Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Slouch hats & Eggshells

Startat av Kanger, 29 augusti 2011 kl. 10:39:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kanger

Nu släpper snart Legion Wargames spelet "Slouch hats & Eggshells". Det verkar coolt och ligger på min "bör köpa lista":

Elias Nordling

Min med.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

totte30

Intressant ämne från en favoritdesigner :up:

Lär nog inhandlas!

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

BigPapaBear

Första krigsspelet på ämnet som jag sett (gissar att Elias har minst tre andra). Kul och annorlunda!
En mycket bitter liten man.

sfclinken

Citat från: "BigPapaBear"Första krigsspelet på ämnet som jag sett (gissar att Elias har minst tre andra). Kul och annorlunda!

Har du verkligen missat det kommande OCS Operation Exporter????  :?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Elias Nordling

Nej, jag har faktiskt inget annat, om man inte räknar den gamla Europa-modulen. Det finns ett gammalt spel som jag letat efter länge utan att få tag på. Det är också av Vance von Borries. Han lär ha gjort ytterligare ett jag inte hört talas om tidigare.

Nu föredrar jag i och för sig tidiga Vance von Borries framför sena, jag tycker han gör hopplöst överarbetade regler som inte leder någon vart nuförtiden, men jag hoppas ändå på detta spel.

ErikLj

Drive on Damascus http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... n-damascus

Ligger i en låda därhemma. Är till salu.

/Erik

Elias Nordling

Det är den med punktkarta i stället för hexkarta va? Hur mycket vill du ha för den?

ErikLj

Citat från: "Elias Nordling"Det är den med punktkarta i stället för hexkarta va? Hur mycket vill du ha för den?

Den med punktkarta. Ska kolla hemma skicket på spelet. Återkommer.

/Erik

ErikLj

Citat från: "Elias Nordling"Det är den med punktkarta i stället för hexkarta va? Hur mycket vill du ha för den?

Har skickat ett PM

BigPapaBear

Citat från: "sfclinken"Har du verkligen missat det kommande OCS Operation Exporter????  :?

Menar du Reluctant Enemies?
En mycket bitter liten man.

Kanger

Legion Wargames finns nu på Facebook:

http://www.facebook.com/pages/Legion-Wa ... 2015701129

Elias Nordling

Beställde spelet i dag (men jag vill fortfarande ha ditt DoD, Erik, återkommer på mailen!)

sfclinken

CiteraMenar du Reluctant Enemies?

Exakt..ser ut att kunna bli ett trevligt litet OCS, åtminstone av vad jag läst CSW (off-topic nu kanske..)
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Kanger

Jag har testat spelet och även om jag tycker om ämnet, skalan och den allmänna känslan så är supply-reglerna osedvanligt knökiga. Vance har två olika supply routes och har slängt in general supply, movement supply och combat supply, och glömmer man pröjsa för dem så kan man betala för "supply light" senare. Supply-reglerna är inte så lysande skrivna och känns inte intuitiva. Men spelet i helhet känns ändå kul, framförallt med sina chits som man kan spela ut.