Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Finnish Trilogy

Startat av pelle, 3 september 2007 kl. 08:37:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

dagon

CiteraViktigast av allt, finns den svenska frivilliga flygskvadronen med?

- Japp, enheten finns med i spelet.

CiteraVar trycker ni någonstans?

- Micke har haft lite förhandlingar med tryckerier i Sverige, Finland och Estland. I dagsläget är det vad jag vet inte spikat var det slutligen ska tryckas.
Om du har förslag på tryckeri med vettig prissättning så tas dessa tacksamt emot.

/Asko
För Kung och Fostervatten

A F

Citat från: "dagon"Om du har förslag på tryckeri med vettig prissättning så tas dessa tacksamt emot.

Trefl i Polen är lysande på boxar och sånt. Vettiga människor. Kan du annars baltspråken så kan du säkert få allt gjort billigt där. Hittar du någon i Europa som kan trycka vettiga krisspelsbrickor så får du gärna ringa.

Johan

Mycket stiligt. Ambitiöst skalval. Jag ska fundera om jag inte ska ta och föranmäla mig.
Mvh Johan

A F

Citat från: "Johan"Ambitiöst skalval.

Vill säga tvärtom. Feg kartlösning. Vad man ska med all karta till över Bottenviken, Kolahalvön och Västerbotten till? Nackdelen med HELA vinterkriget på samma karta är att 95% av Finland faktiskt inte drabbas av kriget rent militärt. (Ponera också att 20-30% av Finland täcks av sjöar & träsk.) Karelen - där merparten av striderna utkämpas - är åtta tio hex brett och det är åtta hex mellan Leningrad & Viborg. Ålands hav tar mer plats på kartan. Och det är i denna box ALL action äger rum. Tolvajärvi (som nog är krigets sexigaste slag) äger rum i en ruta, liksom Finnarnas stora fiaskoanfall på näset.

Johan

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Johan"Ambitiöst skalval.

Vill säga tvärtom. Feg kartlösning. Vad man ska med all karta till över Bottenviken, Kolahalvön och Västerbotten till? Nackdelen med HELA vinterkriget på samma karta är att 95% av Finland faktiskt inte drabbas av kriget rent militärt. (Ponera också att 20-30% av Finland täcks av sjöar & träsk.) Karelen - där merparten av striderna utkämpas - är åtta tio hex brett och det är åtta hex mellan Leningrad & Viborg. Ålands hav tar mer plats på kartan. Och det är i denna box ALL action äger rum. Tolvajärvi (som nog är krigets sexigaste slag) äger rum i en ruta, liksom Finnarnas stora fiaskoanfall på näset.

Syftade mer på förbanden. Vad gäller kartan kan jag hålla med.
Mvh Johan

magnus lindström

Det är väl upp till dig själv att försöka hålla vinterkriget till en minimal del av Finland, jag tror inte det är  ryssarnas avsikt.

A F

Citat från: "Johan"Syftade mer på förbanden.

Dom ser asakoola ut.  :up:

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Feg kartlösning. Vad man ska med all karta till över Bottenviken, Kolahalvön och Västerbotten till? Nackdelen med HELA vinterkriget på samma karta är att 95% av Finland faktiskt inte drabbas av kriget rent militärt.

Håller inte med. Jag tycker att det är kanontjusigt ur en estetisk synvinkel. Använder du hela kartan i DAK?  :wink:  Spelen ska ju inte bara handla om Vinterkriget, vilket innebär att du måste inkludera större delar än Karelska näset + omgivning. Men visst, västra Finland är lite meningslöst, men det skulle vara fult utan.

---edit: Men jag hajar vad du menar med att de historiskt intressanta bitarna är begränsade till en väldigt liten yta. Batt.nivå kanske vore mysigt?
En mycket bitter liten man.

Magnus2

Rutmönstret ser väl kraftigt ut, som att betrakta kartan genom ett hönsnät.
Men det kanske bara är på den lågupplösta bilden.

A F

Citat från: "magnus lindström"Det är väl upp till dig själv att försöka hålla vinterkriget till en minimal del av Finland, jag tror inte det är  ryssarnas avsikt.

Inte ens om Finnarna lagt sig ner och dött allihop så hade Ryssarna klarat av att Nå Wasa eller Torne. Vi talar om en armé som hade stora problem att ockupera Lettland i bra väder. :ultra:

A F

Citat från: "BigPapaBear"Batt.nivå kanske vore mysigt?

Karelen & Fjärrkarelen på ett A1. Och så storoffensiven 1944. "Mumin's Last Stand." En superrysare. Äyranpää & Tali & Viborg.

Vvornth

Förbeställt!
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Scipio

Ambitöst,snyggt och riktigt lovande projekt.
Jag är mycket nyfiken på hur spelsystemet kommer att bli?
Hursomhelst så har jag förhandsbeställt ett exemplar åt mig till att börja med.
Så här coola svenska/finska/nordiska spelprojekt ska bara stödjas, inget snack! Det är allas plikt!   :ultra:
"Randomization is too important to be left to chance"

sfclinken

Citat från: "Scipio"Så här coola svenska/finska/nordiska spelprojekt ska bara stödjas, inget snack! Det är allas plikt!   :ultra:

:up:

Absolut
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

tinG

Gjorde nyss min plikt!
 :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte