Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2008

Startat av Mattias Rönnblom, 12 februari 2008 kl. 00:22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"Ni som har möjlighet får självklart gärna ta med er egna skivor.

/Mikael

Amen. Hellre en för mycket än en för lite.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

50 föranmälda!!!

Titeln som Linköpings största konvent hägrar. Tusen personer till bara!  :up:

Tommy Röhs

Citat från: "BigPapaBear"50 föranmälda!!!

Titeln som Linköpings största konvent hägrar. Tusen personer till bara!  :up:

Näst största konventet i Linköping, Lincon är bara tvåa från slutet   :P

BernadotteOnline

Jag kommer till FF, trots allt.  HURRA HURRA!  :up:  :up:
Barnvakt i 48 timmar - inte illa!!

Jag tar med Iron Tide, Remember the Maine, Devil's C, Combat Commander (alla boxar och expansioner), St Lo., Carporetto (SPI)

Vill gärna lära mig St Lo, om Roger har tid!!

Annars öppen för alla spelinviter!

Scipio

Citat från: "BernadotteOnline"Jag tar med Iron Tide, Remember the Maine, Devil's C, Combat Commander (alla boxar och expansioner), St Lo., Carporetto (SPI)

Jag är mäkta imponerad över din goda krigsspelssmak, skulle kunna ha varit min egen lista det där.   :up:

Självklart är jag på att köra St Lo.
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Självklart är jag på att köra St Lo.

Inget riktigt konvent utan att Roger leker eldledare i bocagen utanför S:t Lo!  :up:

jerry

Skulle oerhört gärna givit dej en revansch- chans roger, men detta kom emellan,  det finns alltså två arrangemang om året som engagerar mej djupt o det ligger  PÅ SAMMA HELG  :evil:  :evil:  :evil:

http://www.hassleholmsmuseum.se/mollerod/index.shtml
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, tvåmanna Atlantic Wall i Ronneby tvåmanna WIF i skogen i en källare vid Bräkne hoby

Snowfox

Citat från: "Scipio"
Citat från: "BernadotteOnline"Jag tar med Iron Tide, Remember the Maine, Devil's C, Combat Commander (alla boxar och expansioner), St Lo., Carporetto (SPI)

Jag är mäkta imponerad över din goda krigsspelssmak, skulle kunna ha varit min egen lista det där.   :up:

Självklart är jag på att köra St Lo.

Himla bra val. St Lo är en av de där pärlorna som ges ut ibland och som inte fick den uppmärksamhet det förtjänade.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

JanK

Citat från: "Tommy Röhs"
Citat från: "Rydfalk"För vår planering skulle det vara bra med en koll på de stora spel som ni planerar att sätta upp på FF-08. Kan ni som vill sätta upp ett monsterspel eller annat som kräver lite mer bordsutrymme göra ett inlägg här på listan så kan vi garantera er plats. TDC har vi redan naturligtvis redan tagit med i vår oerhört nogranna detaljplan  :P

/Mikael

Jag tar med mig Highway to the Reich 2
Om det finns någon som är intresserad så sätter vi upp ett scenario

//Tommy Röhs

Hvis det fortsatt er aktuellt skulle jeg veldig gjerne vært med å "prøvekjørt" Highway to the Reich II". Har fått spillet, men har foreløpig kun rukket å lese litt regler og testet litt på intro-scenariet.

Jan Kristian

Vvornth

Mäkta bittert att sitta här och läsa alla förberedelser och veta att man inte kan komma...  :(
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

Även jag kan tänka mig att testa HttR2... Har bara HoV på "kanske-kanske-programmet"...

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Fager och jag var nere och gjorde en liten kartstudie inför OCS: Sicily idag. Jag begriper inte att MMP inte ger ut det på nytt omgående!?! Det verkar vara kanon och lite till.

Mattias Rönnblom

Det jag saknade lite i Sicily var något slags tyskt incitament att göra ett motanfall mot brohuvudet.

pelle

För det här forumet gäller en speciell version av Godwin's Law, att i alla tillräckligt långa trådar kommer någon förr eller senare nämna OCS (eller GG).

BigPapaBear

Citat från: "Mattias Rönnblom"Det jag saknade lite i Sicily var något slags tyskt incitament att göra ett motanfall mot brohuvudet.

Vilka incitament hade tyskarna historiskt sett att göra det? Som jag ser det fanns det två skäl, som också finns med i spelet:

1) Driva ut de allierade i havet (vilket i spelet ger en sudden death-seger)

2) Slå ihjäl lite folk och skapa ordea är väl ett annat? Det är svårt att snabbt konsolidera och planera fortsatta operationer om någon hoppar på ens mjälte.