Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Lincon 2010

Startat av Tommy Röhs, 18 februari 2010 kl. 11:51:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Det var kul att stifta bekantskap med er trojka, skåningar är bra folk, och skånska nördar ännu bättre! Spelet var en ny bekantskap för mig, även om själva slagtänket nog hjälptes (hemska tanke) av warhammer-erfarenhet. Riktigt kul, vill gärna spela igen.

Diskuterades ju lite som hastigast och jag vill framhålla återigen att jag tycker att spelet absolut kan funka på konvent om du/ni bara gör mer reklam och utvecklar lagsamarbetet lite. Om ni fokuserar och bara kör ett slag under en av dagarna på konventet så folk får planera in det, tre spelare på var sida, och så lite trashtalk i början. Vet inte vem som skulle kunna motstå det. Om det känns vettigt att släpa med grejerna för ett eller två pass så har ni ju dessutom tid över för annat skoj.

Friendly Fire kanske?

För övrigt ett höjdartips med morötter på konvent! Det och knäckebröd ska jag ta med mig nästa gång. Hade man kunnat lysa kylproblemet hade jag fixat filmjölk också.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

pelle

Citat från: "Rydfalk"Tjena! Hann knappt heja på er, satt mitt i en test av Fallen Reich. Hur är läget med familjen?

Jo, tack. 2-åringen är liiite jobbig nu... Hade tänkt smyga runt en stund på Lincon och titta på olika spel och så, men det var visst inte läge för det. Spring, spring, spring.

pelle

Morötter? Är det det vi ska satsa på i FF-kiosken 2010?  :shock:

jonjac

Citat från: "pelle"Morötter? Är det det vi ska satsa på i FF-kiosken 2010?  :shock:
På tal om det... är FF-webben nere?

pelle

Delirium

Ser redan fram emot FF. Tveksamt dock.

Vvornth

Citat från: "Delirium"Ser redan fram emot FF. Tveksamt dock.

I vägen för D-Day?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Delirium

Beräknad landstigning är 17 juli, känns omöjligt att planera månaderna efter det...

pelle

Citat från: "Delirium"Beräknad landstigning är 17 juli, känns omöjligt att planera månaderna efter det...

Förstår precis. :( Hoppas det går att kombinera med FF på något sätt.

Elias Nordling

Klokt att inte planera någonting för åtminstone första månaden efter.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

EvilSpook

Citat från: "Elias Nordling"Klokt att inte planera någonting för åtminstone första månaden efter.
De första 30 åren är värst.

//EvilSpook

Elias Nordling

CiteraDe första 30 åren är värst.

Vilket hemskt brott som bara din fru känner till har gjort att hon kunnat tvinga dig till detta lidande?

Själv tycker jag att det är fantastiskt kul med barn!

EvilSpook

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraDe första 30 åren är värst.
Vilket hemskt brott som bara din fru känner till har gjort att hon kunnat tvinga dig till detta lidande?
Nej det var inget brott. Jag var bara ouppmärksam ett kort, kort ögonblick.. :cry:

Citat från: "Elias Nordling"Själv tycker jag att det är fantastiskt kul med barn!
Jag med  :up:
Men det står egentligen inte i motsatsförhållande till min inledande kommentar.

//EvilSpook

Delirium

Citat från: "EvilSpook"Nej det var inget brott. Jag var bara ouppmärksam ett kort, kort ögonblick.. :cry:

:lol:

Vad heter denne EvilSpook egentligen, om man törs fråga? Har man träffat honom?

Elias Nordling

CiteraMen det står egentligen inte i motsatsförhållande till min inledande kommentar.

Just nu, med min tredje dagisrelaterade magsjuka på ett halvår, är jag i och för sig benägen att hålla med.