Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Finnish Trilogy

Startat av pelle, 3 september 2007 kl. 08:37:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

pelle

http://www.mikugames.com/

The Finnish Trilogy 1939-1945® consists of three separate, playable wargames in an operational level, that will be about the Finnish struggle during various parts of the Second World War.

BigPapaBear

Verkar ju helfräckt! Gediget källmaterial. Kan bli mycket intressant.  :up:
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Finska hakkors :) det gör spelet osäljbart i vissa (ett visst?) länder, kanske de borde upplysas om det :)

Andreas Lundin

Ambitiöst, minst sagt. Jag stöder dem!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

dagon

TFT
Ojdå, ni är ruskigt snabba på denna sida...skulle precis gå in här och göra reklam för hemsidan/spelet.  :P
Hur tusan lyckades du hitta sidan Andreas redan innan googles sökmotor har indexerat sökorden?

Jag är hyfsat innästlad i projektet (och ansvarig för att Mikael "Miku" Grönroos(designern) gör tre spel (Vinterkriget, Fortsättningskriget & Lapplandskriget) istället för bara ett om Vinterkriget  8) ).

Gå in på sidan och signa upp er - tror spelen blir riktigt kalas!

/Asko
För Kung och Fostervatten

pelle

Du känner såklart inte till vårt superhemliga nät av informatörer.  :P

Magnus2

"1st American-Finnish Legion"
"Finnish 2nd Armoured Train"
Oj, det är mycket man inte vet om finska vinterkriget...

Men det ser både snyggt och intressant ut.

Asko - saknas det inte en väldigt viktig länk på länksidan, hmm...

Magnus

dagon

Citera"1st American-Finnish Legion"
"Finnish 2nd Armoured Train"
Oj, det är mycket man inte vet om finska vinterkriget...

- Javisst, många små goda enheter finns det.
1) Hemvändande Amerikafinnar.
2) Vill minnas att någon (några?) av ryssarnas WWI-pansartåg användes av finnarna under vinterkriget. Dessa tåg fanns i Finland under finska inbördeskriget och användes främst av finlands röda garde.

Finns en del sköna optional-enheter i spelet också. Tex om kriget drar ut på tiden kan det ramla in vissa utländska enheter på finnarnas sida.

CiteraAsko - saknas det inte en väldigt viktig länk på länksidan, hmm...

- Va!? Den sidan är ju helt komplett! ...nä men allvarligt skämtat så är det en BETA-sida som ligger uppe nu (ni kan dock anmäla ert intresse för spelen skarpt). Hör gärna av er om det finns synpunker eller önskemål på sidan så meddelar jag den ansvarige om dessa.

/Asko

Vvornth

Viktigast av allt, finns den svenska frivilliga flygskvadronen med? (F9/F19 något tror jag benämningen var, kan inte kolla här på jobbet)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

EvilSpook

Citat från: "Vvornth"Viktigast av allt, finns den svenska frivilliga flygskvadronen med? (F9/F19 något tror jag benämningen var, kan inte kolla här på jobbet)
F 19 är nog det du är ute efter.
Är F 9 med (Kungliga Göta Flygflottilj) så är det ett sjukt detaljerat spel. :shock:

//EvilSpook

bambaladam

ser grymt lovande ut!  :ultra:  :up:

Andreas Johnson

Imponerande referenslista måste jag säga.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BigPapaBear

Förbeställt!  :up:

Håller med om att det saknas en länk till en väldigt viktig krisgsspelssida...  :wink:
En mycket bitter liten man.

dagon

Länken ska finnas där nu...eller den kanske fanns där redan igår med vit text mot vit bakgrund.  :wink:   :oops:

A F

Var trycker ni någonstans?