Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Dien Bien Phu

Startat av Kanger, 17 november 2010 kl. 12:08:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mats Eden

På gång att starta upp ett nytt parti DBP med en tysk, Emmanuel Tabarly (Manu).

Efter det funderar vi på Tonkin.  :)

/Mats

Kanger

CiteraDet tror du bara! Få regelböcker överlever ett parti med mig intakta   :ultra:

Neej, jag har redan fått skit för att jag inte levererade DBP med slutgiltiga regler.

Men Ici bör klara sig. Reglerna är mycket enklare med mycket färre antal parametrar som kommunicerar med vandra, på det sätt som DBP har. Svårigheten med Ici är inte reglerna utan att bemästra ett insurgency-krig, vilket är bland de svåraste man kan hamna i (fråga amerikanska militären)

Kanger

CiteraEfter det funderar vi på Tonkin.   :)

Och efter det: Ici

Då har ni gjort en Kanger klassiker  :ultra:

Mats Eden

Citat från: Kanger skrivet  5 maj 2015 kl. 13:14:37
CiteraEfter det funderar vi på Tonkin.   :)

Och efter det: Ici

Då har ni gjort en Kanger klassiker  :ultra:

Jajamän  8)

Kanger

Ladda ner 2.1a från CSW. Justering av 4.8-F, samt att ni bägge är tackade i Designer's notes

Mats Eden

Ooohhhh, aaaahhhhh :oops: :D :D :D  Bara kul att kunna bidra till denna pärla  :D

Mats Eden

slog mig just: Isolerad strongpoint som etablerar LOC och fransmannen evakuerar alla enheter, borde den byta ägare eller blir det en tom fransk strongpoint.
Om tom, så måste VM låta en enhet gå in i den för att erövra den till nästa moralfas. Vad är din intention? (duckar) :insecure:

Kanger

Automat-VM blir den bara om ingen ruta i den har fransk LoC, den är alltså isolerad. Den förblir fransk om den har fransk LoC (om det inte står en ensam VM trupp i den förstås), även om den är tom.

Elias Nordling

2014 års bästa spel förtjänar perfektion :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

Mats, din fråga fick mig dock att inse att det inte är helt supersolklart vad jag menar med en isolerad strongpoint (att alla rutorna i den måste vara utan LoC). Det är dock fixat nu, så du får ladda ner reglerna igen, sorry  :)

Elias, 2nd edition av Ici kom också ut 2014. När vi har spelat det, vilket ska då bli 2014 års bästa?  :)

Elias Nordling

Det är förstautgåvans år som räknas om det inte är en redesign :-)

Elias Nordling

Jo, jag kom på en till viktig errata:

Det finns inga hexnummer. Irriterande vid pbem.

Jag tänkte att du enkelt kunde lösa det med ett erratadokument där du talar om vilket hexnummer varje hex ska ha.

:mrgreen:

Kanger

Du, stora pojkar leker inte med hexnummer  :ultra:

Kanger

Då släpps katten ut för sommaren  8)

Mats Eden

Sammanställde lite statistik från Elias och mitt parti.

Noterar att VMs förluster ligger över "historiskt", de franska strax under.
Franska förråd (omräknat till flyglaster) ligger nära historiskt.
Tagna strongpoints ligger VM bättre.