Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Europe Engulfed

Startat av BigPapaBear, 28 juni 2005 kl. 23:28:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon

Tack!

Magnus Andersson

Hej!

Kul med ett svenskt aktivt forum i denna genre!!  :up:

Har en fråga kring EE, som jag rätt så nyligen köpte och bara har hunnit testa två gånger....

Hur fungerar counterattack-regeln? I reglerna står det att man får ta "any one" enhet från närliggande områden som inte är i strid.
1) Innebär det en eller alla i en region... eller,
2) en från varje närliggande region...och,
3) att man får flytta in fler enheter om man lägger fler Special Actions på counterattacken?

Tacksam för svar!

edenmat

Varje Special Action gör att du kan, från ETT område, förstärka motanfallet med en Unit och/eller så många GSU du vill. Du kan spendera flera SA, vilken kan ta Unit från annat område än första (urk vilken svenska...)

/Mats

BigPapaBear

Avslutade ett parti EE igår. Vi lyckades för första gången köra hela vägen från Sept '39 till Dec '45. Det kändes grymt bisarrt att se turn markern långt nere i högra hörnet.  :)

Det slutade med en tysk operationell seger. På västfronten var tyskarna i det närmast jämnstarka med de allierade under den sista rundan, då britterna fått ordentligt på nöten när de försökte ta tillbaka det väl befästa Pas de Calais. Italien blev aldrig invaderat (vilket Grekland däremot blev).
Östfronten låg strax utanför Warsawa. Ryssarnas avancemang rullade sakta men säkert framåt, men då jag hade förvandlat hela Europa bakom floden Don till en enda stor befästning tog de enorma förluster och kunde inte dundra fram med önskad hastighet.

Det var ett roligt parti, men nu känns det som att jag har spelat tillräckligt med EE (närmare 10 partier) för de kommande åren.
En mycket bitter liten man.

tinG

Citat från: "BigPapaBear"Det var ett roligt parti, men nu känns det som att jag har spelat tillräckligt med EE (närmare 10 partier) för de kommande åren.
Du får invänta Asia Engulfed nu då...  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Du får invänta Asia Engulfed nu då...  :)

Var med och testspelade det i början (var tvungen att sluta pga tidsbrist). I det stadium som spelet befann sig då var jag inte så värst imponerad av det. Jag tycker att systemet lämpar sig mycket bättre för landkrigföring. MEN mycket vatten har flutit under broarna sedan dess och jag vet att Rick, Jesse och John aldrig skulle släppa ifrån sig något som var bra, balanserat och oredntligt genomtänkt. Som jag har förstått det har man gjort en hel del revideringar under resans gång.

Vvornth

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "tinG"Du får invänta Asia Engulfed nu då...  :)
Rick, Jesse och John aldrig skulle släppa ifrån sig något som var bra, balanserat och oredntligt genomtänkt.

Error. Does not compute.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

silversixx

CiteraMEN mycket vatten har flutit under broarna sedan dess och jag vet att Rick, Jesse och John aldrig skulle släppa ifrån sig något som var bra, balanserat och oredntligt genomtänkt.
Nej usch, jag hatar när saker är genomtänkta, balanserade och ordentligt genomtänkta.
En match 40k någon?

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"
Citat från: "BigPapaBear"Rick, Jesse och John aldrig skulle släppa ifrån sig något som var bra, balanserat och oredntligt genomtänkt.

Error. Does not compute.

OK, låt mig revidera: Rick, Jesse och John aldrig skulle släppa ifrån sig något som DE ANSER vara bra, balanserat och oredntligt genomtänkt.

Vvornth

Öhhhh...
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

silversixx

Va?

Erik

Antingen har BigPapaBear problem med negationerna, eller så tror jag han tycker Young och kompani gör rätt kassa spel.

totte30

Påminner mig om vad min svenskalärare i mellanstadiet sa om allvaret med att kommatecken hamnar rätt...

benådas ej, hängning vs benådas, ej hängning

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

Magnus2

:lol: :lol: :lol:
Påminn mig att aldrig köpa nåt spel som Rick, Jesse och John har gjort...

silversixx

Kommer från förorten så jag har tyvärr aldrig haft svenska lärare.