Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 26 Gäster tittar på detta ämne.

yvig

Citat från: "Klas Malmström"
Citat från: "yvig"
Citat från: "Klas Malmström"Förvisso endast en tidning men, ASL Journal #10 - kein zoll!

Fan den väntar jag också på! Men det tar väl en extra vecka upp hit till skogen...
Gick tämligen snabbt över Atlanten dock - fick mitt "Shipped/Dispatched" mail den 8:e.

På mitt står det fortfarande "Hold for Preorder" vad nu det betyder i det här sammanhanget?

Elias Nordling

Senaste S&T med spelet Tobruk.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

Nu har vi, ett helt gäng, skickat en über-order till Agorajeux. Det är julhelgsspelen som inhandlas. Eftersom det kommer från Frankrike så finns det ingen anledning för tullnissarna att lämna fikarummet. För min del så är det Blitzkrieg legend, A day of heroes och Red winter som är på ingång.

Strv102r

Köpte ett spel från High flying dice om ett slag från inbördeskriget, The Devil Takes All, för att komplettera spelserien. Det blev prisvärt att fylla kartongen så det blev ett par spel om arab-israeliska krigen. Operation Kadesh, Clash of Lions, 6 Days of War och Bitter Heights.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Germantown och Pensacola från GMTs P500 rea kom igår. Keine Zoll.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Pierre

Fick hem mitt Andean Abyss häromdagen utan tull!
Deltar i årets SS på bgg och även wargame-ss på samma sida så igår fick jag Mage Wars av min vanliga secret santa, visst inte ett krigsspel men det verkar jävligt roligt.

BigPapaBear

Citat från: "Pierre"Deltar i årets SS på bgg

Samma här.
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Panzer och Urban Sprawl köpta på GMTs rea. Mit brutaler zoll! 292 kr på ett köp som kostade mig 562 kr :-(

Doomfarer

Väldigt arbiträrt det här med tullen. Superglad att mitt 1914 slank igenom utan.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

yvig

Min ASL map bundle kom tillsammans med Out of the Attic 2 och For King and Country, fast i två olika paket.

Dessutom kom en hörnklippartång från annat håll.

Tull på allt. Totalt 1000 spänn i tull och jag måste säga att den där beställningen sved en del för frakten från MMP är inte billig och de skickade två separata försändelser med separata fraktkostnader...

Ska försöka hålla mig till att beställa inom sverige om det går. Förutsägbarhet, bra priser och snabb leverans från min favoritkran.

Pierre

Citat från: "yvig"Min ASL map bundle kom tillsammans med Out of the Attic 2 och For King and Country, fast i två olika paket.

Tull på allt. Totalt 1000 spänn i tull och jag måste säga att den där beställningen sved en del för frakten från MMP är inte billig och de skickade två separata försändelser med separata fraktkostnader...

Ska försöka hålla mig till att beställa inom sverige om det går. Förutsägbarhet, bra priser och snabb leverans från min favoritkran.
Om det inte finns i Sverige så är alltid Tyskland ett land man bör titta in då det ligger i EU, hyfsat billig frakt för det mesta och bäst av allt tullpersonalen behöver inte lägga sig i.

yvig

Citat från: "Pierre"
Citat från: "yvig"Min ASL map bundle kom tillsammans med Out of the Attic 2 och For King and Country, fast i två olika paket.

Om det inte finns i Sverige så är alltid Tyskland ett land man bör titta in då det ligger i EU, hyfsat billig frakt för det mesta och bäst av allt tullpersonalen behöver inte lägga sig i.

Har du tips på tyska webbutiker möjligen?

Elias Nordling

www.ugg.de. Hygglig prick som talar bra engelska. Kan dock vara kolerisk.

EvilSpook

Citat från: "yvig"Tull på allt. Totalt 1000 spänn i tull och jag måste säga att den där beställningen sved en del för frakten från MMP är inte billig och de skickade två separata försändelser med separata fraktkostnader...
Hoppas tullpengarna går rakt in i "glesbygdens vårdsektor". Där kommer de göra stor nytta!
Har dock en farhåga att fraktkostnaderna inte kommer bättra på kommunikationerna och infrastrukturen.
Du får strypa en älg och klippa hörn i väntan på nästa löning.:?

//EvilSpook

Snowfox

Jag fick Ran och War Galley för 65 USD och nöjet att bidra med hela 404 kr till det stora svarta hålets överlevnad. Vi behöver en ny sagan om Pomperipossa!
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.