Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Svarta korpen och Bonnie blue önskas

Startat av hybris, 7 september 2010 kl. 14:33:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

hybris

Har du Svarta korpen eller Bonnieblue regler,expansioner eller figurer att sälja?

AG Hybris i Götet är intresserade av att köpa/låna eller stjäla.

Birger

hjk

Nej, men jag såg att två expansioner till Bonnie Blue fanns på tradera.
http://www.tradera.com/search/result.as ... onnie+blue

hybris

Tackar :up:

silversixx

Citat från: "hybris"Tackar :up:
Hybris-rövsmörsvin!
Get off my property!
 :evil:

Eller släpp frontboken till mig, annars så kommer jag jag att höja med en krona på indianboken tills jag nåt din förmodade smärtgräns...

sfclinken

Jag såg Svarta Korpen till försäljning på Sydcon. Ingen aning vad butiken eller killen som sålde hette men det borde gå att få fram. Han sålde förövrigt en massa schyssta spel till schyssta priser. MB eller Engelbrekt kanske vet? De tror jag handlade lite prylar av honom.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

hybris

Citat från: "silversixx"
Citat från: "hybris"Tackar :up:
Hybris-rövsmörsvin!
Get off my property!
 :evil:

Eller släpp frontboken till mig, annars så kommer jag jag att höja med en krona på indianboken tills jag nåt din förmodade smärtgräns...

Ops

Föreningen vill ha dessa böckerna för spel som kommer igång snart,men om du kan nöja dig med kopia så kan du få svarta korpen grejor på köpet.

silversixx

Vi tar det över telefon...

Andreas Lundin

Men varför lira Svarta Korpen? Apigare system för skirmishvikingbashing kan man väl inte finna? Är det nostalgi månne? :insecure:

I sådana fall är det fullt förståeligt. :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Tror det är nostalgin och Gripping Beast 40 plastvikingar för 150:- som lockar ;)

Vid Fronten är jag ju sugen på för att jag inte kommer ihåg ifall det var riktigt bra eller otroligt dåligt. Tyckte det kunde vara värt en liten slant tills ondskans hantlangare från Wiesel dök upp och började buda...

Andreas Lundin

Jag har oxå köpt GB's vikingar. Kör hellre lite bättre regelsystem dock. Finns bra gratis online och Warhammer Historical med Shieldwall funkar utmärkt också.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Citat från: "Andreas Lundin"Jag har oxå köpt GB's vikingar. Kör hellre lite bättre regelsystem dock. Finns bra gratis online och Warhammer Historical med Shieldwall funkar utmärkt också.
Du är en sån garderobsfigurspelare, Andreas! :lol:
Klart det finns bättre regler. Jag har hört att Impetus är det roligare spelet om man vill springa runt i stora block och klonka på varandra, tror det sträcker sig från 100 fkr till 1500 e.kr ungefär :)
Länk här

Det är ju en viss skillnad då man basar upp enheterna istället för att köra enkelfigurer. Här är lite bilder:

hybris

Nostalgi samt möjligheten att få spela figurspel som andra arrar är det som lockar för mig.

Maglica

Bonnie Blue regler finnes, vet i f-n hur dom hamnat i min ägo. PM till mig om intresset kvarstår.

Hälsningar,
Robert
Robert Maglica

Engelbrekt

Citat från: "sfclinken"Jag såg Svarta Korpen till försäljning på Sydcon. Ingen aning vad butiken eller killen som sålde hette men det borde gå att få fram. Han sålde förövrigt en massa schyssta spel till schyssta priser. MB eller Engelbrekt kanske vet? De tror jag handlade lite prylar av honom.

Jag vet inte vad han heter tyvärr. Jag glömde ta hans kontaktuppgifter, då jag var i ett rus av att ha fixat de två BAR-spelen.

Jag har nog ett extra Bonnie Blue om det behövs. Har även WW1-reglerna plus massa figurer. Till salu. Svarta Korpen finns där också någonstans i gömmorna.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

hybris

Pris?

Var bor du?

Birger