Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Dien Bien Phu

Startat av Kanger, 17 november 2010 kl. 12:08:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Eftersom post assault move kommer före slog jag inte då det kunde påverka förflyttningen. Och det finns ett gäng thailändare kvar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mats Eden

Det blir lite värre än så. Elias hade missat ett sjukhus jag klev på detta drag, så SN=10...
Drag just skickat till Elias så att han kan rulla sitt surrender roll... :insecure: :twisted: :evil:

Mats Eden

Av mina nio attacker fick fem No effect - därav tre mot Thai och Nordafrikaner... Som Elias sa, Vassal har åter hittat ettorna...
Tärningarna ha nu jämnat ut sig något...

Mats Eden

Då Elias och mitt parti börja närma sig slutet vill jag fråga om någon är intresserad av ett nytt Vassalparti?
Ni väljer sida  :)

Kanger

Det verkar inte vara över ännu  8)

Jag själv är dock redan inblandad i ett pågående Vassal-parti (turn 13) och har svårt att köra ett till samtidigt.

Mats Eden

Jag vill inte på något sätt påskina att resultatet är klart, men det är bara några få drag kvar - så inom en kalendervecka är partiet över... :oops:

Elias Nordling

Hade du slagit en etta mindre hade nivån för surrender-slaget varit 2...

Just nu kan jag dock inte göra något åt saken då jag befinner mig på polarområdesutställningen vid Naturhistpriska Riksmuseet.

Mats Eden

Djävulen är i detaljerna... (eller i tärningsslagen...)

Mats Eden

... och ha det så trevlig i snön  :)   ( min system i Mullsjö utan för Jönköping vaknade till vitt, snötäckt landskap i morse...)

Elias Nordling

Hade fel, du tog ju Epervier. Tärningsslaget skickat, mer säger jag inte ;-)

Mats Eden

Vad ska man säga...?

"Vi hade i alla fall tur med vädret" är väl en passande rubrik för den franska krigsdagboken...

Eller den extrema tärningsslagens parti... Många bra eller många dåliga tärningsslag inom varje given kategori...

Symptomatiskt att avslutas med precis det Surrender roll som behövs - 12...

Kanger

Äsch, jag hade velat se det fortsätta lite till.

Leveln stod på 18, inte sant. Vad hade förutsättningarna varit att få till en ny surrender roll nästa game turn, eller den därefter?

Elias Nordling

Rätt stor. Fyra strongpoints som behövde aktivt undsättas och ont om franska enheter med full styrka.

Mats Eden

SP=17 (jag marscherade över sjukhuset vid C4 också)

Om slaget varit 10 istället hade sex 2-moral Thai försvunnit och tre 3-moral enheter försvunnit samt två blivit flippade.

4-6 strongpoints förlorade hade inte varit osannolikt, med nytt SN=5-9

Mats Eden

Här kommer animeringen.

Kommentarer har lagt till på alla drag.