Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Forumets framtid

Startat av tobias, 9 februari 2009 kl. 12:45:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "silversixx"ensamma män i 50-års åldern som uppskattar älgjakt och Hitler.

Får jag använda det som tagline?

B_J_S

Citat från: "silversixx"Om vissa kunde kontrollera sin självgodhet så skulle allt ordna sig.

Sen är jag personligen emot folk som måste stigmatisera sig och vara dramatikdrottningar. Gött att dessa/denne sagt upp sitt/sina konto och fortsatt sin livsstil som ensamma män i 50-års åldern som uppskattar älgjakt och Hitler.
Håller med.  8)
//Jonas

BigPapaBear

Vad som behövs är effektiv katalogisering.

Människor som delar krigsspelshobbyn med mig är människor som jag har större aktning för än medelsvensson. Således är jag intresserad av vad folk här tycker och tänker om det mesta.

Fler moderatorer som kan kliva in och dela upp trådar som spårar ur. Om TCS-tråden börjar prata Öijer kliver moderatorn in och delar upp den i en Öijer-tråd och en TCS-tråd. På så sätt får tankar och idéer flöda fritt och forumet behåller sin funktion som kreativt lavemang, om än i kontrollerad form. På så sätt borde alla kunna trivas på forumet.

- - - -

Vad gäller att begränsa diskussioner om politik och religion så känner jag mig lite kluven. Vill minnas att jag, Ola och vilka andra som nu var inblandade fick beröm för att vi skötte vår religionsdiskusion (om fri vilja etc) så snyggt. Folk tyckte till och med att den var lärorik vill jag minnas. Varför ska en sådan diskussion bannlysas? Samma sak om vi skulle prata om Andreas Lundins doktorsavhandling (religionshistoria).
Principer känns dumma i de lägena. Bättre att tillåta diskussioner om religion (i Boxen), men att ha lite strama tyglar från moderatorernas sida så det inte spårar ur i stenkastning.

Politik är ett annat problem. För att vara lite klyschig: Krig är en förlängning av politiken med andra medel. Hur kan vi diskutera krigshistoria utan att stundtals prata politik?

Problem blir det dock om en diskussion spårar ur. Men det är oavsett vad den handlar om. Diskussionen om Israel/Palestina/nazism skulle behövt moderering, men det gäller även för en del diskussioner om t.ex OCS eller Twilight in the East.
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Fler moderatorer som kan kliva in och dela upp trådar som spårar ur.

Bra idé.

Holmgren

Jag och Tobias vill tacka för de värdefulla åsikter, idéer och tankar som förts fram i den här tråden. Vi tror oss ha sett stöd får vår uppfattning om hur forumet och hemsidan bör utvecklas i framtiden och vi går nu vidare i det arbetet. Eventuella förändringar meddelas i vanlig ordning i den här sektionen, Nyheter & Feedback.

Trådarna Sagt om Gaza och Ibland skrämmer USA en mer än vanligt har satts i karantän.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Citat från: "Holmgren"karantän

"Karantän"?  :?

Holmgren

Citat från: "Anders Fager""Karantän"?  :?
Vår avdelning för tveksamma trådar....

Elias Nordling

CiteraVår avdelning för tveksamma trådar....

En slags boxen för boxen, alltså, var postar man inlägg till den?  :wink:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Wow, krigspel.se har ett alldeles eget utvisningsbås.
"Randomization is too important to be left to chance"

Holmgren

Citat från: "Elias Nordling"En slags boxen för boxen, alltså, var postar man inlägg till den?  :wink:
Nej, Tveksamma Trådar är soptipp för knastrådar från alla avdelningar på forumet och således inte åtkomlig för användarna.

Elias Nordling

Inte ens med särskild inbjudan?  :D

B_J_S

Citat från: "Holmgren"
Citat från: "Elias Nordling"En slags boxen för boxen, alltså, var postar man inlägg till den?  :wink:
Nej, Tveksamma Trådar är soptipp för knastrådar från alla avdelningar på forumet och således inte åtkomlig för användarna.
Bra, och låt det så vara i fortsättningen också  8)
//Jonas

Delirium

Bra. Inget gott kan komma ur sådana diskussioner.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

A F

Citat från: "Scipio"Wow, krigspel.se har ett alldeles eget utvisningsbås.
det är nu vi börjar yla om censur, Ådalen och hetronominativa förtryckarstrukturer.

:P  :P  :P  :P

Elias Nordling

CiteraInget gott kan komma ur sådana diskussioner.

FEM inlägg till och jag lovar att vi hade knäckt nöten för hur man får fred i Mellanöstern! Men nu är det försent...  :cry: