Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2008

Startat av Mattias Rönnblom, 12 februari 2008 kl. 00:22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Snowfox

Har Highway to the Reich 2 dykt upp på den här sidan Atlanten redan? Dags att börja plåga postiljonen med frågor då.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Tommy Röhs

Citat från: "Snowfox"Har Highway to the Reich 2 dykt upp på den här sidan Atlanten redan? Dags att börja plåga postiljonen med frågor då.

tror inte det.
Jag fick mitt ex på MonsterGame konventet i Phoenix, då Joe Youst inte orkade plocka ihop exemplaret vi spelade på.
Så han gav helt enkelt bort spelet till de som deltog.
De andra tyckte att det var att jag som rest över Atlanten skulle få det.

Jag protesterade inte alltför högljutt  ;-)

Så jag har Brickor, kartor och tabellerna. Ingen låda.

Elias Nordling

Efter att nu ha läst litet regler och pillat litet med Battle Scenariot till The Habit of Victory, börjar min entusiasm svalna något. Vilken röra, tillochmed värre än vanligt för Zucker!  :shock:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Efter att nu ha läst litet regler och pillat litet med Battle Scenariot till The Habit of Victory, börjar min entusiasm svalna något. Vilken röra, tillochmed värre än vanligt för Zucker!  :shock:

Hoppla! Men det är väl ändå ett kampanjscenario vi måste spela? Inte för att det skulle vara bättre rent regelmässigt... Men vi får åtminstånde använda dom fina korten!

Ger du upp?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

CiteraGer du upp?

Inte än, ska se vad kampanjreglerna ger först.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Vem talar jag med om jag vill köra ett litet arr? Och räknas Greiderbaren & lite butik som arr? Vem skickar jag en Gottilogga till?

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Vem talar jag med om jag vill köra ett litet arr? Och räknas Greiderbaren & lite butik som arr? Vem skickar jag en Gottilogga till?

Greiderbaren är väl inget arr, det är en institution!
En mycket bitter liten man.

A F

Vill prata om det också...

Maglica

Mattias,
kommer FF3- och FF4-packarna finnas till försäjning under FF2008?
Hinz vill att jag plockar upp dessa åt honom nämligen. Om ja,
vad är priset?

/Robert
Robert Maglica

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Vill prata om det också...

Jag har ett ovärderlig tavla som jag tänkte att vi ska hänga i baren.  :up:  Om inte barnen har hunnit förstöra den...
En mycket bitter liten man.

bambaladam

konventsarrangörer: hur ser planen för plexi ut i nuläget? finns det skivor att låna? samköper vi? ska man ordna själv?

/Jan

Mattias Rönnblom

Citat från: "Maglica"Mattias, kommer FF3- och FF4-packarna finnas till försäjning under FF2008? Hinz vill att jag plockar upp dessa åt honom nämligen. Om ja, vad är priset?

FrF Pack 1-3 kommer att finnas och kostar 100 SEK styck. FrF Pack 4 är tänkt endast för turneringsdeltagare. Det kommer att finnas tillgängligt för alla den 5 oktober och kostar 125 SEK.

Mattias Rönnblom

Citat från: "Anders Fager"Vem talar jag med om jag vill köra ett litet arr?

(Ditt mail har redan kommit tillräckligt rätt.)

Maglica

Citat från: "Mattias Rönnblom"
Citat från: "Maglica"Mattias, kommer FF3- och FF4-packarna finnas till försäjning under FF2008? Hinz vill att jag plockar upp dessa åt honom nämligen. Om ja, vad är priset?

FrF Pack 1-3 kommer att finnas och kostar 100 SEK styck. FrF Pack 4 är tänkt endast för turneringsdeltagare. Det kommer att finnas tillgängligt för alla den 5 oktober och kostar 125 SEK.

OK, tysken får nöja sig med FrF3 till att börja med.

Mvh Robert
Robert Maglica

Rydfalk

Citat från: "bambaladam"konventsarrangörer: hur ser planen för plexi ut i nuläget? finns det skivor att låna? samköper vi? ska man ordna själv?

/Jan

Utan att ha kört någon seriös inventering i kartskåpet på vinden så har vi väl ett drygt halvdussin plexiskivor i FF-förrådet för utlåning. Det har räckt med råge tidigare år.

Skivorna lånas ut i enlighet med först-till-kvarn-principen fast skulle det saknas kan vi göra ett ryck för att öka på samlingen -- minst tre byggvaruhus c:a 5 min bilväg bort. Fast en lite fördröjningen kan det ju bli...

Ni som har möjlighet får självklart gärna ta med er egna skivor.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"