Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 Gäster tittar på detta ämne.

Doomfarer

Fick Dreadfleet igår lämnat vid dörren av UPS. Som tur var var frugan redan hemma och kunde ta emot.

Mycket plast, funderar om man skall grunda innan man klipper itu allt eller skall man sätta ihop först och grundmåla sedan?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Det är lite som aftonbladet eller expressen-syndromet.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Citat från: "Doomfarer"Fick Dreadfleet igår lämnat vid dörren av UPS. Som tur var var frugan redan hemma och kunde ta emot.

Mycket plast, funderar om man skall grunda innan man klipper itu allt eller skall man sätta ihop först och grundmåla sedan?
Sätt ihop, grundmåla. Börjar du grundmåla direkt på spruet och sedan sitter och limmar och donar så kommer dina feta fingrar (nu menar jag inte att du har feta fingrar, Paul) påverka hur nästa omgång färg lägger sig.
Så sätt ihop, tvätta snabbt med lite såpa och vatten, torka, grunda, måla.

Doomfarer

Tack för tipsen!

Undrar om jag någonsin kommer orka mer än grundmåla dem?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

sfclinken

Citat från: "spacemonkey"Vilket ska bort?

Burma ska givetvis bort. Roborally, Bastogne och BG är fulla med plåtmonster i form av stridsvagnar och robotar. Burma är bara.....djungel och....djungel...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Strv102r

Bastogne ska bort. Av två skäl. Det ena är att det är en svartvit framsida (med undantag av titel och logga) och det andra är att det är ett intressant spel.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Scipio

Roborally ska bort, det är det enda spelet som inte börjar på "B".
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Senaste S&T med spelet 2nd battle of Kharkov.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Micke G

Efter många överväganden, PQ-17 (GMT).

Doomfarer

Rommel in the Desert och
Sekigahara: Unification of Japan.

Endast 420 pix för både, helt nya.

Har spelat Rommel innan och är inte helt övertygad om dess storhet men till det priset så.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Elias Nordling

Vad var problemen med Rommel in the Desert? Jag är nyfiken på det.

Doomfarer

Citat från: "Elias Nordling"Vad var problemen med Rommel in the Desert? Jag är nyfiken på det.

Jag tyckte det handlade för mycket om supply. Hela spelet gick ut på att manövrera så att den andras enheter hamnade OoS vilket säkert speglar verkligheten på ett bra sätt men inte så roligt tyckte jag. Dessutom drar man kort för supply med värden mellan 0-2 om jag minns rätt. Drar man bara nollor är det inte så roligt heller. Har bara spelat det en gång så skall inte säga för mycket.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Elias Nordling

Ah, vi talar kloss-spelet. det har jag ju. Blandade ihop det med Desert Fox, som nyligen nyutgivits av L2.

Tordan

Från Elias:
WaW: Blood and Bridges
Corps Command: Dawn´s Early Light

Passade på att besöka SciFi Bokhandeln när jag ändå var i faggorna. Kom därifrån med bl.a. Castle Panic åt "ungarna". ;)
/Tord Hoppe

BigPapaBear

Jag har också befriat Elias från spel...

Monty's Gamble och Pursuit of glory.
En mycket bitter liten man.