Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 17 Gäster tittar på detta ämne.

humza

Efter att Europe Engulfed har legat i över ett år utan att jag kunnat spela det.
Så tänkte jag att ett mindre blippspel som man kan spela hyfsat snabbt och går att ställa undan kanske skulle passa bättre.
Efter att testat Bastogne: Screaming Eagles Under Siege (scs), som MB här på forumet visat/demat för ett par av oss i spelföreningen, så beställde jag det idag.
Det blir dessutom mitt första blippspel.

Hoppas nu bara att jag får möjlighet att spela det oftare än EE

Elias Nordling

CiteraFick mitt ex av Labyrinth: The War on Terror igår.

Verkar vara ett klurigt spel, men jag har fått uppfattningen att den har en väldigt amerocentrisk bild av vad konflikten handlar om. Blev t ex avtänd av att Islamisterna har som en victory condition att detonera ett kärnvapen i USA, något som jag tror är en skräckfantasi som har noll egenvärde för islamisterna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraFick mitt ex av Labyrinth: The War on Terror igår.

Verkar vara ett klurigt spel, men jag har fått uppfattningen att den har en väldigt amerocentrisk bild av vad konflikten handlar om. Blev t ex avtänd av att Islamisterna har som en victory condition att detonera ett kärnvapen i USA, något som jag tror är en skräckfantasi som har noll egenvärde för islamisterna.

Kanske inte har ett egenvärde men tror ändå det står högt upp på al-Qaidas önskelista. Självklart är spelet väl amerocentriskt (vilket det knappast är ensamt om), men det kan jag leva med.

Jag är mest intresserad av spelet som en spegling av vår nutid. Att om 10 år blicka tillbaka och se vad vi trodde var sanningen då. Dessutom går det att spela solitärt vilket är ett stort plus.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Elias Nordling

>Kanske inte har ett egenvärde men tror ändå det står högt upp på al-Qaidas önskelista.

Utan att spinna vidare för långt: Al Quaida använde i princip samma strategi som RAF i Tyskland. Genom att provocera den tyska staten med attentat skulle man få den att avslöja dess (i deras världsbild) sanna natur av förtryckarsamhälle, och den "lurade" västtyska befolkningen skulle då resa sig i revolt mot regimen.

I Al Quaidas fall handlade det om att provocera USA så kraftigt att de började begå krigshandlingar mot (såsom islamisterna uppfattar det) arabvärlden, varpå man kunde mobilisera de som tidigare inte brytt sig genom att framstå som de som står upp mot den "amerikanska imperialismen". Med 11 september fick de jackpott, och har egentligen inget ytterligare att tjäna på något ännu mer spektakulärt terrordåd, allt de behöver är att hålla brasan igång med hotet om sådana. Kärnvapen skulle få USA att släppa på alla spärrar och "go imerialist on their ass" i stället för att försöka vinna "hearts and minds", och det tror jag de fattar.

Men jag slutar där, ni andra behöver inte hålla med och jag ska inte försöka övertyga någon.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Erik Axel

Medhålles.

Snowfox

Det är förvisso intressant och se hur analysen kan skilja sig åt beroende på politisk hemvist men shopping tråden är inte rätt fora.

Nyss inkommet, några foliospel från Decision: Arnhem, Aachen och Stones River.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

B_J_S

Jag dissade precis The Longest Day.
 http://www.boardgamegeek.com/boardgame/5651/the-longest-day
Han skulle bara ha £99 + frakt för spelet.

Gjorde jag ett stort misstag?  :shock:
//Jonas

silversixx

Det beror på. Helt ärligt, har du tiden och all extra tid som behövs för att släppa frustruationen? Isåfall gjorde du ett misstag ;)

Strv102r

Ici, cést la France trillade in igår. Inga extra avgifter.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Strv102r

Almeida & Bussaco 1810, Hexasim, anlände idag.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Andreas Johansson

Successors 3rd Edition och Manoeuvre kom med posten igår.

Scipio

La Révolution française: La patrie en danger 1790-1796
och
Rossyia 1917
damp ner i lådan.
"Randomization is too important to be left to chance"

jonjac

Citat från: "Andreas Johansson"Successors 3rd Edition och Manoeuvre kom med posten igår.

Succsessors 3rd ed. är trevligt!

totte30

Red Star/White Eagle & The Longest Day hämtades upp vid Fridhemsplan

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

Strv102r

Citat från: "totte30"Red Star/White Eagle & The Longest Day hämtades upp vid Fridhemsplan

Thomas

:up: