Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 18 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "Skrivbordsgeneralen"-Nä men oj kom det nya spel med posten??? Undrar vem som beställt dem??

Ytterligare en stackare som kommer att få tampas med Malmö-tullen alltså.  :down:  Du kan läsa mer om krigsspelarna vs svenska tullen här
En mycket bitter liten man.

Doomfarer

Citat från: "Skrivbordsgeneralen"Man tackar och bugar, kommer från Glumslöv dvs mellan Helsingborg och Landskrona!

Hmmm ska suga åt mig försiktigt av all trevlig information man kan finna här så frugan inte märker allt för mycket.

-Nä men oj kom det nya spel med posten??? Undrar vem som beställt dem??

Glumslöv? Känt för de jäkla backarna man fick cykla runt på i gymnasiet.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

janm67

Jag heter Jan, är 41, bor i Stockholm. Drogs in i träsket i början av 90-talet medelst Harpoon. Sen blev det en del (A)SL och TCS. Nu har jag varit blippfri i 10 år, men känner suget.

BigPapaBear

Citat från: "janm67"Jag heter Jan, är 41, bor i Stockholm. Drogs in i träsket i början av 90-talet medelst Harpoon. Sen blev det en del (A)SL och TCS. Nu har jag varit blippfri i 10 år, men känner suget.

Du är i gott sällskap. Stockholm har många aktiva krigsspelare. Välkommen!

Erik Axel

Åhå, fanns det en sådan här tråd också...

Jag heter Erik Hallstensson och är född för sent, 1981. Jag blev självmedveten på 90-talet, lagom i tid till den ekonomiska krisen. Annars är jag född i Falun, massmördarnas stad. Jag gjorde lumpen på Sveriges lättaste infanterikompani, "kungens egna" i Kungsängen. Ingen jägare skulle ha klarat 72 dygn högvakt  :D

Annars har jag bott och arbetat lite här och var, men har nu slagit mig ned i Åbo där jag studerar karriärsämnet filosofi, med stor behållning.

Krigsspelsmässigt har jag mest spelat ASL, men en del Central America, gamla senila Advanced Third Reich och dylikt har jag också hunnit med. Verksamheten ligger en aning nere eftersom jag inte hittat så värst många motståndare med kompatibla scheman och intressen. Jag är numera mest intresserad av försök att representera modern strid på olika sätt.

...och, just ja, jag har i flera vändor arbetat på tidningen Dala-Demokraten, och vem som är chefredaktör där vet ni nog vid det här laget  :wink:

EvilSpook

Citat från: "Erik Axel"..och, just ja, jag har i flera vändor arbetat på tidningen Dala-Demokraten, och vem som är chefredaktör där vet ni nog vid det här laget  :wink:
Meriterande!  :lol:
//EvilSpook

hejhenrik

En presentation:

37 år, boende i Malmö sen några år tillbaka.
Började med rollspel tidigt 80tal och kom i samband med det i kontakt med en del krigsspel som jag blev mycket fascinerad av men jag fastnade aldrig, antagligen var de för komplicerade för mig då.

I vuxna år har jag spelat olika eurogames och ameritrash men för ett par år sedan började jag lockas tillbaka till de där krigsspelen som var så olidligt spännande när jag var liten. Inga av mina spelvänner är särskilt intresserade av krigsspel så jag har huvudsakligen spelat solo, även om jag faktiskt lyckats lura en vän att spela Paths of Glory och fick han att gilla det skarpt. Jag själv är förtjust i det mesta med hex/plutt men är nog särskilt svag för Richard Bergs diverse skapelser.

Har ingen riktig koll på krigsspelarscenen men har fått för mig att den är rätt aktiv i Lund. Så tipsa mig gärna om spelträffar eller dylikt. Och finns folk i Malmö som vill spela är jag mer än sugen att köra.

Andreas Johnson

Välkommen till forumet!
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

engelsmanen

Hej,
Jag är ny i forumet, tänkte göra en liten intro...

Jag heter Paul. Ursprungligen Engelsk språkigt. Hoppas min svenska är läsbart och att det är OK at skriva lite (eller mycket) på engleska också.

thanks for letting me into your forum.
I am looking for opponents in the Stockholm area or if possible a club to join or "hang around"  

Who am I ?
An englishman, living in Central/South Stockholm.
Started gaming in the 70's and early 80's
A lot of D&D (and Chivalry and sorcery, Runequest, traveller etc)
Table top (figures) WWII , Pike and Shot (ECW) , ACW, Sci Fi , WWII Naval, WWI and WWII Air, Tolkein
Boardgames, Seastrike (modern naval) , various SPI classics. Startsoldier, Alpha Centauri, Frigage, Dreadnought, Swords and Sorcery, War of the Rng.

A break in the Mid 80's (University)

Late 80's Early 90's
No family, job, plenty of time and money for games :-)

Lots of PBM games (mainly multiplayer 20 - 200 players)
Diplomacy
Junta
Brittannia
World in Flames.
Civilisation.

Mid 90's - Now.
Diplomacy
'German Games'
Junta
Some A&A
Various lighter wargames.

Since 2004
An annual week long convention in Cornwall UK, where we play table top WWII 30-50 players in a connected campaign, with various command levels etc down to Division Commander.
We usually have about 20 Divisions per side represented.

Most recently.
Conflict of Heroes.
Espana 1936
Napoleon (and any block games I can find opponents for)
A House Divided.
Britannnia

Thats my 'Ludography'
Any pointers to clubs and /or  opponents very welcome.

Cheers Paul.

Andreas Johnson

Välkommen till forumet! Conflict of heroes diskuterades så sent som för några dagar sen (kommer ej ihåg av vilka dock) så det borde finnas chanser att hitta motspelare.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Tordan

Missade denna tråd men kopierar min det-här-är-jag efter anmodan ;)

Hejsan, första posten här (edit: inte längre) så jag tänkte börja med att presentera mig själv. Tord Hoppe är namnet, bor i Järfälla. Föddes -69 vilket innebär att 40-årskalas närmar sig. Har fru (halvitalienska) och två grabbar på 2,5 år respektive 10 månader. Jobbar inom telekom på Tele2 sedan -99 och innan dess var jag officer i tio år på I19/P5 (nonchalerar glatt alla namnbyten som skett på sistone).

Fritidsintressen... Ja, med de två små så är begreppet fritid kanska relativt. Jag har flygcert för så kallat UL-B som jag dock inte underhållit de sista åren. Planerar att skaka liv i det nästa år. Jag går snart på pappaledighet och kommer vara hemma från juni till årsskiftet. Gillar att lära mig saker men inte nödvändigtvis att "fastna" vilket lett till att jag även är intresserad av astronomi och fotografering. Det där med tiden gör dock att jag nu för tiden inte gör så mycket med mina intressen.

Vad gör jag här då? Ja, då och då under ungdomen (och då menar jag i tjugoårsåldern) spelade jag lite taktikspel, mest på datorn. Det jag gillade bäst var gamla Steel Panthers III som jag precis upptäckt fortfarande lever och verkar vara vid god vigör. Jag har aldrig riktigt fastnat för strategiska (mega-blipp)nivåer, snarare tvärtom. Det jag mest spelat har alltid varit mer inne på olika simulatorer, oftast flyg-, eller stridsvagnssimmar. Den senaste månaden har jag försökt dra igång brädspelande med några kollegor. Till slut fick jag till ett parti A&A D-Day. Jag har tidigare provspelat det med frugan. Jag skrev en liten AAR på SVEROKs brädspelsforum och BigPapaBear tyckte jag skulle förflytta mig hit också. Jag har lurkat på detta forum ett tag eftersom jag kollat runt lite på olika typer av brädspel inklusive krigsspel. A&A D-Day är skoj men är ju rätt gamey så jag är rätt nyfiken på andra spel på lägre nivåer. Det som fångat mitt öga är CoH vilket verkar innehålla en sund mix av regler och snabb action.

Har sedan ovanstående skrevs upptäckt att intro-scenariorna i Conflict of Heroes kan spelas på ZunTzu vilket jag visat för wargamerkollegan. Undrar om det är ett bra tecken när han börjar dregla och få svårt att prata? Det lilla jag testat, främst läst regler, gör att inköpstarmen börjar ge mer och mer ljud ifrån sig. ;)

Ciao,
/Tordan
/Tord Hoppe

Elias Nordling

I Stockolm har vi en källarlokal som klubb, med begränsat antal nycklar och därmed medlemsskap, men vi är generösa med gäster. maila mailto:fager@gottick.com">fager@gottick.com, så sätter han upp dig på klubbens lista.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

engelsmanen

Tack Elias,
Jag har redan varit i kontakt med Anders F , och tror att jag är på mailinglist. Vet inte hur aktiv den är (ingenting har kommit in än så länge).

finns det någon klubb kväll ? eller hanteras allt genom för planerad träffar ?

Ursäktar alla frågor... Jag är bara sugen att hitta motståndare för lite mer tung spel.

Cheers Paul

totte30

Aktiviteten på mailinglistan varierar oerhört... Idagsläget diskuteras (kors i taket) mest spel & spelrelaterade frågor. Testa släng en fackla där du dissar ngt som ngn med 300 högskolepoäng anser vara viktigare än livet, då kan du få se på aktivitet  :wink:

Spelande sker egentligen i 3-4 olika grupper med viss korsbefrukning mellan grupperna. Hur och när varierar också extremt mycket, Periodvis undrar du var alla är och ibland är det knökfullt och det börjar kruffas om att vissa spel tar upp det värdefulla hyllutrummet. Den trånga sektorn är att det endast finns plats för 11st skivor åt gången. Den andra trånga sektorn är som sagt nycklarna som Elias tidigare skrev om.

Då och då kommer det inbjudningar om deltagare sökes till spel så då är det bara att haka på alternativt skicka en egen förfrågan.

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

BigPapaBear

Citat från: "totte30"Testa släng en fackla där du dissar ngt som ngn med 300 högskolepoäng anser vara viktigare än livet, då kan du få se på aktivitet  :wink:

Minnen, minnen...  :lol: