Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GothCon 2010

Startat av f98alda, 22 september 2009 kl. 23:02:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

tinG

Kan man tjuvstarta redan på torsdagen månne? Jag jobbar ju lördag och söndag men är ledig på fredagen... We'll see om jag kan få till något spelande.

Funderar ju även på att släppa i från mig några gamla spel till försäljning också men det kanske får mogna till Friendly Fire...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Jag, Sebastian och Delirium tänkte starta på torsdagen redan, det är ju då man börjar...förutom på LinCon då man börjar på onsdagen.
La Grande Guerre FTW.
Det finns plats för ytterligare intresserade.
Vi kommer att köra tills vi stupar och sedan får vi se vad det blir men jag har redan börjat pilla runt i hyllorna.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

silversixx

Citat från: "tinG"Kan man tjuvstarta redan på torsdagen månne? Jag jobbar ju lördag och söndag men är ledig på fredagen... We'll see om jag kan få till något spelande.

Funderar ju även på att släppa i från mig några gamla spel till försäljning också men det kanske får mogna till Friendly Fire...
Interesting...
Du hade väl ett gäng konstiga första världskrigsspel som du aldrig spelar (De oranga smallådorna). De kan jag ta.

f98alda

Citat från: "tinG"Kan man tjuvstarta redan på torsdagen månne? Jag jobbar ju lördag och söndag men är ledig på fredagen... We'll see om jag kan få till något spelande.

Man kan tjuvstarta redan på torsdagen, men inte förrän 20.00 eller så, för påsklovet ligger efter påsk i år, så GothCon får inte tillgång till lokalerna lika tidigt som vanligt.

Jag kommer att vara där på torsdagkvällen i vilket fall som helst.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

jonash

Citat från: "Scipio"Jag, Sebastian och Delirium tänkte starta på torsdagen redan, det är ju då man börjar...förutom på LinCon då man börjar på onsdagen.
La Grande Guerre FTW.
Det finns plats för ytterligare intresserade.
Vi kommer att köra tills vi stupar och sedan får vi se vad det blir men jag har redan börjat pilla runt i hyllorna.  :)

Jag är synnerligen intresserad. 1VK verkar vara på modet just nu!

Anländer på torsdagen!

Delirium

Härligt! Jag är laddad!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Vvornth

Citat från: "jonash"Jag är synnerligen intresserad. 1VK verkar vara på modet just nu!

Anländer på torsdagen!

Det måste vara folkmordsomröstningen i riksdagen, plötsligt vill alla invaderar Galipoli!
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

Jag kommer att förgylla krigsspelsrummet under långfredagen. Och en bit in på påskafton kan man väl tro...  :D

p.s Kanske kommer jag med några titlar som jag vill säga adjöss till. Kanske...
-- Napoleon Bonaparte

sunszu

Hei,
kommer til Gothcon i år også.

Regner med å ta med meg Paths of Glory. Kanskje jeg får tid til å spille det denne gangen :)

- Fred Førde

Spiller for tiden:
Trial of Strength (over et år nå)
Fire in the East/Scorched Earth/Urals (old school)
Panzer Gruppe Guderian (som vi aldri blir ferdig med :))
Ellers Eurogames, Axis, Britannia ol

tinG

Fredagsspel, det ryktas om ETO... ? Vad annars?
-- Napoleon Bonaparte

f98alda

Citat från: "tinG"Fredagsspel, det ryktas om ETO... ? Vad annars?

Jag hade inte sagt nej till ett parti Here I Stand (och det brukar ju inte vara svårt att få ihop folk till det...)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

tinG

Citat från: "f98alda"
Citat från: "tinG"Fredagsspel, det ryktas om ETO... ? Vad annars?

Jag hade inte sagt nej till ett parti Here I Stand (och det brukar ju inte vara svårt att få ihop folk till det...)

/Alexander

Jag hoppar HIS denna gång.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Nästa gång jag lirar HiS på ett konvent så vill jag försäkra mig i förväg på att alla från början kan reglerna och har spelat minst tre-fyra partier innan.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Jag skriver under på den programförklaringen!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Nästa gång jag lirar HiS på ett konvent så vill jag försäkra mig i förväg på att alla från början kan reglerna och har spelat minst tre-fyra partier innan.

Varför? Lider HIS face-t-face av samma dilemma som PBEM? Jag vill såååå gärna tycka om HIS för epoken tilltalar mig och kombinationen av de olika makterna gör situationen extremt intressant.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "