Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Lincon 2010

Startat av Tommy Röhs, 18 februari 2010 kl. 11:51:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Citat från: "Delirium"Det var kul att stifta bekantskap med er trojka, skåningar är bra folk, och skånska nördar ännu bättre! Spelet var en ny bekantskap för mig, även om själva slagtänket nog hjälptes (hemska tanke) av warhammer-erfarenhet. Riktigt kul, vill gärna spela igen.

Diskuterades ju lite som hastigast och jag vill framhålla återigen att jag tycker att spelet absolut kan funka på konvent om du/ni bara gör mer reklam och utvecklar lagsamarbetet lite. Om ni fokuserar och bara kör ett slag under en av dagarna på konventet så folk får planera in det, tre spelare på var sida, och så lite trashtalk i början. Vet inte vem som skulle kunna motstå det. Om det känns vettigt att släpa med grejerna för ett eller två pass så har ni ju dessutom tid över för annat skoj.

Friendly Fire kanske?

För övrigt ett höjdartips med morötter på konvent! Det och knäckebröd ska jag ta med mig nästa gång. Hade man kunnat lysa kylproblemet hade jag fixat filmjölk också.

Kul att du gillade det! Vi får se om jag orkar sätta upp det igen. Har man ett gäng dedikerade spelare inbokade i förväg så kan det bli riktigt bra.

Jo, morötter är bra käk när man spelar. Dessutom kan man använda moroten till att peka med på spelplanen.

Kolla bilderna, där är en video med där man hör dig mumla och på slutet säger du "Nu ska vi slåss.."  :)
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

MB

Lincon var ett trevligt konvent och ett stort tack till Tommy och Mode för en omgång Battle for Normandy.