Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 Gäster tittar på detta ämne.

sfclinken

Citat från: "tinG"Själv börjar jag bli lite orolig inför lägenhetsflytten. Det är stor risk att det kommer att avslöjas att jag har över hundra kartonger med blippar i källaren...  :oops:

Jag kan komma upp en mörk och regning kväll och flytta över det i hemlighet  :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

tinG

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "tinG"Själv börjar jag bli lite orolig inför lägenhetsflytten. Det är stor risk att det kommer att avslöjas att jag har över hundra kartonger med blippar i källaren...  :oops:

Jag kan komma upp en mörk och regning kväll och flytta över det i hemlighet  :up:

Nä, du skulle aldrig kunna hålla dig från att spela ett parti Downtown på bänken i tvättstugan...  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BernadotteOnline

Citat från: "tinG"
Citat från: "sfclinken"Nu har jag en före detta klädkammare som spelgarderob och frugan börjar undra var hon ska hänga sina klänningar... :P
:lol:
Själv börjar jag bli lite orolig inför lägenhetsflytten. Det är stor risk att det kommer att avslöjas att jag har över hundra kartonger med blippar i källaren...  :oops:

Oooh, den känslan känns igen. Hur kunde det bli så många lådor?
"Älskling - Kan du inte sälja några av dina många lådor?   (????? :oops: )

skydiverx

Citat från: "Magnus2"
Citat från: "skydiverx"Tillhör den generationen som inte ser något märkligt i en enfärgad karta, rosa och baby blå brickor, och tvingande anfall i statisk ZOC.
HA! Precis vad jag alltid har sagt. :up:

Se där, en själsfrände.

Holmgren

Eftersom jag är en tråkig typ upprepar jag vad jag sagt tidigare - låt denna tråd vara en ren presentationstråd.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Leif k

Som nyanländ till detta forum bör även jag presentera mig.
Leif K heter jag. Är 49 år bor söder om Stockholm.Varit indragen i detta något obskyra och för utomstående svårförklarliga intresse allt sedan jag fick syn på en spännande butik i Gamla Stan som hette Tradition. Efter att införskaffat Afrika Korps från AH 125:- en  ansenlig summa 1980, har det rullat på i olika aktivitetsperioder. Många mer spel har jag samlat på mig endel har jag spelat andra har bara hamnat på hyllan. Detta har styrts till viss del av vad jag kunnat "lura" mina dåvarande spelkompisar att spela, blev mycket taktiska spel SL, Yacuintos Panzer och "88" dom har jag kvar, TRC,TurningpointStalingrad
Min senaste aktiva period var 90-talet med bla Gamers där många av spelen nu är **** II samt att jag hittada COA samt OSG
Fick ett återfall häromdagen och köpte Roads to Leningrad (gillade Mercury) och jag blev så imponerad av den nuvarande GMT kvaliten att jag såg mig tvungen att beställa Twillight in the East.
Nog om detta jag är hursomhellst sugen på att återupta spelandet på ett eller annat sätt.
Har ett motorfordon och är således mobil om förflyttning skulle behövas.
På återhörande.

Andreas Lundin

Välkommen Leif K!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Leif k"bor söder om Stockholm.

Sorunda?

Magnus2

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Leif k"bor söder om Stockholm.

Sorunda?

Sorunda socken, i Nynäshamns kommun, i Sotholms härad i Stockholms län.

:wink:

Fredrik H

Då jag precis hittat hit kan det vara på plats att presentera sig, Fredrik heter jag, bor i den kungliga huvudstadens norra delar och försörjer mig på att undervisa i historia på gymnasienivå. Jag är 35 år och har spelat krigsspel i drygt 20 år. Det har blivit alla möjliga spel genom åren men då jag har tre stycken barn tenderar spelandet att begränsas till någon gång i veckan. Som i princip alla andra på den här sidan äger jag fler spel än jag kommer att spela under min livstid, men det hindrar mig inte från att optimistiskt köpa fler och fler.  Det kan dock vara lite trösterikt att läsa att Elias har över 1000 spel - det finns alltid de som är värre! Det vore kul att träffa några här på sidan någon gång, nog finns det väl några som bor i stockholmsområdet?! De senaste 10 åren är vi tre som spelat ihop och det kunde vara intressant att spela med andra. Nog om mig, dags att förnedra tyskarna i Overlord - om nu bara vädret kunde klarna.  :roll:

Andreas Johnson

Välkommen till forumet!
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Andreas Lundin

Jag har nog inte presenterat mig förrns nu... Hm...

