Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Caucasus Campaign (GMT)

Startat av sfclinken, 30 september 2009 kl. 16:42:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

De drar tydligen pengarna denna veckan (fredag?) och det ska skeppas i slutet av Oktober.

Cheers! :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

tinG

Citat från: "sfclinken"De drar tydligen pengarna denna veckan (fredag?) och det ska skeppas i slutet av Oktober.

Cheers! :up:

Oj, och jag som beställde så sent som igår! Spännande.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Ser fram emot det. Mark Simonitch gör spelen precis som jag vill ha dem!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Elias, jag vet inte hur jag ska säga det här...

Jag håller med dig!  :D
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Det är lugnt, jag går igenom livet i tron om att vi EGENTLIGEN tycker likadant om allt, och gör vi inte det beror det antingen på något missförstånd som behöver redas ut, eller på att jag är äldre och klokare och du snart kommer att förstå.  :P

sfclinken

Mitt landade idag. UTAN TULL!!!
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Johnson

Har sett att vissa krigsspelare (dock ej svenska efter vad det verkar) är upprörda över att Baku hamnat utanför kartan...
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

tinG

Citat från: "Andreas Johnson"Har sett att vissa krigsspelare (dock ej svenska efter vad det verkar) är upprörda över att Baku hamnat utanför kartan...

Till och med Case Blue fick klara sig utan den delen... vilket faktiskt är lite synd.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Detta trots att spelkonstruktören intygar att det inte finns någon chans i helvete att tyskarna kommer till Baku i spelet. Litet som att vara upprörd över att Antwerpen inte finns med på kartan i ett Bulge-spel.

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Detta travar Att spelkonstruktören intygar Att det finns Int Någon chans i helvete Att Tyskarna kommer till Baku i spelet. Litet som Att vara upprörd över Att Antwerpen Int finns med på kartan I ett Bulge-spel.

Jag tror inte att det alltid stämmer... I vår CB kampanj i fjol lyckades faktiskt tyskarna ta Grozny relativt lätt. Visserligen gjorde vi ryssar några ganska grova missar initialt och det är nog så att det är näst intill omöjligt att nå Baku. Jag tillhör dock inte det gänget som blev missnöjda över Dean's beslut angående CB. Jag får helt enkelt se till att spela bättre nästa gång!  :oops:

-----
Fixulerade citat-taggarna //Holmgren
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Detta trots att spelkonstruktören intygar att det inte finns någon chans i helvete att tyskarna kommer till Baku i spelet. Litet som att vara upprörd över att Antwerpen inte finns med på kartan i ett Bulge-spel.

Amen. Instämmer.

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Jag tror inte att det alltid stämmer... I vår CB kampanj i fjol lyckades faktiskt tyskarna ta Grozny relativt lätt. Visserligen gjorde vi ryssar några ganska grova missar initialt och det är nog så att det är näst intill omöjligt att nå Baku.

Att nå Baku i CB är i princip omöjligt. Chanserna är verkligen mikroskopiska om inte ryssen gör bort sig totalt. Ryssarnas hemliga vapen ligger i bombflyget. Oavbrutna räder för att sinka tyskarnas förflyttning.

Tyskarna har galet tryck söderut, ned till Armavir. Men sedan viker man av österut och det blir väldigt skralt och utdraget med en massa elaka Kaukasusberg på ena sidan och total wasteland på den andra. Det är långt till Tipperary därifrån...

Det känns som att man når den historiska sträckningen, men mer än så är bökigt att ta. Bra spelbalans måste jag säga! Det går att knacka hål på Grozny, men det är mycket tufft. Baku - glömma det?

BigPapaBear

...Å när ska jag få mitt ex av spelet???  :twisted:

Elias Nordling

CiteraJag tror inte att det alltid stämmer... I vår CB kampanj i fjol lyckades faktiskt tyskarna ta Grozny relativt lätt.

Ska förtydliga att mitt resonemang gällde Caucasus Campaign, inte Case Blue. Jag är fullkomligt övertygad om att vad som helst är möjligt i OCS, bara man placerar en bataljon en hex fel, så att ta Baku i Case Blue förefaller inte konstigt för mig.

totte30

LMHO!

:up:

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II