Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

[SCS] Heights of Courage

Startat av sfclinken, 4 augusti 2010 kl. 11:05:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Eftersom jag gillar SCS Yom Kippur (en av få här antagligen) så blir man glad när man läser att HoC är på gång. Dvs striderna på Golan höjderna -73.

Dessutom ska man kunna länka spelen så man kan spela båda parallellt med synkade victory conditions. Hur dom löst detta låter jag vara osag men kul verkar det hur som helst.

Visserligen ser man mer fram mot BCS versionen på Yom Kippur men det dröjer nog längre än vad HoC gör...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

silversixx

Du kan ju straffa dig själv och spela GMT's Yom Kippur-spel som jag glömt av titeln på. När vi satte upp det (och testade lite innan vi gav upp då det krävdes en halv doktorsavhandling i pedagogik innan man ens försöker fatta) så kom vi fram till att det var snyggt, men väldigt, väldigt brunt...

Micke G

Ja det verkar ju inte bli något utav No Middle Gound, så HoC ser jag verkligen fram emot. Håller just på och plöjer igenom "Duel for the Golan" av Jerry Asher, och blir sugen på att spela ett spel om striderna där.

Elias Nordling

Det är bara det att Golanhöjderna inte är världens mest spännande situation. Litet som Kursk om det varit ryssen som anfallit bulan i stället för tysken.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Och No Middle Ground har jag för övrigt fån MDG-tiden. Inte världens roligaste spel.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

sfclinken

Citat från: "Elias Nordling"Det är bara det att Golanhöjderna inte är världens mest spännande situation. Litet som Kursk om det varit ryssen som anfallit bulan i stället för tysken.

Det där är möjligen en smaksak. Personligen tycker jag det är en högst spännande och intressant situation.

Citat från: "Micke G"Håller just på och plöjer igenom "Duel for the Golan" av Jerry Asher, och blir sugen på att spela ett spel om striderna där
Läste nyligen Rabinovichs "The Yom Kippur War" och tänkt läsa "Duel for Golan" inom kort.

HoC får vara bra dåligt för att vara dåligt...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Micke G

Citat från: "sfclinken"Det där är möjligen en smaksak. Personligen tycker jag det är en högst spännande och intressant situation.

HoC får vara bra dåligt för att vara dåligt...
Håller med, striderna om Golanhöjderna var i mina ögon mycket intressanta och innehöll det mesta.

hjk

Eftersom Yom Kippur är det enda "riktiga" krigsspel jag äger så är det en favorit. Men seriöst så gillar jag skarpt den tension som osäkerheten om förstärkning och vapenvila ger. Krigsspel måste ha den där osäkerheten för att jag ska trivas tror jag. Sen rör sig kanske en del enheter lite väl mycket fram och tillbaka.

Mode

Citat från: "Micke G"Håller just på och plöjer igenom "Duel for the Golan" av Jerry Asher, och blir sugen på att spela ett spel om striderna där.
Given är även just The Heights of Courage av Avigdor Kahalani. Inte lika detaljerad som Asher (där finns en del mer eller mindre färdiga scenarier för MBT/IDF-systemet) men väldigt personlig. Med rätta en klassiker, fullt i klass med exempelvis Brazen Chariots av Robert Crisp.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Mode

Citat från: "sfclinken"Personligen tycker jag det är en högst spännande och intressant situation.
Instämmer. Det finns alldeles för få spelvärda Golanspel - kan inte påminna mig något annat än West End Games gamla Operation Badr, ett spel som definitivt är en titelkandidat i kategorin "värsta kartan".

Kan "Tårarnas dal" månne vara inspirationen till Space Invaders?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Micke G

Ligger uppe på pre-order nu :)