Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 26 Gäster tittar på detta ämne.

Doomfarer

Cykeltjuvar borde hängas upp i kulorna i närmaste lyktstolpe.

Lund är ju en ren katastrof vad gäller cykelstölder, antagligen för att det finns så många studenter här som när de får sin cykel stulen köper en stulen som hämnd/ersättning.

Hade bara fler ifrågasatt var vissa personer får sina cyklar ifrån hade nog stölderna minskat.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Sten Ekedahl

Citat från: "Doomfarer"Cykeltjuvar borde hängas upp i kulorna i närmaste lyktstolpe.

Lund är ju en ren katastrof vad gäller cykelstölder, antagligen för att det finns så många studenter här som när de får sin cykel stulen köper en stulen som hämnd/ersättning.

Hade bara fler ifrågasatt var vissa personer får sina cyklar ifrån hade nog stölderna minskat.
Lär vara minst lika illa i Uppsala. Undrar om det finns något samband? 8)
Wargames - Laborationer i historia

Pierre

Köpte Diplomacy av Björn igår

tinG

Citat från: "tinG"Fick just cykeln stulen... inga spelinköp i höst!  :twisted:  :evil:

Cykeln var inte stulen... jag hade visst glömt den framför mataffären på torsdagskvällen. Tihi!

:oops:

Då får det bli vinterkrig till jul då!
(Synd bara att inte försäkringsbolaget kan täcka sin del av dessa utgifter...)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

yvig

Citat från: "tinG"
Citat från: "tinG"Fick just cykeln stulen... inga spelinköp i höst!  :twisted:  :evil:

Cykeln var inte stulen... jag hade visst glömt den framför mataffären på torsdagskvällen. Tihi!

:oops:

Då får det bli vinterkrig till jul då!
(Synd bara att inte försäkringsbolaget kan täcka sin del av dessa utgifter...)

Nä ibland skulle man behöva en försäkring mot sig själv... :)

Den där kartpacken till asl för 1700 kr som är på väg in nu med eller utan tull är ju lite ångestskapande... Nästa lön går till swwas midway och bomb alley begagnat!

Pierre

Beställde precis Andean Abyss med hjälp av P500-rabatten får hoppas på att tullen inte lägger sina smutsiga fingrar på paketet.

Micke G

Citat från: "Pierre"Beställde precis Andean Abyss med hjälp av P500-rabatten får hoppas på att tullen inte lägger sina smutsiga fingrar på paketet.
Be dom skriva "Olagligt" eller nåt på paketet så går det nog igenom :wink:

Pierre

Citat från: "Micke G"
Citat från: "Pierre"Beställde precis Andean Abyss med hjälp av P500-rabatten får hoppas på att tullen inte lägger sina smutsiga fingrar på paketet.
Be dom skriva "Olagligt" eller nåt på paketet så går det nog igenom :wink:
Får försöka det. Tången jag köpte som Roger rekommenderade här på forumet gav ett jävla på-slag. Jag räknade på det och kom fram till att de hade räknat helt åt h-e fel så jag betalade ca 500 spänn för mycket i moms. Har varit i kontakt med tullverket som nu "utreder" saken.

Doomfarer

Hur många tänger köpte du egentligen?  :o
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BigPapaBear

Citat från: "Micke G"Be dom skriva "Olagligt" eller nåt på paketet så går det nog igenom :wink:

Nej, då skickar de paketet till Kicki Danielsson.
En mycket bitter liten man.

Strv102r

Poltava 1709 och The Time of Troubles 1605-1612, båda från Status Belli i Moskva, trillade in i dag. Ingen tull.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Pierre

Citat från: "Doomfarer"Hur många tänger köpte du egentligen?  :o
1 tång av någon anledning hade företaget skrivit 343.95 i value-rutan som då alltså står för $. Jag har skickat in kvitto och skit till tullverket som hörde av sig då jag råkat skriva en siffra fel på någonting och sedan dess har jag inte hört något.

Klas Malmström

Förvisso endast en tidning men, ASL Journal #10 - kein zoll!
Klas Malmström
Linköping

yvig

Citat från: "Klas Malmström"Förvisso endast en tidning men, ASL Journal #10 - kein zoll!

Fan den väntar jag också på! Men det tar väl en extra vecka upp hit till skogen...

Klas Malmström

Citat från: "yvig"
Citat från: "Klas Malmström"Förvisso endast en tidning men, ASL Journal #10 - kein zoll!

Fan den väntar jag också på! Men det tar väl en extra vecka upp hit till skogen...
Gick tämligen snabbt över Atlanten dock - fick mitt "Shipped/Dispatched" mail den 8:e.
Klas Malmström
Linköping