Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

Nya MMP P500 spel

Startat av Scipio, 8 oktober 2009 kl. 16:47:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Mera P500 spel från MMP.
Tyvärr så verkar det bara vara mer 13 på dussinet spel...

http://www.multimanpublishing.com/preorder/preorder.php
"Randomization is too important to be left to chance"

Fredrik H

#1
Inget som egentligen lockade. Så fort jag läser kortdrivet så lägger jag ner. Ungefär samma reaktion på spel som säger sig vara väldigt enkla. Står det att det är en jättespännande simulation med fyra sidor regler så tappar jag suget. Jag vet att schack är ett jättebra spel med väldigt lite regler, men det ger mig helt enkelt inte det jag är ute efter. Jag får vänta tills MMP ger ut nästa spel i Devils Cauldron-serien.  :roll:

Mode

#2
Det absolut fånigaste på listan torde väl ändock vara ASL Starter Kit Expansion Pack #1. Det är inte ofta jag hoppas att spel aldrig blir av men här har vi nog en prima kandidat till den kategorin!

Om man nu gillar ASL Light, varför skulle man då skaffa denna istället för att gå upp till det riktiga spelet???
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

P-O Jönsson

#3
CiteraOm man nu gillar ASL Light, varför skulle man då skaffa denna istället för att gå upp till det riktiga spelet???

ASL spelare är en aning annorlunda. Om det kommer ut en låda/tidning/supplement/whatever med ASL logga på så är de tvungna att köpa. De som ändå inte spelar "light" versionen kvider lite extra på grund av detta eftersom de vet att de inte kommer att spela det men är ändå tvingade av sina inre röster att köpa (OBS-talar av egen erfarenhet)
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Andreas Lundin

#4
CiteraInget som egentligen lockade. Så fort jag läser kortdrivet så lägger jag ner. Ungefär samma reaktion på spel som säger sig vara väldigt enkla. Står det att det är en jättespännande simulation med fyra sidor regler så tappar jag suget. Jag vet att schack är ett jättebra spel med väldigt lite regler, men det ger mig helt enkelt inte det jag är ute efter. Jag får vänta tills MMP ger ut nästa spel i Devils Cauldron-serien.

Håller helt med - förutom det där med kortspelen - det finns pärlor i den kategorin också.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

#5
CiteraTyvärr så verkar det bara vara mer 13 på dussinet spel...

Ja jag är SÅ trött på spel om King Philip's War!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mode

#6
Citat från: "Peojon"ASL spelare är en aning annorlunda. Om det kommer ut en låda/tidning/supplement/whatever med ASL logga på så är de tvungna att köpa.
Men jag är ju ASL-spelare och jag känner inget behov av detta. Det saknas även ett flertal moduler hemma och jag har aldrig deltagit i ASL på FF.
Jag kanske har blivit en "nykter ASL-spelare"?   :insecure:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Snowfox

#7
De där area spelen breder ut sig överallt nu.

Inte ens King Philip låter särskilt intressant.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

#8
ASL tog mig in i missbruket, men jag har gått över till tyngre grejer nu. Får inte den där sköna rushen av ASL längre.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

P-O Jönsson

#9
CiteraJag kanske har blivit en "nykter ASL-spelare"?

JAg försöker, men jag faller desvärre för frestelsen alltför ofta. Den här gången blev det desvärre lite för mycket. Har inte "For King and Country" tidigare heller........
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

#10
CiteraOm man nu gillar ASL Light, varför skulle man då skaffa denna istället för att gå upp till det riktiga spelet???

För att man gillar ASL light? ASL-spelare är ibland fascinerande i hur man framställer det som något slags plikt att lära sig och spela med hela paketet, och den som nöjer sig med starter kit och vill ha mer av den vara korrumperar universums rena krafter.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

#11
Vem är Kung Philip?

Doomfarer

#12
Det sjukaste är att jag spelar ASL ungefär 1 gång per år och ändå vill jag köpa ASL SK expansionen samt FKaC (för britterna är coolare än jänkarna).

Vi pratar säkert minst 1000 kr för lite hyllporr.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

#13
Hehe. Hyllporr is the shit, Paul!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

#14
Citat från: "Elias Nordling"
CiteraTyvärr så verkar det bara vara mer 13 på dussinet spel...

Ja jag är SÅ trött på spel om King Philip's War!
Ja inte ens det verkade särskilt lockande...
Det mesta kändes väldigt slätstruket.
"Randomization is too important to be left to chance"