Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Operational Combat Series (The Gamers/MMP)

Startat av tinG, 29 mars 2005 kl. 00:32:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

tinG

Citat från: "JanK"Tenkte at det var et alternativ for å unngå at Transport Points blir captured. Mulig at jeg tenker feil, men uansett så er det greit å vite.

Finns ingen 'Truck Blowing Table"  :lol: Som det fungerar nu så finns det ju alltid en chans att några truckar överlever å det är ju bra. Mitt i all olycka som det innebär att tvingas överge sina bilar till den lede Fi...

CiteraOff topic, men hvordan går det med "A beautiful Skyline" ?

WaR rapport kommer...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

JanK

Et par nye spørsmål angående DAKII:

1. Hva koster det (pax/eq) å gjøre rebuild av et Italiensk Motorisert Infanteri regiment ?

2. Hvor gjenoppstår en Italiensk infanteri divisjon som har lykkes med et breakout-attempt etter at det har "sonet" sin tid på game turn track ?

BigPapaBear

Citat från: "JanK"Et par nye spørsmål angående DAKII:

1. Hva koster det (pax/eq) å gjøre rebuild av et Italiensk Motorisert Infanteri regiment ?

Det är inte helt tydligt tycker jag, men min tolkning av tabellen skulle vara 2 pax. Bäst att dubbelkolla på CSW eller med Multing.

Citera2. Hvor gjenoppstår en Italiensk infanteri divisjon som har lykkes med et breakout-attempt etter at det har "sonet" sin tid på game turn track ?

På samma plats som du får dina Pax och Eq
En mycket bitter liten man.

JanK

OK, takk for hjelpen nok en gang.

Andreas Lundin

Det motoriserade regementet skulle kunna kosta 1x Pax + 1x Eq oxå, men det kanske skulle vara elakt...  :twisted:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Det motoriserade regementet skulle kunna kosta 1x Pax + 1x Eq oxå, men det kanske skulle vara elakt...  :twisted:

Det skulle kännas lite logiskt, men det verkar vara 2 pax enligt tabellen. Eller?

tinG

Citat från: "JanK"Et par nye spørsmål angående DAKII:

2. Hvor gjenoppstår en Italiensk infanteri divisjon som har lykkes med et breakout-attempt etter at det har "sonet" sin tid på game turn track ?

1) 2 pax! "Motorized", "Mountain", etc. spelar ingen roll.

2) Den var lurig... finns nog inget svar på den. Tripoli verkar logiskt, men enligt RAW OCS 4.0 kommer Breakout Units som reinforcements vilket skulle betyda Sicily för italienarna. Nog bra med en fråga på CSW...

/
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Tripoli verkar logiskt, men enligt RAW OCS 4.0 kommer Breakout Units som reinforcements vilket skulle betyda Sicily för italienarna. Nog bra med en fråga på CSW...

/

Visst är det så att Tripoli känns mest logiskt. Men grundreglerna säger annat, vilket var det jag gick på. Definitivt CSW-fråga! Samma sorts problematik finns ju i Tunisia och, i viss mån, Sicily också.

Det känns som att oddsen talar för en uppdatering av erratan på den punkten.

JanK

Spørsmålet er rettet til CSW, venter på svar.

BigPapaBear

Citat från: "JanK"Spørsmålet er rettet til CSW, venter på svar.

För de som inte läser CSW. det officiella svaret:

Literally, the series rule says "as a reinforcement".

Do that.

It might mean the unit reforms in Italy and must be shipped back over, think of this as the time needed to ship additional equipment across to refit them.

Same applies to Tunisia and Sicily, handle them as reinforcements.

tinG

Två OCS-titlar på MMP's preorderlista:

Baltic Gap

Guderian's Blitzkrieg II (reprint)

Skynda er å köp!

:up:
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Sagt och gjort!  :up:

Micke G

Hur går det till när man förbeställer hos MMP? Betalar man när det går till produktion eller? Jag ser ingen info på deras sida angående P-xxx. Fan att dollarn ligger så högt nu.

tinG

Citat från: "Micke G"Hur går det till när man förbeställer hos MMP? Betalar man när det går till produktion eller?
Jag har för mig att dom tar betalt i samband med att spelet börjar gå till tryckeriet...
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Jag har för mig att dom tar betalt i samband med att spelet börjar gå till tryckeriet...

Ungefär då, ja.