, utan använder samma system som Victory in the West (?) och Killing Ground (exempelvis). Så varje rysk kår har osäkert stridsvärde fram till den går i strid, då man drar en "styrke-chit". Sånt är kul, men gör i sin tur att striderna blir än mer oförutsägbara.

Jag gillar också att spelet är snyggt. Estetiken ÄR oerhört viktig för mig. Spenderar jag mycket tid och pengar på en grej skall den också kunna tilltala den delen av upplevelsen.

Jag vill dock inte totaldissa spelet. Det är med största sannolikhet roligare om man spelar det FtF. Men det är just ett SPEL och det kanske man skall komma ihåg. Det är ingen simulering alls! Till exempel roade jag mig med att anfalla med tysken över hela östfronten med tysken juni 1942. Ingen simulering värd namnet skulle tillåta en sån sak, utan att hela undehållssytemet brakade samman omedelbart!