Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2008

Startat av Mattias Rönnblom, 12 februari 2008 kl. 00:22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Vi ska tvinga arrangören på Consim, den mystiske Mr s3j96nv6kyu0 att bre alla mackor på FF-08!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"Vi ska tvinga arrangören på Consim, den mystiske Mr s3j96nv6kyu0 att bre alla mackor på FF-08!

/Mikael

Det verkar bli en galen sifferkombination så fort man skriver i ett namn som inte är ett användarnamn i databasen...  :( Någon som har några tips? Jag ville mest bara dra mitt strå till stacken genom att sprida ordet...  :oops:  :cry:
En mycket bitter liten man.

Rydfalk

Citat från: "BigPapaBear"Jag ville mest bara dra mitt strå till stacken genom att sprida ordet...  :oops:  :cry:

Äsch, det spelar ingen roll. All reklam är bra reklam -- inte för att jag tror på den floskeln men ändå :) -- och den annars okände Mr s3j96nv6kyu0  kan behöva lite glory points. Nej, men allvarligt det var bra idéer!

Kommer förhoppningsvis mer aktiviteter inom kort också!

/Mikael

pelle

Citat från: "Rydfalk"Vi ska tvinga arrangören på Consim, den mystiske Mr s3j96nv6kyu0 att bre alla mackor på FF-08!

Perfa!  :D

Mattias Rönnblom

Någon som har något förslag på något Friendly Fire-spelarrangemang (och arrangör)?

Ska Pelle köra sitt lilla WW1-spel? Miniturnering, kanske?

Andreas Lundin

Citeralilla WW1-spel?

:?  

Nu blev man intresserad av vad det kan va'.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Rydfalk

Klart vi ska raida skyttegravar i Pelles spel!! Alla har väl en halvtimme över nån gång -- utom ASL:arna förstås ;)

Röstar för en microturnering, vinnaren kan få en skyttegravspåk!

(Även om just denna troligen är en förfalskning...)

/Mikael

BigPapaBear

Hmm.. Man kanske skulle lägga upp ett samlingsarrangemang för allt OCS-spelande? Antalet deltagare avgör vilka spel som spelas - det kan ju bestämmas en vecka inann (alla behöver alltså inte spela samma spel). Det skulle väl vara fint? Något i stil med "Friendly Fire's OCS-kittel".

Vad tycker folk? Vad tror arrangörerna?
Jag kan anmäla arrangemanget och skicka bild + text till de ansvariga om det finns intresse. Å så kan vi ha en egen tråd för "OCS på Friendly Fire" där de som vill spela det samtalar inför konventet (så vi inte får allergikerna att börja nysa skällsord genom att diskutera det i varenda tråd på forumet  :oops:  :D )

tinG

Jag skulle vilja bli uppläxad i något 'Grand Tactical' Nappespel!
P-O vad säger du om La.Bat XXX?

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Mattias Rönnblom

Rent spontant så tycker jag nog att det vore bättre att man bestämde sig för ett spel redan när man lade upp arrangemanget (i alla fall som arbetshypotes). Nu ska jag i och för sig spela ASL, men hade jag inte gjort det så hade jag gärna kört OCS, men kanske inte vilket OCS som helst. Det vore rätt stor skillnad på DAK (rätt tråkigt), GB II (_stort_) eller t ex Korea.

Rydfalk

Citat från: "BigPapaBear"Något i stil med "Friendly Fire's OCS-kittel"

Håller delvis med Mattias, alla som kommer på FF läser (kanske) inte Krigsspel.se.

Däremot är en Friendly Fire OCS Cauldron bättre än inget, vi är trots allt inte fler på konventet att det skulle kunna funka. Kanske bör man ändå ha ett begränsat antal förslag eller nåt? Viktigt är dock att det finns en arrangör på plats som tar hand om de som anmält sig, ser till att spel väljs, kommer igång, flyter och så.

Bäst är dock om diskussionen om valt/valda OCS-titlar kan göras först, innan arrangemanget läggs upp.

Ska det sättas upp nåt monster -- OSC eller annat -- bör vi veta om det innan. Vi har inte fullt samma -- läs "obegränsad" -- tillgång  till bord som på universitetet, så vi kan behöva planera för sånt.

/Mikael

BigPapaBear

Visa ord från de bägge arrangörerna. Det är bra med någon som tyglar mina kreativa visioner. Världen skulle bli så over-the-top annars...  :mrgreen:  :|

P-O Jönsson

CiteraJag skulle vilja bli uppläxad i något 'Grand Tactical' Nappespel!
P-O vad säger du om La.Bat XXX?

:)
Jag och Andreas kör faktiskt Orthez nu, LaBat XXX funkar riktigt bra, snabbt, smidigt och är för övrigt alldeles underbart!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

sfclinken

Själv velar jag fram och tillbaka. Jag var inställd på M&P men där verkar intrtesset ha svalnat. OCS? Möjligt men helst skule jag vilja pröva något nytt....

Men VAD? :x
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Citerapröva något nytt

Devils Cauldron?

Overlord?

Wacht Am RheinII?

Red Star Rising?

East Front Series?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.