Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2008

Startat av Mattias Rönnblom, 12 februari 2008 kl. 00:22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Precis! Alla lovar att ta med en present...  :)

- En nagelklippare i present?
- En counter-clipper, älskling. Jeklarns snygg sådan. Bra precision.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Jag och Fager kommer att spela OCS: Sicily på FF. Basånivetliksom...

A F

Citat från: "BigPapaBear"Basånivetliksom...

När vi inte svinar i Grejderbaren eller slår ner studenter.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"När vi inte svinar i Grejderbaren eller slår ner studenter.

Da.  :up:

Rydfalk

Citat från: "Anders Fager"När vi inte svinar i Grejderbaren eller slår ner studenter.

...och där ser vi Fager och BigPapaBear försvinna mot horisonten i sin vilda fyllejakt på studenter i Tornbys öde industrilandskap...

Vi är inte på universitetet i år, bara så att ni kommer ihåg  :P

/Rydfalk
"Hoppas det regnar i sommar!"

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Min kära sambo fyller 30 den 30:e augusti. Hade glömt bort det när jag anmälde mig.... :(

Inte läge att fara iväg på krigsspelskonvent då, så ni får klara er utan mig i år. Hur avanmäler man sig?

Det ser ut som om jag oxå måste tacka för mig och FF i år. Min grova dubbelbokning med hustruns hobby samma helg, kan få oönskade följder annars...
Kan man dra av 48 timmar barnvakt som hushållsnära tjänst???

Elias Nordling

Citera...och där ser vi Fager och BigPapaBear försvinna mot horisonten i sin vilda fyllejakt på studenter i Tornbys öde industrilandskap...

Men 92:ornas flicklag kanske har träning borta vid Cloetta Center.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mattias Rönnblom

Citat från: "Andreas Lundin"Min kära sambo fyller 30 den 30:e augusti. Hade glömt bort det när jag anmälde mig.... :(

Inte läge att fara iväg på krigsspelskonvent då, så ni får klara er utan mig i år. Hur avanmäler man sig?

Det går inte!!!

(OK, det går visst. Men men inte via webgrunkan. Fixat nu.)

A F

Citat från: "Elias Nordling"Men 92:ornas flicklag kanske har träning borta vid Cloetta Center.

Du kan bli överkörd av en 90:a som är på väg till systemet efter hon varit att röstat. Sug på det...

Strv102r

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Elias Nordling"Men 92:ornas flicklag kanske har träning borta vid Cloetta Center.

Du kan bli överkörd av en 90:a som är på väg till systemet efter hon varit att röstat. Sug på det...

Å fan! Har man sänkt åldersgränsen på systemet?   :o
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Elias Nordling

CiteraDu kan bli överkörd av en 90:a som är på väg till systemet efter hon varit att röstat. Sug på det...

Min yngsta syster är 90a, så det kom inte som någon nyhet.

Strv102r

Först trodde jag faktiskt du menade Strf90... Sedan undrade jag hur en sådan kunde rösta?  :oops:
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

A F

Citat från: "Strv102r"Först trodde jag faktiskt du menade Strf90... Sedan undrade jag hur en sådan kunde rösta?  :oops:

Det är bra med sånna putsbetenden. Dagen man stirrar på ett par tuttar som sitter på nån man kunde vara far till... Då rasar allt.

Elias Nordling

Nu har hag anmält mig. Återstår bara att bestämma vad och med vem som ska spelas.

CiteraKan tänka mig Devils Cauldron, ett mindre scenario.

Förr eller senare ska man väl ta itu med det också.

CiteraTänkte ta med mig Whistling Death och hoppas att det finns någon där som kan tänka sig ägna en timme eller fem och lära mig det också.

Whistling Death är det enda spel jag känt mig för dum för att spela. Diagrammet för hur många rörelsepoäng som måste spenderas i horisontell förflyttning i vertikal förflyttning, hur många man kan VÄLJA att spendera horisontellt och vertikalt, och hur många man får gratis i respektive riktning, beroende på vilken flygvinkel man har, allt markerat med större än, mindre än, streck över, streck under, fetstil, kursiv och annat hemligt kodspråk, tog knäcken på mig.

Annars är jag sugen på att prova The Habit of Victory. Jag hade ju lovat mig själv att inte spela Zuckers napoleonkampanjsystem igen förrän de gjorde nåt åt det hopplösa stridssystemet, och i och med att man introducerat kort verkar det faktiskt som om man HAR gjort något åt stridssystemet så att inte alla slag blir Borodino.

A F

Citat från: "Elias Nordling"Whistling Death är det enda spel jag känt mig för dum för att spela.

:shock:  och  :?  och tusenfallt  :o