Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tobias

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Wes

Välkommen


Skickat från min iPhone med Tapatalk

The Fat Red Line

Tjena

Ny medlem på forumet. Bosatt i Västerås sedan ett par år tilbaka. Har spelat konfliktspel sedan tidiga åttiotalet. Det har blivit en del pauser från och till, men har börjat spela regelbundet igen på sistone. För tilfället blir det mest Combat Commander, C&C Napoleonics, Sicily (FAB), Where There is Discord och DVGs Leaderspel. Det vill säga spel som får plats på köksbordet och som man kan köra klart under en kväll eller halvdag. Plats och tidebrist är återkommande problem som hindrar mig från att köra spelen som är staplade i garderoben. Men så är det väl för de flesta av oss, antar jag.

Jag är sällan speciellt forumsaktiv, men jag lurkar här lite i bakgrunden och så ses vi kanske på något evenemang i framtiden.

Holmgren

Citat från: The Fat Red Line skrivet  3 september 2015 kl. 17:56:41
Tjena

Ny medlem på forumet.

Trevligt - Välkommen!

Jag sammanfogar ditt inlägg med den befintliga tråden 'Presentera dig'.

Trådar sammanfogade.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

The Fat Red Line

Oj, den missade jag. Tack, tack! :oops:

Diego

Dags att komma igång efter flera års lurkande!

Heter Arvid Eriksson, 27 år gammal, bor i Stockholm och går läkarlinjen på Karolinska.
När jag var yngre stod figurspelen (Warhammer, Flames of War) i fokus men nu var det ett bra tag sedan gubbarna såg ett slagfält senast. Nuförtiden blir det mest lite flygsimulator på datorn hemma eller eurogames tillsammans med andra studenter. Att hitta medspelare till krigsspel har varit svårt!
Såg här att det var några som träffades i en lokal på Västeråsgatan, inte långt från där jag bor, och har gått med i den epostlistan nu. Hoppas kunna komma ner och säga hej när tillfälle bjuds. Är intresserad av i stort sett alla historiska epoker och lär mig gärna nya regelsystem.

Kenho

Hej alla,
Kent heter jag, bor i Sundsvall. Har varit intresserad av krigsspel sen mitten av 80 talet men har för den skull inte spelat så mycket med andra. Sitter mest hemma själv och kör spelen solo. Gillar 70talsspel från SPI, WW1 spel. Har Några OCS spel som jag försökt komma in i, ganska klurigt system. Skulle gärna vilja ha någon att spela med där. Har spelat Wif och Third reich med andra, men det var länge sen.

Börjar bli otroligt sugen på att spela med andra nu. Har tillgång till många spel.

mvh
Kent

Scipio

Välkommen till forumet Kenho!

Kommer ihåg att Sundsvall var en stor spelstad när jag växte upp på 80-talet.
Handlade så ofta jag hade sparat ihop lite pengar från spelbutiken Midgård i Sundsvall på den tiden.  :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Kenho

Citat från: Scipio skrivet  1 november 2016 kl. 10:38:20
Välkommen till forumet Kenho!

Kommer ihåg att Sundsvall var en stor spelstad när jag växte upp på 80-talet.
Handlade så ofta jag hade sparat ihop lite pengar från spelbutiken Midgård i Sundsvall på den tiden.  :)

Hej, jo på Midgård hängde man som ung :-) Känner  dåvarande ägaren och har spelat lite med honom. Vi har försökt fått ihop lite spelande men livet (jobb, barn andra saker) sätter käppar i hjulet för oss.
/K

Andreas Lundin

Bästa sättet att komma ur krigsspelsgarderoben är att fara iväg på ett konvent. Jag åkte till Lincon i mitten på 00-talet ensam på vinst och förlust. Bästa beslutet. Välkomnande gäng i krigsspelsrummet. Annars Galore i Gbg eller Friendly Fire i Linköping för att nämna några till.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Kenho

Citat från: Andreas Lundin skrivet  1 november 2016 kl. 13:04:43
Bästa sättet att komma ur krigsspelsgarderoben är att fara iväg på ett konvent. Jag åkte till Lincon i mitten på 00-talet ensam på vinst och förlust. Bästa beslutet. Välkomnande gäng i krigsspelsrummet. Annars Galore i Gbg eller Friendly Fire i Linköping för att nämna några till.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jo jag skulle gärna åka på konvent men för mig blir det som en hel semester då jag måste åka 100 mil med tåg för att ta mig till det närmaste konventet som överhuvudtaget vet vad ett riktigt krigsspel är ;-)

Jimmie

Ännu en långtidsläsare här!

Tänkte att det var dags att registrera sig efter all tid spenderad med att läsa alla intressanta AAR och diskussioner här! Försöker balansera spelandet, läsandet och cyklandet mellan jobb och sömn, så vi får se hur aktiv man lyckas vara på forumet.

Spelar i princip bara solo för tillfället, men det är ett utmärkt sätt att återhämta sig från ett par timmar på cykeln eller en dryg dag på jobbet!

Mvh Jimmie från lilla Eslöv i mellanskåne.

Fredrik H

Välkommen hit Jimmie!

Kul att du valt att registrera dig som medlem i denna ytterst exklusiva klubb där bara dom som vill får vara medlemmar.  :P  Är det något eller några särskilda spel som spelas oftare än andra?  Solospelande är nog ganska vanligt nuförtiden, jag spelar mer solo än ftf och det är jag nog inte ensam om. Hoppas du kan komma iväg på något konvent framöver, det är verkligen trevligt.
:up:

Jimmie

Får erkänna att jag är lite av en provsmakare när det kommer till spel. Hoppar rundor hejvilt i tidsepokerna.
Just nu är det Musket & Pike som har prioritet. Har ett bord avsatt till det! Försöker hålla de andra två borden tomma för att inte bli distraherad, haha.

Delirium

Välkommen! Aktivitetsnivån på forumet går upp och ner som vanligt, höst/vintern har väl inte varit det mest händelserika i mannaminne men en del roliga events framöver är ändå på gång. Vill också gärna slå ett slag för konventen, alltid kul med nya ansikten bakom pincetterna.

/Björn
1914