Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore V

Startat av Delirium, 22 december 2011 kl. 17:03:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vvornth

#90
Jag var nyfiken på Nigthfighter men jag ser det som att Jonas var först där om du gärna slipper spela det 2ggr på rad. Annars är jag också nyfiken på Strafexpedition 1916 som du propsat och Partizan.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Delirium

#91
Mycket bra att det tas med många spel för försäljning, jag har alltid tyckt att konventen är en bra tid att göra affärer.

Om någon behöver vägbeskrivningar eller annat kan ni skriva ett pm till mig så får ni mitt mobilnummer, vi är på plats från 14 (snarare strax före).
1914

Elias Nordling

#92
Jag föreställer mig att Nightfighter gör sig bäst att spelas många gånger på raken, men jag tar med mig allihop.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

#93
Nå...

Vad är det för spel som kommer att landa först på spelborden?

- 1914: TitE Galicia-kampanjen
- Nightfighter
- ?
- ?
- ?

Jag har passat på att bjuda in några rookies på lördag/söndag. Folk som hittills enbart vågat sig på att spela typ Arkham Horror, Junta, Roman Republic och Sword of Rome... Jag lockar dit dem med Arkham men tänkte att jag ändå borde tvinga på dem något tyngre.  :wink: Tips?

J
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

#94
Citat från: "tinG"Nå...

Vad är det för spel som kommer att landa först på spelborden?

Jag har passat på att bjuda in några rookies på lördag/söndag. Folk som hittills enbart vågat sig på att spela typ Arkham Horror, Junta, Roman Republic och Sword of Rome... Jag lockar dit dem med Arkham men tänkte att jag ändå borde tvinga på dem något tyngre.  :wink: Tips?
WaR2?  ;)

Vi tänker slänga upp det nya Totale Krieg.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Vvornth

#95
Citat från: "tinG"Jag har passat på att bjuda in några rookies på lördag/söndag. Folk som hittills enbart vågat sig på att spela typ Arkham Horror, Junta, Roman Republic och Sword of Rome... Jag lockar dit dem med Arkham men tänkte att jag ändå borde tvinga på dem något tyngre.  :wink: Tips?

J

Sword of Rome är ju trots allt inte fy skam. Skulle säga att det ligger i nivå med Here I Stand så om du vill höja ribban ytterligare lite där så är väl SCS helt ok.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Elias Nordling

#96
Sen, vid lunch eller så, skulle jag vilja en stund åt min ANDRA hobby. Det ligger en vitvingad trut i fiskehamnen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

#97
Citat från: "tinG"Jag har passat på att bjuda in några rookies på lördag/söndag.

Skall de/ni spela ihop i team? Ardennerna 44 (finns ju lite spel att välja på :) )  brukar fungera bra på 3-4 spelare och det är alltid lite spännande att se om man lyckas bryta igenom som tysk.

jonjac

#98
Citat från: "Elias Nordling"Sen, vid lunch eller så, skulle jag vilja en stund åt min ANDRA hobby. Det ligger en vitvingad trut i fiskehamnen.
Så du tar tubkikaren med dig också?

Elias Nordling

#99
Nej, jag får klara mig med handjagaren. Mer sport så :-)

Trutar har hur som helst en tendens att komma om man bjuder på macka.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

#100
Citat från: "Elias Nordling"Trutar har hur som helst en tendens att komma om man bjuder på macka.
Ingen större skillnad från krigsspelare då med andra ord.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

aegneus

#101
Citat från: "Scipio"
Citat från: "Elias Nordling"Trutar har hur som helst en tendens att komma om man bjuder på macka.
Ingen större skillnad från krigsspelare då med andra ord.

Ja, med lite fri tolkning låter de ju som krigsspelare som gnäller över dåliga tärningsslag också...

Scipio

#102
För en av oss har övernattingen fallit igenom inför helgen, finns det någon övernattningsmöjlighet kvar hos någon vänlig själ för ditresta?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

#103
Det ska nog gå att knö in en till hemma hos mig, i synnerhet om personen har bil att tillgå.
1914

Scipio

#104
Citat från: "Delirium"Det ska nog gå att knö in en till hemma hos mig, i synnerhet om personen har bil att tillgå.
Personen i fråga har tyvärr inte bil men det kanske går ändå?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"