Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2008

Startat av Mattias Rönnblom, 12 februari 2008 kl. 00:22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "pelle"För det här forumet gäller en speciell version av Godwin's Law, att i alla tillräckligt långa trådar kommer någon förr eller senare nämna OCS (eller GG).

Visst är det härligt!  :lol:
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

CiteraMäkta bittert att sitta här och läsa alla förberedelser och veta att man inte kan komma...

Du kan i alla fall sitta. Mina knän är just nu så dåliga att jag inte kan sitta i en timme utan att det gör så ont att jag får svårt att koncentrera mig. Att åka på FF under de omständigheterna funkar naturligtvis inte, så jag måste lämna återbud.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Du kan i alla fall sitta. Mina knän är just nu så dåliga att jag inte kan sitta i en timme utan att det gör så ont att jag får svårt att koncentrera mig. Att åka på FF under de omständigheterna funkar naturligtvis inte, så jag måste lämna återbud.

Vilket snabbt föranleder tråden "Krigsspel man kan spela i hängmattan".

Kanontrist, Elias.  :(

A F

Citat från: "BigPapaBear"Vilka incitament hade tyskarna historiskt sett att göra det? Som jag ser det fanns det två skäl, som också finns med i spelet:

1) Driva ut de allierade i havet (vilket i spelet ger en sudden death-seger)

2) Slå ihjäl lite folk och skapa ordea är väl ett annat? Det är svårt att snabbt konsolidera och planera fortsatta operationer om någon hoppar på ens mjälte.

3) Förnedra Björn.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"3) Förnedra Björn.

Hur stavar man "flyende italienare" på tyska?  8)

Andreas Lundin

CiteraHur stavar man "flyende italienare" på tyska?

AR 0
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Maglica

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraMäkta bittert att sitta här och läsa alla förberedelser och veta att man inte kan komma...

Du kan i alla fall sitta. Mina knän är just nu så dåliga att jag inte kan sitta i en timme utan att det gör så ont att jag får svårt att koncentrera mig. Att åka på FF under de omständigheterna funkar naturligtvis inte, så jag måste lämna återbud.

Synd, hade varit kul att diskutera hur man gör hyper-realistiska spel med färgglad papp och kartong.  :wink:

Krya på dig.

/Robert
Robert Maglica

A F

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Anders Fager"3) Förnedra Björn.

Hur stavar man "flyende italienare" på tyska?  8)

Du har noterat att det är två armeer på ön, va? Förutom dina egna två? Ska för att verkligen försäkra mig om att du får äta upp det här se till att det är spaggevagnar som rullar upp dina hamnar...

tinG

@Sicilyspelarna: Dean reviderade sitt svar angående ALT or Real Coastal Artillery... CSW#24496

Bara så att ni vet.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

CiteraVilket snabbt föranleder tråden "Krigsspel man kan spela i hängmattan".

Jag har blivit rätt bra på "krigsspel man kan spela på soffbordet medan man halvligger i soffan". Spel med mycket kort och litet karta och blippar är de bästa.

Kanske dags att ge mig på Ambush en vända till i helgen...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Dags att börja spela Vampire?

pelle

Ambush är inte alls tokigt, för att inte vara Friendly Fire.

BigPapaBear

Citat från: "tinG"@Sicilyspelarna: Dean reviderade sitt svar angående ALT or Real Coastal Artillery... CSW#24496

Bara så att ni vet.

Japp, såg det. Men alla frågor verkar inte vara helt utredda än... Trevligt att det verkar resultera i en uppdatering av erratan hursomhelst!

BernadotteOnline

Citat från: "Elias Nordling"så jag måste lämna återbud.

Trist. Hoppas på snar bättring.

Står det nu en ledig plats på HoV bordet? TinG?
Är lite intresserad om spelat är "helt".

tinG

Citat från: "BernadotteOnline"
Citat från: "Elias Nordling"så jag måste lämna återbud.

Trist. Hoppas på snar bättring.

Står det nu en ledig plats på HoV bordet? TinG?
Är lite intresserad om spelat är "helt".

Japp, Elias kastade in handuken... (Lessen för din skull Elias, krya på dig!)
Jag tar med det! Jag vill också se om det funkar i praktiken eftersom jag har haft väldigt svårt att få ihop det i teorin.

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte