Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

YAQUINTO's Panzer återuppstår

Startat av P-O Jönsson, 22 oktober 2010 kl. 09:55:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

P-O Jönsson

Ser på GMT's hemsida att det gamla Panzer. Armor och 88 skall få nytt liv. Spelade det väldigt lite i början på 80 talet, men då jag tyckte att det var för mycket hårdvarudrivet övergick jag till ASL i stället. Någon annan som har erfarenheter av detta spelsystem?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

silversixx

Citera88
Instant buy!

Strv102r

Spelade 88, Panzer och Armor en hel del på 80-talets början. Köpte 88 och Panzer på Ebay för några år sedan.

Som jag uppfattade det var nyutgåvan snarare en anpassning av ett miniatyrsystem än de egentliga brädspelen?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

>Som jag uppfattade det var nyutgåvan snarare en anpassning av ett miniatyrsystem än de egentliga brädspelen?

Ja, men miniatyrsystemet var i sin tur en vidareutveckling av de gamla spelen. Vad jag har förstått så är senaste iterationen av systemet inte riktigt lika tabelltungt som det var i MBT/IDF.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Jag köper detta och alla expansioner osett!  :up:

Finns det ett bra commandsystem blir jag desto gladare!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

P-O Jönsson

Undrar om spelet kommer att ha de mikroskopiska torn markörerna? De där alla stridsvagnarna fick T-34 (?) torn.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Andreas Lundin

Ska vi slå vad om när spelet kommer ut på marknaden? Min gissning är sent 2013. Spekulationer väntar jag med till våren 2013.  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

zilver

Instämmer med Andreas. Köper detta direkt, även om jag har alla tre WWII-spelen i serien. Det är tekniknörderiet som är poängen. Däremot var ju infanterisystemet ointressant och det handlade egentligen bara om huruvida en Sherman kan slå igenom en Panthers sidopansar från 45 graders vinkel eller inte. M18 är kul, snabba som vesslor med kasst pansar. Går det så går det, liksom. En HELT annan känsla än exempelvis SL/ASL.

Mode

Citat från: "zilver"M18 är kul, snabba som vesslor med kasst pansar. Går det så går det, liksom. En HELT annan känsla än exempelvis SL/ASL.
Japp, Pantherjakt i dimma är intressant. Se bara på vad 703. TD Bn lyckades med runt Arracourt i september -44.    :ultra:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.