Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Lincon 2010

Startat av Tommy Röhs, 18 februari 2010 kl. 11:51:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

jepp. inget euro för mig i år. jag satsar på krig.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Ska vi satsa på nåt fältslag med SL en av dagarna då?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Andreas Lundin

Ja, kanske det!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Citat från: "Engelbrekt"Rydfalk, jag försökte anmäla ett arrangemang (se ovan) på Lincon-sidan men har inte fått svar. Kan min grej vara av intresse, det är ju krigsspel med hög tröskel men med tenngubbar, vilket lockar folk.

Ska se om jag kan lobba för ett lite större rum om vi har två andra aktiviteter. Nu brukar ju annars tenn hamna i figurspelsdelen av konventet men jag ska kolla lite.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Vidarebefordrar lite info från Elimää på LinCon:

Citera"Inte vad jag vet att jag har rekommenderat någon till Krigsspelsrummet, så det är nog nåt missförstånd ;)

Vi har valt att begränsa arrangemang till runt 150st i år för att kunna satsa mer energi på dessa, vi har begränsade resurser både utrymme som  finansiellt, men självklart vill vi ju ha ett så bra konvent som möjligt och kunna ge bra stöd till våra arrangörer.

Jag har inte riktigt haft jättebra mailrutiner den senaste tiden pga anledning, så en del kan nog antingen ligga i min att svara på lista eller så har jag missat."

Elimää hänger ibland här så han får väl säga till om det blir på nåt annat vis. I grunden har vi säkert plats för en turnering - bara den inte blir alltför stor - the more the merrier.

Vi har nån fortfarande nån månad på oss att se att allt verkar fungera.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Kreufeldt

Citat från: "Engelbrekt"Rydfalk, jag försökte anmäla ett arrangemang (se ovan) på Lincon-sidan men har inte fått svar. Kan min grej vara av intresse, det är ju krigsspel med hög tröskel men med tenngubbar, vilket lockar folk.
Ta kontakt med Conny Backlund på Dragon's Den. Han brukar hålla i ett historiefigurspelsrum på LinCon, och det kan mycket väl finnas utrymme för din typ av arr om han har ett sånt rum även i år. Har tyvärr ingen kontaktinfo, men ropa till på dragon's den's forum, http://www.dragonsden.se/forum/, så kanske du kan få kontakt.

Engelbrekt

Tack, det ska jag göra.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Då var man betalad och klar. Tack till arrangören för att de gjort det enkelt för oss besökare att betala genom Payson!  :up:

MB

Betalad och redo för Lincon. Vore kul att testa något trevligt spel.

Delirium

Lincon är förhandlat och färdigt, dock ej anmält. Kommer på torsdag förmiddag.
Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

Citat från: "Delirium"Lincon är förhandlat och färdigt, dock ej anmält. Kommer på torsdag förmiddag.
Tyckte du sa att du skulle vara där hela konventet...   :wink:

Jag kommer på onsdag i vanlig ordning.
Vad det blir när man väl är där...det funderas det över ännu.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

The Battle for Normandy är ju punchat och färdigt...

...fast någon ville ju också lira CWBS...

jonash

Jag kommer också, har varit duktig att betala.

Delirium

Citat från: "Scipio"Jag kommer på onsdag i vanlig ordning.
Vad det blir när man väl är där...det funderas det över ännu.

Tyvärr, tyvärr, onsdagen var tvungen att stryka på foten, i gengäld är det hela vägen till söndag i år, förra året drog jag på fredagkvällen...
Imperial Elegy
Space Empires

Engelbrekt

Jag ska arrangera på LinCon. Det blir nästa del i mitt Musket and Pike 6mm-projekt: The First Battle of Newbury 1643.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.