Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Fastnade i SPI -spelträsket på 80-talet och hade nästan efter lång utbildning, fostrande flickvänner, envisa chefer, och nu senast av två barn och en fru, befriats från mit begär.

Sedan krävdes det bara en lätt sniffning i boxen Atlantic Wall för att giftet igen skulle sprida sig.......

Sedan var man fast i spelande och samlande.

Ser fram emot någon som kan hjälpa mig in i OCS.

Spelar annars allt från SPI, AH, OSG, VG, OSH, COA etc.

/johan

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"Fastnade i SPI -spelträsket på 80-talet och hade nästan efter lång utbildning, fostrande flickvänner, envisa chefer, och nu senast av två barn och en fru, befriats från mit begär.

Du är långt ifrån ensam. Välkommen ombord!
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "BernadotteOnline"Fastnade i SPI -spelträsket på 80-talet och hade nästan efter lång utbildning, fostrande flickvänner, envisa chefer, och nu senast av två barn och en fru, befriats från mit begär.

Du är långt ifrån ensam. Välkommen ombord!

Tackar!
Du själv? Familj och hyllvis med spel???

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"Tackar!
Du själv? Familj och hyllvis med spel???

Fru + tre barn. Men jag har faktiskt lyckats förhandla till mig i snitt 1½ speldag i veckan. Det är inte populärt - man får kompensera med annat.  :cry:

A F

Citat från: "BigPapaBear"[man får kompensera med annat

Toffel...

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

EvilSpook

Citat från: "Anders Fager"Toffel...
Mjukispappa på utsidan - general på insidan (läppen)  :wink:
Jag har bara en speltimme / dag. Betyder det att jag är extra karlig eftersom att jag vägrar "kompensera" eller är man toffel för att man tar förhållningsorder?  :x

//EvilSpook

Holmgren

Mmmm, då upprepar jag min tidgare uppmaning om att låta den här tråden vara en ren presentationstråd....
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

yvig

Jag heter Lasse Thornström och är 31 år och pluggar till läkare på KI i Stockholm. Bor i Kungshamra i Solna.

Jag har spelat en del spel men det var ett tag sedan. SPelade en del WiF, vilket jag är sugen på igen. Tycker det är ett helt fantasktiskt system faktiskt. Utöver det har jag åkt på däng av EvilSpook i de flesta av Fleet-spelen, men oftast i tvåan. Utöver det har det varit lite blandat. Air Superiority, Speed of Heat, ASL, Tactics 2 och Flat Top bland andra. Just nu är jag väldigt intresserad av Bomb Alley, efter att ha läst Tamelanders Malta och de fina rapporterna från ett solitärparti här på forumet. Man får ju sån ångest över Italienarna att man bara vill försöka ge dem en endaste seger.

Namnet Yvig är ett rockband som just nu sover men som också ska väckas upp så småningom.

Utöver det gillar jag att vara i skogen och dricka te och vara så där allmänt flummig och mjuk som jag tror att många av er här klassar som tokvänster och hippieidéer. Det är helt OK. Vi har ju Greiderbaren, så där får jag väl sitta alldelses själv. Så man kan väl kanske säga, för er som försöker få ihop det här till en riktig person, att jag är väl varken en typisk Krigsspelare, Läkarestudent, Rockhjälte eller Hippie. Jag är nog bara typisk.

Jag är glad att ha hittat hit, Kram på er!
/Lasse

EvilSpook

Ska be Greider peta upp ett bord så vi kan köra Fleet i baren...
Hur visste du att det är jag som är jag btw?  :lol:

//EvilSpook

A F

Citat från: "yvig"Vi har ju Greiderbaren, så där får jag väl sitta alldelses själv.

Inte en chans.  :up:

skydiverx

Tomas Björklund, 46 år, Stockholm.

Tror jag var 13-14 år första gången, mitten på 70 talet, och spelet var Avalon Hills Afrika Korps. Har ingen koll på hur många spel jag köpt, ägt, sålt etc, över tiden men många är det. Tillhör den generationen som inte ser något märkligt i en enfärgad karta, rosa och baby blå brickor, och tvingande anfall i statisk ZOC.

Är med i lokalen, i Vasastan, samma som Elias, Anders F, Johan, Björn H (PapaBear), Björn S, etc, etc. En skön oas för alla oss som använder nagelknipsare till annat än tånaglarna.

Har lämnat sturm und drang perioden bakom mig, där allt med karta och brickor blev köpt, och satsar numera på kvalitet. Vilket för mig är: a) Spelet skall vara roligt och b) Jag skall tro att jag kommer att spela spelet två gånger innan jag går i graven. I övrigt kan spelen vara pyttesmå likväl som jätestora.

BigPapaBear

Det var på tiden, Tomas! Välkommen ombord.  :up:

sfclinken

Jaha, tror inte jag har skrivit här heller.

Peter Lindahl, brukar kallas för "linken" om någon undrar över min signatur, "sfc" får ni själva lista ut.

Bor i Skurup mellan Malmö och Ystad med fru och 3 (tre?, jisses e det så många nu..) barn. Det första krigsspel jag spelade var Soldiers som en polare hade med sig från USA i slutet av -80 talet, vi var väl runt 14 och det tog ett tag innan vi knagglat oss igenom reglerna men sen var vi sålda.

Vi var ett gäng som var frekventa konventsbesökare under -90 talets början men sen kom Kungen och knackade på min dörr och tyckte jag skulle föra befäl över en pluton av hans sista argument. Efter det bar det iväg till Europas vänstra armhåla ett par gånger och det dök även upp en fru och lite barn?..?

I ett försök att finna vägen tillbaka till spelandet så begav jag mig till Borås för något år sedan och snubblade över Roger och Jonas.....Sen var det kört. :ultra:

Nu har jag en före detta klädkammare som spelgarderob och frugan börjar undra var hon ska hänga sina klänningar... :P
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Magnus2

Citat från: "skydiverx"Tillhör den generationen som inte ser något märkligt i en enfärgad karta, rosa och baby blå brickor, och tvingande anfall i statisk ZOC.
HA! Precis vad jag alltid har sagt. :up:

Citat från: "sfclinken"Nu har jag en före detta klädkammare som spelgarderob
Och jag har en garderob som spelkammare  :down:

tinG

Citat från: "sfclinken"Nu har jag en före detta klädkammare som spelgarderob och frugan börjar undra var hon ska hänga sina klänningar... :P
:lol:
Själv börjar jag bli lite orolig inför lägenhetsflytten. Det är stor risk att det kommer att avslöjas att jag har över hundra kartonger med blippar i källaren...  :oops:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte