Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Erratabrickor till Wacht am Rhein, Highway to the Reich

Startat av Elias Nordling, 8 juni 2011 kl. 22:33:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Decision games håller på att maila ut erratabrickor till Wacht am Rhein 2 och Highway to the Reich. Man får dem bara om man är registrerad ägare av spelen, vilket man inte automatiskt är ens om man köpt direkt från dem. Man måste med andra ord maila dem för att få brickorna. Hade inte känt till det om jag inte hängt på Consimworld ,och jag vet ju att en del av er inte gör det, så därför denna heads-up.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

silversixx

Tack!
Fast betyder det att man måste sprätta upp plasten på sitt spel? :(

Snowfox

Tack för tipset.  :up:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

CiteraFast betyder det att man måste sprätta upp plasten på sitt spel?

Nä, tejpa fast extrabrickorna på utsidan, vetja!

Andreas Lundin

Ska man mejla dem bara så där, eller behöver de någon slags proof of ownership?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Fredrik H

För mig räckte det med ett mail. Jag förstår frågan, men å andra sidan verkar det ju lite udda att beställa errata till ett spel man inte har.

Elias Nordling

Jag bara mailade också. Har svårt att tänka mig att de betingar ett högt värde på svarta marknaden.

Tror de hade nåt slags erratabrickor för AETO eller APTO också, för den som orkar bry sig.

Andreas Lundin

Vilken mejladress (för den som inte orkar kolla på CSW)?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

mailto:dgservice@earthlink.net">dgservice@earthlink.net uppgav de. Lite märkligt med tanke på att de har domänen decisiongames.com med flera e-postadresser dit. Decision Games är väl inte det mest it-hajja företaget i branschen.

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Tror de hade nåt slags erratabrickor för AETO eller APTO också, för den som orkar bry sig.
Shame on you Mr. Nordling!  :x  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Menar du att det FINNS folk som gitter med dessa erratahärdar? Jag trodde alla föredrog någon av de äldre versionerna.

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Decision Games är väl inte det mest it-hajja företaget i branschen.

Och med tanke på hur it-fräscha krigsspelsföretag överlag har varit de senaste åren så säger det en hel del. Men det tar sig.  :)
En mycket bitter liten man.

silversixx

Citat från: "tinG"
Citat från: "Elias Nordling"Tror de hade nåt slags erratabrickor för AETO eller APTO också, för den som orkar bry sig.
Shame on you Mr. Nordling!  :x  :P
Shame on you Mr. Multing som fortfarande inte mailat mig GOSS 1.0!

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Menar du att det FINNS folk som gitter med dessa erratahärdar? Jag trodde alla föredrog någon av de äldre versionerna.

Faktum är att AETO inte är särdeles erratadrabbat. Det stora problemet har snarare varit att designern ordbajsat sönder reglerna och pumpat in 160 sidor bla-bla-bla-text i regelboken.

Erratablippsen är ffa för APTO där några enheter saknade illustrationer efter första tryckningen. En vanlig DG-SNAFU...

Nu efter Lincon kan jag (till skillnad från de flesta andra) slutligen yttra mig i frågan ETO 2nd Ed vs AETO...

Jag anser att det i första hand är en fråga om "Committment" från spelarna. AETO tar oändligt mycket längre tid att spela, det innehåller fyra-fem gånger fler blippar och oändligt mycket mer 'fluff'. Vissa gillar det, andra inte. Personligen ser jag charmen med båda spelen. Jag skulle välja att spela ETO 2nd Ed fram för WiF 5 Ed 9 ggr av 10, och jag skulle välja att spela AETO framför WiF Final Deluxe (etc.....) 99 ggr av 100.

Men ETO 2nd Ed och AETO är i grunden samma spel... I Gbg har vi ägnat 20 månader åt ett parti (mkt lågintensivt spelande) och vi har bestämt oss för att köra igång ett nytt parti under hösten/vintern.

:)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: "tinG"Nu efter Lincon kan jag (till skillnad från de flesta andra) slutligen yttra mig i frågan ETO 2nd Ed vs AETO...

Jag anser att det i första hand är en fråga om "Committment" från spelarna. AETO tar oändligt mycket längre tid att spela, det innehåller fyra-fem gånger fler blippar och oändligt mycket mer 'fluff'. Vissa gillar det, andra inte. Personligen ser jag charmen med båda spelen. Jag skulle välja att spela ETO 2nd Ed fram för WiF 5 Ed 9 ggr av 10, och jag skulle välja att spela AETO framför WiF Final Deluxe (etc.....) 99 ggr av 100.

Men ETO 2nd Ed och AETO är i grunden samma spel... I Gbg har vi ägnat 20 månader åt ett parti (mkt lågintensivt spelande) och vi har bestämt oss för att köra igång ett nytt parti under hösten/vintern.

:)
:up:
"Randomization is too important to be left to chance"