Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Höstens projekt i Göteborg?

Startat av Delirium, 17 juli 2011 kl. 15:36:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vvornth

Partiet är avslutat. Sovjet blev upptryckt mot Uralbergen och nästintill eliminerat. Endast Leningrad var den enda punkt på Europakartan som inehöll Ryssar.

Vi har omedelbart startat ett nytt parti och är inne på imp3 av S/O 39. Tysken satte upp starkt mot Belgien och hade bara en mindre styrka som angrepp Polen. Vädret i impuls 2 & 3 blev dock kasst vilket inte hindrade en krigsförklaring på Belgien. Linjen är nu vid Dyle-floden och Tyskland överväger att använda en offensiv chit (i storm) för att komma över floden och in i Antwerp och Bryssel. Främst för att man vill förstöra en flippad brittisk TRS som kommit med förstärkningar.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

Citat från: "Vvornth"Främst för att man vill förstöra en flippad brittisk TRS som kommit med förstärkningar.

Låter som en tämligen bisarr operationell målsättning... En offensive chit för att ta ihjäl några avlastade transportfartyg?

What about Paris?

:P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

Citat från: "tinG"
Citat från: "Vvornth"Främst för att man vill förstöra en flippad brittisk TRS som kommit med förstärkningar.

Låter som en tämligen bisarr operationell målsättning... En offensive chit för att ta ihjäl några avlastade transportfartyg?

What about Paris?

:P

Tja, tysken vill ju ta sig över floden Dyle också förstås.

Nu är jag förstås partisk men jag tyckte att krigsförklaringen under storm (inget flyg) var en smula konstig till att börja med. Björn har väl förstås en evil masterplan han följer.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Delirium

Även om det är väldigt lockande att diskutera bakomliggande strategier och recensera varandras taktik känner jag att det blir lite väl svårt att inte röja för mycket. Min simpla person kommer att hålla sig till en simpel krönika. 8)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires