Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Snowfox

>South Seas Campaign i senaste World at War.

Den dök äntligen upp här med. Det mest glädjande med det här numret är att Decision har beslutat starta upp en tidning som handlar om tiden efter andra världskriget. Det jag saknar mest idag är alla spelen som främst SPI släppte som handlade om nutida konflikter och även en del av NATO/WP spelen.

Jag skulle kunna ge en månadslön för nöjet att få ett uppdaterat 7th Fleetspel (gärna med en geopolitisk modul som den som finns i Arabian Nightmare) som täckte olika scenarier mellan Kina och USA av idag och den nära framtiden. Mmm, Kina bestämmer sig för att sluta lägga sin valutareserv i amerikanska statspapper, den amerikanska ekonomin rasar, aggressivt agerande mot grannländerna inkl Taiwan när USA är upptagna med att leka recession...osv.

Eller varför inte en civil version av de "spelen" som Ola använder i sin utbildning. World at War-systemet i all ära men det är rätt meh när man börjar analysera det.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

Hungarian Nightmare. Senaste ATO-magspelet. Snyggt spel. Jag gillar dock inte spel av denna typ (Breakout: Normandy-typen), så vi får se om det blir spelat...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

ATOs Look Away och Not War, But Murder (och Morgans a´comin med riktiga brickor) inför ACW spelserien. Ingen tull. ATO brukar passera utan tull tycker jag.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

jonjac

Nightfighter (GMT). Ingen tull.

Janos

Case Yellow från GMT, utan tull. Posten till och med körde ut det med bil till hemmet så jag slapp åka till det avsides belägna företagscentret.

Det undgick dock inte spouse interdiction. Jaja, två av tre är inte illa.

Strv102r

GMTs Case Yellow. Ingen tull.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

BernadotteOnline

Citat från: "Janos"spouse interdiction.

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Mode

Nightfighter landade igår och lyckades undvika tullsnokens sökarljus.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Elias Nordling

Inte direkt köp, men erratabrickorna till Wacht am Rhein och Highway to the Reich.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Räknar med att få Conflict of Heroes: Price of Honour nu i veckan.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Nu blevdin poll på BGG helt plötsligt mer begriplig.  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Case Yellow, utan tull. När denna dök upp började jag undra vad som hänt med mitt Nightfighter. Av allt att döma har jag GLÖMT att beställa det spel jag ser mest fram emot just nu!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Micke G

Efter år utav velande så, WaW: Blood and Bridges (LnL).

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Nu blevdin poll på BGG helt plötsligt mer begriplig.  :)

Var den svår att förstå innan? :)

Den föranleddes av att jag började fundera på skillnaderna mellan CC, CoH och FF efter torsdagens FF-parti.
En mycket bitter liten man.

P-O Jönsson

Nightfighter trillade in utan att passera Tullen.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards