Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore V

Startat av Delirium, 22 december 2011 kl. 17:03:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Nu är det dags att göra detta helt officiellt! I vår favorit Alexanders anda är det mycket glädjande att bekräfta att det även i år blir ett Krigsspel Galore. Här är de viktiga punkterna:

1. Var?
Göteborg, Hvitfeldtska gymnasiet, södra byggnaden, fjärde våningen. (Detta är alltså samma skola som Gothcon äger rum på.)

2. När?
17-19 februari. Dörrarna slås upp klockan 14. Spel sker sedan under så stor del av de kommande dygnen som möjligt. Avslutning söndag, sen eftermiddag.

3. Vad?
En lättsam sammankomst för spelare av krigsspel. Traditionellt har tyngre blippspel avnjutits, men det finns inget som hindrar andra varianter från att plockas fram. Vad som spelas är slutligen upp till deltagarna själva. Exempel på vad som varit uppe tidigare år är 1914:Twlight in the East, Great War in Europe, Battle for Normandy (parallellpartier), Overlord/Killing Ground, Wacht am Rhein, Pax Romana, Here I Stand, This Hallowed Ground, OCS Burma.
Även om flera planerar sitt spelande i förväg finns det nästan alltid möjlighet att hitta spelöppningar på plats. Dessutom kommer vi att ta med några mindre spel som lämpar sig väl för den nyfikne dropinbesökaren, men ser också gärna att deltagare tar med egna bra förslag till dylikt.

4. Hur?
Övernattning är inte tillåten i lokalerna, men går ofta att ordna hos glada götelaborgare. Föreningen Gothcons vänner kommer att tillhandahålla viss markservice, kaffe, korv, läsk och dylikt. Diverse restauranger och mataffärer finns i närheten. Pincetter, tärningar och spel tar deltagarna med själva. En viss mängd plexiglasskivor kan vi skaka fram, men om någon deltagare har plats för att ta med fler uppskattas det likafullt.

5. Kostnad?
Målet är att inte överskrida tidigare års pris om en hundring per person, men vi kan inte garantera det till 100%, detta på grund av ökade lokalkostnader. Betalning sker på plats.

6. Anmälan?
Är inte bindande utan bara en hjälp för oss att förutsäga anstormningen. Skicka den till mailto:bjornengqvist@yahoo.se">bjornengqvist@yahoo.se så blir ni räknade.

7. Varför?
För att det är kul med spel, och att traditioner är värdefulla.

8. Vem är ansvarig?
Jag (Björn E) och Anders Q.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Vi blir minst tre som dyker upp från Skövde, möjligen så många som fem.
"Randomization is too important to be left to chance"

Maglica

Räknar med att dyka upp. Båda helger verkar passa.
Robert Maglica

Klas Malmström

Citat från: "Maglica"Räknar med att dyka upp. Båda helger verkar passa.
Samma här.
Klas Malmström
Linköping

Engelbrekt

Kul! 10-12 februari passar bäst för min del.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

rensarn

Jag satsar på att dyka upp oavsett helg - bara jag vet vilken helg det blir.
Rensarn

Andreas Lundin

Som jag redan annonserat i diverse fora har jag ämnat dyka upp. Kanske har jag en neofyt i sällskap.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

rensarn

Eeehh . . . Efter en inledande spaning har min situation ändrats något. 10/2 betyder svåra logistiska utmaningar medan 17-19/2 ser mer lovande ut.
Rensarn

aegneus

Siktar på att vara med så mycket som möjligt oavsett helg, notera småbarnsföräldersbrasklappen.

Blir det 17-19 kommer jag troligen få med en till.

Delirium

En kort uppdatering så här på det nya året konstaterar att det ser ganska bra ut med deltagandet men att det är lite osäkert vilken helg som egentligen passar bäst. Vi ska försöka avgöra frågan den här veckan och boka lokal.
Imperial Elegy
Space Empires

Elias Nordling

Jag siktar på att komma, men 10-12 kan eventuellt bli problematiskt. Den senare helgen funkar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Goose

Jag planerar att komma, men har aldrig varit med förut. Det hade varit super om man finge spela TCS med någon/några...  :insecure:

Tom
Klippan

tinG

Citat från: "Goose"Jag planerar att komma, men har aldrig varit med förut. Det hade varit super om man finge spela TCS med någon/några...  :insecure:

Tom
Klippan

Skulle kunna bli kul
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Hade varit kul om du kunde ta med dig ditt GD '42 3D-projekt.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Efter en sammanräkning av intresset har den senare helgen vunnit, vi kommer därför att försöka boka lokaler helgen 17-19 februari. Jag återkommer med mer information!

Björn
Imperial Elegy
Space Empires