Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

NES: The Killing Ground

Startat av butch, 12 april 2005 kl. 11:03:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Det verkar som om att Galore stryker på foten med datumet tyvärr :( Jag får ingen bra lokal som uppfyller kriterierna snuskigt billigt, centralt och möjligheter till övernattning.
Kan nån som känner dom på Hvitfeldska kolla med dem? Har inte fått ett vettigt alternativ till pris...

tinG

Citat från: "silversixx"Det verkar som om att Galore stryker på foten med datumet tyvärr :( Jag får ingen bra lokal som uppfyller kriterierna snuskigt billigt, centralt och möjligheter till övernattning.
Kan nån som känner dom på Hvitfeldska kolla med dem? Har inte fått ett vettigt alternativ till pris...

Då tycker jag att vi satsar på ett Galore efter årsskiftet. Som sagt, februari som i fjol verkar tillräckligt långt borta för att man skulle kunna finna en lucka i god tid innan...

Lokal... vi får brainstorma vidare. KrigsGalore'09 är dock ett måste så ge ALDRIG upp kampen Fanni!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Holmgren

Ta snacket om Krigsspel Galore Zwei i dess egna tråd! Alla tittar inte här efter information om det arrangemanget...
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

tinG

Citat från: "Holmgren"Ta snacket om Krigsspel Galore Zwei i dess egna tråd! Alla tittar inte här efter information om det arrangemanget...

Det är taget!
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Väcker upp en dammig gammal tråd

END GAME

På bästa semestertid i somras beslutade vi i gbg att starta upp ett parti Overlord/TKG. Som alltid är det intressant och spännande att följa de inledande veckornas strider omkring brohuvudets etablering och expandering och spelrundorna rullade på i god takt. Med hösten glesades möjligheterna för spel ut och partiet låg i långa perioder i träda men vi hade lovat varandra att verkligen spela igenom hela kampanjen den här gången. Spelet har packats ner och upp två gånger och nu i januari flyttades partiet till ny lokal.

Nu äntligen har champagnen lagts på kylning för till helgen är det med allra största sannolikhet slut. Vi har spelat igenom närmare 70 av 78 rundor och tyskarna är på väg att tacka för den här gången. Slutstriden står för dörren och frågan är om några tyskar kommer levande ifrån...

-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Återigen, mycket snygg slutpose!

Lite rekord i gammal tråd med över 10 år på nacken!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

aegneus

- "så vad har du gjort på fritiden lille vän?"
- "kört en kampanj på Normandiet 44. Jag spelade tysk."
- " hur går det?"
- " jodå, Vi har kört 70 turns, och mina sista pjäser blir utslagna den här omgången."
- "....... jaha.... och hur känns det då?"
- " jag har haft skitkul såklart!"

:roll:

tinG

Citat från: aegneus skrivet  5 mars 2020 kl. 17:33:01
- "så vad har du gjort på fritiden lille vän?"
- "kört en kampanj på Normandiet 44. Jag spelade tysk."
- " hur går det?"
- " jodå, Vi har kört 70 turns, och mina sista pjäser blir utslagna den här omgången."
- "....... jaha.... och hur känns det då?"
- " jag har haft skitkul såklart!"

:roll:

Exakt!
Faktum är att den tristaste perioden i kampanjen är den när i stort sett ingenting händer. Tyskarna skyfflar in nya förband i samma takt som de allierade tar livet av dem... och sig själv med för den delen. "Cobra"-perioden mer spännande och den flykten mot öst otroligt intressant. Det är först nu när det enbart är några rundor kvar som man får tanken på att starta om från början igen!  :up:
Vad kunde jag gjort bättre? Så himla mycket!
-- Napoleon Bonaparte

Fredrik H

Imponerande insats, Jaws of Victory nästa?