Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 10 Gäster tittar på detta ämne.

EvilSpook

Citat från: "BigPapaBear"Kärnvapen på bataljonsnivå är stehårt!  :up:
Den klassiska svenska doktrinen. Vi kan inte skramla ihop större enheter än kompanier och därför finns inte fiendens kärnvapen (!)  
Tro fanken att vi klarar oss med regnkappa och vantar! :D

Citat från: "BigPapaBear"Välkommen ombord!
Tack!
//EvilSpook

Holmgren

Vi kan väl försöka reservera den här tråden till användarpresentationer och ta den i och för sig intressanta frågan om kärnvapen på bataljonsnivå i en annan tråd.

/Holmgren - tråkig moderator
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Erik

Hej allihop.

Erik Ny, 34 år, ursprungligen från Borlänge, bor nu i Stockholm (eller Solna egentligen...). Jag är egentligen fullkomlig novis på krigsspelsfronten, inlockad av förföriska spel som Commands & Colors serien och dom nya blockspelen. Började spela rollspel och brädspel i mitten av 80-talet, då mest spel som Civilization, Brittania, Kingmaker, Kremlin och dylikt. Min enda riktiga erfarenhet av krigsspel är ett genomfört parti Advanced Third Reich för ungefär tio år sedan då jag som tysk fick pisk av spelets ägare*. Sedan slutet av 90-talet har det varit tyska spel som gällt, men jag känner suget efter att spela något...köttigare.

Vilket nog är enda förklaringen till att jag igår impulsköpte Europe Engulfed.  :shock:

Och jo, jag söker folk att spela med i Stockholmstrakten.

* Jo just ja, fick även pisk av honom i en omgång Turning point Stalingrad. Hade nog blivit Stalins arkebuseringsskvadron om jag överlevt den utskåpningen...

A F

Citat från: "Erik"men jag känner suget efter att spela något...köttigare.

Det där lät underbart... grisigt.  :up: Var i Stockholm håller du hus numera?

Erik

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Erik"men jag känner suget efter att spela något...köttigare.

Det där lät underbart... grisigt.  :up: Var i Stockholm håller du hus numera?

Jag bor i Huvudsta, Solna.

Elias Nordling

Anders, tvångsrekrytera honom till Listan...  8)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

Bor också i Huvudsta....
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Erik

Citat från: "Peojon"Bor också i Huvudsta....

Om din profil är någon indikation så kanske vi också jobbar för samma arbetsgivare...  :o

(i.e, vägverkare...)

A F

Citat från: "Elias Nordling"Anders, tvångsrekrytera honom till Listan...  8)

Erik, mejla mig av-list om du vill vara med på mejllistan för krigsspelande medelålders män i Stockholm.

EvilSpook

Citat från: "Någon"vara med på mejllistan för krigsspelande medelålders män i Stockholm.
Vad är det för kriterier för att man ska få vara med på den?
(Förlåt Holmgren)  :cry:

//EvilSpook

A F

Citat från: "EvilSpook"
Citat från: "Någon"vara med på mejllistan för krigsspelande medelålders män i Stockholm.
Vad är det för kriterier för att man ska få vara med på den?
(Förlåt Holmgren)  :cry:

//EvilSpook

Att man är medelålders och bor i Stockholm? Mejla mig. :up:

butch

Vad är det för intressant lista över krigsförande medelålders män i Stockholm ni pratar om ? Platsar man i en sådan om man bor i Uppsala men jobbar i södra delen av träsket?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

bambaladam

Tja.

Ny på forumet, inte så satans inbiten grognard, men spelade Squadleader på 80-talet som tidigast, och har alltid gillat spel med strategisk/taktiska element (har spelat mycket schack, en del bridge och go, dip osv). Har de senaste två åren börjat belasta bokhyllorna med krigsspel igen.

Tänkte mest gå med här för att hitta folk att spela med (den hyfsat intresserade kollegan och snälla brorsonen kunde få ledigt tänkte jag), men diskussionerna verkar spännande också.

Vill helst av allt spela Wilderness War (GMT) i Stockholm, men är även mycket intresserad av att få spela GMT's Ancient World-serie och PoG. Kan tänka mig pbem-varianter (gillar aegod's Birth of America). Och jag är dessutom öppen för förslag.

Rent biografiskt kan nämnas att jag fyller 31 i år, bor i Vasastan, pluggar filosofi och jobbar med översättning. Jag är trotsig mobilvägrare sedan 1997 och rökfri sen 2003 (hallelujah!). Vill man jiddra politik, etik, vetenskapsteori eller rationalitet är jag på, men svår att få stopp på.

Jag är en hyfsad förlorare, bara jag får lära mig nåt. ;)

/Jan

Elias Nordling

Då bor du inom gångavstånd från den beryktade "lokalen". Anders kommer förmodligen att sätta upp dig på en e-postlista och sedan insistera på att få förnedra dig i OCS Tunisia. Han är litet kinky på det viset.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

bambaladam

Citat från: "Elias Nordling"Då bor du inom gångavstånd från den beryktade "lokalen". Anders kommer förmodligen att sätta upp dig på en e-postlista och sedan insistera på att få förnedra dig i OCS Tunisia. Han är litet kinky på det viset.

Jag är i alla fall inledningsvis positivt inställd till alla fräcka förslag...  :up:

Inlagd på lista låter som = mer spelchanser =  :D

Har ingen koll på OCS, men det kanske hjälper mer än det stjälper?

/Jan