Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore V

Startat av Delirium, 22 december 2011 kl. 17:03:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

CiteraEDIT: Ska försöka kunna erbjuda en sovplats inför arrangemanget. Ska tydligen på ett dop på dagen den 18:e men det bör ju inte påverka.

Björn har lovat mig sovplats så jag behöver inte min förtur. Får hoppas bara att min onda rygg inte ställer till det för mig som den ofta gör.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Spela: Jag är mer inne på sånt som man kan hinna med 2-3 stycken på en helg än monster som man hinner ställa upp och köra en halv omgång på. Nån annan som är intresserad?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Nä. Rent logiskt borde det endera vara i början eller slutet av nämnda lov.  :wink:

Ja det är ju sant...Men jag ska se om min fru vill köra till Österrike själv med barnen på fredagen så är jag i GBG över helgen och tar flyget ned på måndagen...

:D
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Delirium

Citat från: "Andreas Lundin"1914: Twilight in the East gäller fortfarande som första alternativ? Kör vi flera kartor?

Galicienscenariot är på 12 turns, det är faktiskt inte orimligt att vi klarar av på en helg. Vi lär ha gott om utrymme så jag tycker vi sätter upp flerkartesvarianten, är ju klart snyggare.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Delirium

Citat från: "sfclinken"Ja det är ju sant...Men jag ska se om min fru vill köra till Österrike själv med barnen på fredagen så är jag i GBG över helgen och tar flyget ned på måndagen...

:D

Den sortens hängivenhet beundrar vi!

Andreas Lundin

Fint. Då ska jag hem och torrköra skiten ikväll.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Först var jag också inställd på att köra flera mindre spel också och Strike of the Eagle (The Eagle and the Star) var på banan.

Sen så pratades det en del om att köra Barbarossa-serien, men det avskrefs då vi redan håller på med kampanjen här för tillfället.
Jag är också sugen på att få möjlighet att testa både Twilight in the East och Devils Cauldron också då jag snart börjar skämmas för att inte jag har fått till något spelande på dom ännu.

Men det slutade upp med att det blir Totale Krieg. Det blir nog bra det också.  :)

Vi blir tre från Skövde i varjefall. Magnus och jag högg ett hotell på avenyn och Axel har ordnat eget boende.
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Spela: Jag är mer inne på sånt som man kan hinna med 2-3 stycken på en helg än monster som man hinner ställa upp och köra en halv omgång på. Nån annan som är intresserad?

Låter intressant
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Klas Malmström

Citat från: "Scipio"...Magnus och jag högg ett hotell på avenyn...
Ett helt hotell ? - storfräsare.  :D
Klas Malmström
Linköping

tinG

Citat från: "Klas Malmström"

Följs detta upp med ett parti Monopol månne?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Man har ju blivit gammal, bekväm och dryg.  :)

Scipio

Citat från: "tinG"

Följs detta upp med ett parti Monopol månne?
Lär inte hända innan dom släpper Monopol - Manstein Edition i varjefall.  :ultra:

Klas Malmström

Citat från: "Scipio"Man har ju blivit gammal, bekväm och dryg.  :)
Fast inte nödvändigtvis i den ordningen.  :D
Klas Malmström
Linköping

Scipio

Citat från: "Scipio"Man har ju blivit gammal, bekväm och dryg.  :)
Fast inte nödvändigtvis i den ordningen.  :D
Nä för man är ju drygt gammal och bekväm.  :)

Delirium

Citat från: "Scipio"Först var jag också inställd på att köra flera mindre spel också och Strike of the Eagle (The Eagle and the Star) var på banan.

Sen så pratades det en del om att köra Barbarossa-serien, men det avskrefs då vi redan håller på med kampanjen här för tillfället.
Jag är också sugen på att få möjlighet att testa både Twilight in the East och Devils Cauldron också då jag snart börjar skämmas för att inte jag har fått till något spelande på dom ännu.

Men det slutade upp med att det blir Totale Krieg. Det blir nog bra det också.  :)

Vi blir tre från Skövde i varjefall. Magnus och jag högg ett hotell på avenyn och Axel har ordnat eget boende.

Låter bra det! Du får ju tillfälle att kika på Twilight in the East nu åtminstone, och höra oss svära över hur dåligt det går.