Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2008

Startat av Mattias Rönnblom, 12 februari 2008 kl. 00:22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Tommy Röhs

Jag kan ta med mitt ex av HttR2.

Kartorna och spelpjäserna är de slutgiltiga, även om reglerna och tabellerna inte är det.

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"Nu har vi planerat in och lagt upp även ett speltest av "The Finnish Trilogy 1939-1945" på Friendly Fire. Det är "The Battle in Ladoga Karelia 1939-1940" som kommer att finnas i upp till tre exemplar. Scenariot ska enligt Miku ta runt 10 timmar att spela som nybörjare och med start lördagkväll - efter föredraget och middagen - hoppas vi därmed att det ska funka.

Så, det ger en möjlighet för de som är nyfikna på spelserien att få testa den tillsammans med konstruktören.

/Mikael

Kul! Det låter klart spännande!  :up:
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

:up:  :up:  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

jerry

Devils cauldron
Httr 2
Finnish tilogy med konstruktörer

VILKET SKALL MAN VÄLJA  :shock:  :o  :(  :cry:  :up:  :x  :lol:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, tvåmanna Atlantic Wall i Ronneby tvåmanna WIF i skogen i en källare vid Bräkne hoby

tinG

Jag vill vara med på testa Finnish Trilogy, hur anmäler man sig till ett event?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Mattias Rönnblom

Man anmäler sig till konventet, och får då ett konto. När man loggat in dyker det upp en "Anmälan"-länk vid varje arrangemang.

bambaladam

Främst riktat till Rydfalk, men även andra anmälda till Devil's Cauldron.

Jag vet att intresset är stort hos Micke att ställa upp hela kampanjen. Personligen vill jag inte ägna hela helgen åt ett oavslutat spel, spelar hellre ett mindre scenario. Är det så att tre av fyra anmälda vill spela kampanjen, och det finns en fjärde som kan ta min plats så kanske det vore bra om min plats gjordes tillgänglig?

Om det finns intresse för Saga of the 1st Airborne hos någon som kan tänka sig att spela tysk så är det mitt huvudsakliga TDC-mål för helgen. Är det kampanjen or bust och det saknas en annan intressent får vi förhandla vidare :up:

/Jan

P-O Jönsson

Kan tänka mig Devils Cauldron, ett mindre scenario. Funderar även på Burma. Tänkte ta med mig Whistling Death och hoppas att det finns någon där som kan tänka sig ägna en timme eller fem och lära mig det också.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

bambaladam

om inte annat tänker jag utkräva min utlovade ASLSK1-omgång med dig som mentor peo

/jan

Vvornth

Jag (Jacob) anmälde mig till Devil's Cauldron och jag är också av den åsikten att ett genomförbart mindre scenario är mest intressant och lärorikt.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Rydfalk

Citat från: "bambaladam"Främst riktat till Rydfalk, men även andra anmälda till Devil's Cauldron.

Jag vet att intresset är stort hos Micke att ställa upp hela kampanjen. Personligen vill jag inte ägna hela helgen åt ett oavslutat spel, spelar hellre ett mindre scenario.

Njooaanääää... Är nog mest typen som håller dörrar öppna. Kul att se kampanjen och kul att bli klar väger hyfsat lika för mig. Fyra anmälda och vill ni främst köra nåt klart så klart det blir så! Vi på FF satsar helt enkelt på att det ska bli bra!  :up:  :wink:

Finns mer intresse samt fler spel så hör av er så kan vi öka antalet på aktiviteter.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

bambaladam

Jag kan ta med ett spel. Saga of the 1st Airborne med röd basker på är drömmen. Jag upprepar mig en del ;).

Med lite vilja ska det gå att inleda och avsluta under lördagen.

Det skulle innebära att man kan spela två mindre spel vid sidan av, fredag kväll samt söndag fm... Men eftersom det kan dra över kan man ju ha söndagen fri...

Andreas Lundin

Min kära sambo fyller 30 den 30:e augusti. Hade glömt bort det när jag anmälde mig.... :(

Inte läge att fara iväg på krigsspelskonvent då, så ni får klara er utan mig i år. Hur avanmäler man sig?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Min kära sambo fyller 30 den 30:e augusti. Hade glömt bort det när jag anmälde mig.... :(

Inte läge att fara iväg på krigsspelskonvent då, så ni får klara er utan mig i år. Hur avanmäler man sig?

Din sambo är givetvis välkommen hon också. Vi kan ha kalaset i Greiderbaren!  :up:
En mycket bitter liten man.

tinG

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Andreas Lundin"Min kära sambo fyller 30 den 30:e augusti. Hade glömt bort det när jag anmälde mig.... :(

Din sambo är givetvis välkommen hon också. Vi kan ha kalaset i Greiderbaren!  :up:

Precis! Alla lovar att ta med en present...  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte