Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Välkommen till forumet!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Välkommen!
Trevligt med lika-gamla rävar på forumet!
(Undrars var ung-rävarna är....?)

Dum fråga:
Vad gör en förvärvsrådgivare? Utom att handla krigsspel  :wink:

/Johan

Snowfox

Ungrävarna spelar Xbox360 tror jag.  :o

En förvärvsrådgivare går du till när du vill köpa ett lite större företag och inte vill göra bort dig i förhandlingarna.  8)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

B_J_S

Citat från: "Snowfox"En förvärvsrådgivare går du till när du vill köpa ett lite större företag och inte vill göra bort dig i förhandlingarna.  8)
Vad kostar det att använda en sådan i timmen?
Sitter och funderar på ett köp.  8)

//Jonas
//Jonas

BigPapaBear

Citat från: "B_J_S"Vad kostar det att använda en sådan i timmen?

Ett flertal krigsspel gissningsvis...  :D
En mycket bitter liten man.

silversixx

Citat från: "Snowfox"En förvärvsrådgivare går du till när du vill köpa ett lite större företag och inte vill göra bort dig i förhandlingarna.  8)
Så du är den tråkiga personen som tar bort hela slumpmomentet? Bolagsvärldens variant på Euro-Game?

Förlåt Holmgren, men det var svårt att låta bli...

Snowfox

Ett par Case Blau, ungefär...

Tar bort slumpmomentet. mja, kanske det ja. Fast det är klart om du ska lägga upp 20 miljoner på bordet så är slump inte en variabel du vill kännas vid.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

marjo

Hej Hej

Martin heter jag och spenderade min barndom på ytterskär mellan kanonerna, nu bor jag i Linköping där jag jobbar som muséietekniker / Producent Assistent (dvs lagar saker, bygger saker samt ringer runt och tigger saker) Innan jag började joba så pluggade jag några år blandat på LiU innan jag bestämde mig för att försöka komma på vad jag vill göra.

Leker även krigsspel i denna form ibland: www.uppbadet.se

/Martin

Micke G

Hejsan!
Michael Gustavsson heter jag, 37 år gammal. Född och uppvuxen i Stockholm, har bott i Ö-vik många år, men bor nu i Hofors med familj.

Har sjökrigsföring som största hobby och intresse. Började därför spela Harpoon3.1, Fleet-serien och Pacific War -92. Gick sen över till Harpoon4 och Command at Sea när dessa kom ut. Med åren har sjölvklart börjat spela andra icke sjöstrids relaterade spel, då gärna spel som innehåller pansar (gjorde vpl på IKV 91 i Boden 91-92). Numera spelas dock General Quarters lll mest.

Tack för mig

Cogust

Hej på er alla.

Jag heter Conny Gustafsson, är 32 år och bor i Umeå. Jag spelar i stort sett alla spela jag kommer över, men jag har en svag punkt för The Gamers i allmänhet och OCS i synnerhet.

I Umeå har vi väldigt gott om brädspelare, men lite sämre med krigsspelsnördar även om vi i Maj ifjol var sex personer som tog semester en vecka för att spela WiF och en radda andra spel under tiden motståndarna höll på att älta över sina drag.

BigPapaBear

Citat från: "Cogust"men jag har en svag punkt för The Gamers i allmänhet och OCS i synnerhet.

...nu pirrar det sådär härligt i kroppen!  :oops:  :D

Du har kommit till rätt plats.  :up:

Skrivbordsgeneralen

:ultra: Magnus heter jag född -76 och arbetar som spelinköpare och softwareansvarig på El-Giganten. Tämligen ny vad gäller bräd/konfliktspel om man inte räknar alla unga år med Monopol och klassiska RISK samt då schack givetvis.

Inledde min brädspelkarriär med Sagan om RIngen RIsk och kort därefter köpte jag och en vän Axis & Allies tillsammans men pga av familj och mycket annat som tar upp ens tid har jag bara testat det några få gånger. Men är mycket hungrid på mer information och nyheter i denna "analoga värld" då jag i vanliga fall är en storkonsument av "digitala" krigs och strategispel.

På min fritid driver jag www.skrivbordsgeneralen.se ett forum likt detta men då för den digitala formen spelen, strategi och krigsspel.

Militärhistoriskt intresserad till den mida grad att jag nog köper böcker för mellan 1-2000 i månaden till min frus stora förtret :) Har haft detta intresse främst för andra världskriget men även övriga militärhistoria sen jag var mycket ung och såg Slaget om Storbritannien för första gången.

I övrigt nybliven husägare och pappa till en kaxig och viljestark åttamånaders son som ska präglas i pappas fortspår.

PS. Min avatar är ett porträtt av det det Tysla pansarbefälet Hans von Luck, finns att läsa om i boken Pansarchef under Rommel av honom själv. En av de absolut bästa böckerna jag läst.

BigPapaBear

Välkommen ombord!

Förbered dig på att sugas ner i bräd(krigs)spelsträsket.  :up:  Skåne har ett flertal aktiva krigsspelare så du är i gott sällskap.

sfclinken

Välkommen. Fler skåningar? Var i Skåne om man får fråga?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Skrivbordsgeneralen

Man tackar och bugar, kommer från Glumslöv dvs mellan Helsingborg och Landskrona!

Hmmm ska suga åt mig försiktigt av all trevlig information man kan finna här så frugan inte märker allt för mycket.

-Nä men oj kom det nya spel med posten??? Undrar vem som beställt dem??