Född -71 i gamla Strängnäs (eller i alla fall uppvuxen där, Strängnäs har ju inget BB) bland dieseldoftande stridsvagnar.

Morsan jobbade på reg-off-mässen på P10, så jag växte upp med att så ofta jag kunde springa runt bland krigsbyten från 30-åriga kriget och senare. Skulle tro att det skadade mig för livet. Detta tillsammans med odören från stridsfordon gjorde att jag närde en dröm om att bli officer.

Efter gymnasiet gjorde jag lumpen och blev förstörd på officersutbildning. Vilket förband som detta skedde på framgår av min avatar. Ni får gissa själva.

Medvetet eller omedvetet började jag under utbildningen att bli ointresserad av en officerskarriär. Det akademiska lockade mer än det krigiska och att utbilda rekryter. Det var dessutom nedläggningstider i försvaret så det var väl ingen höjdarstämning på förbandet. Jag hamnade först i Uppsala och senare i Lund och är nu doktorand i religionshistoria (men har en arekologiutbildning i grunden också [dubbelmagister]).

Spel har jag spelat ända sedan tidigt 80-tal. Om man bortser från Risk, Håtunaleken, Stratego, etc, så var mitt allra första krigsspel Squad Leader någon gång på mitten av 80-talet. Ganska snart gled man in på mer avancerade spel, som Empires in Arms, ASL, och några titlar från VG (som fleet-spelen). En stor del av 90-talet fanns ingen tid för krigsspelande eftersom all tid upptogs av sömnbrist, stridsträning och spritinmundigande. När jag väl kommit ut militäreländet tog jag upp spelandet eftersom en kompis på den korridor i Lund som jag hamnade på lirade ASL.

På den vägen är det. Nu växer samlingen. För tillfället är det mest WWII-spel som gäller. Jag har svårt att finna spel som utspelar sig före den perioden intressanta. Jag vill också att spel skall "innehålla mycket". det skall vara mycket "krom" och detaljer för att jag skall gilla ett spel. Alltså går spel som A Victory Lost fetbort, trots WWII-temat. Spel som Cse Blue, Wacht Am Rhein, ASL, GD '40, etc hamnar högt på min lista. Gillar dock GMT: s flerspelarspel, typ Pax Romana och Here I Stand, trots att de inte är WWII.

Jag gillar även andra lite mer "vanliga" spel. Carcassonne är kul, liksom Spank the Monkey och Puerto Rico. Har precis inhandlat Through the Ages, vilket verkar trevligt.

Nästa spel på mitt bord hoppas jag är Tunisia.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Välkommen till forumet, Andreas!

Alltid kul med nya medlemmar.  :lol:
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "BigPapaBear"Välkommen till forumet, Andreas!

Alltid kul med nya medlemmar.  :lol:

Jyst att komma ihåg att presentera sig efter 1154 inlägg i forumet!  :up: Hedervärt!

Snowfox

Hej,

Mitt namn är Stefan, 46 år, har spelat krigsspel av och till sedan mitten av sjuttiotalet när jag råkade stiga in i en magisk affär på Österlånggatan i Gamla Stan...   :)  Något som min samlargen också tyckte om.  :oops:

Lever ett kringflackande liv som förvärvsrådgivare men har hemmabasen i Stockholm (och ibland Malmö), samt har får ihop rätt många timmar på tidrapporten varje vecka vilket har gjort att jag idag nästan bara spelar medelst AdC, Cyberboard och Vassal på sena småtimmarna när det är lugnt och tyst i huset. Dessutom går en del datorspel från Matrix, HPS osv på laptopen när jag känner hotellrumsdöden marchera fram och tillbaka i korridoren utanför mitt rum.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.